35i Passatin tuuletinongelmat

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Habba
-

35i Passatin tuuletinongelmat

ViestiKirjoittaja Habba » 25.10.2009 14:17

-90 G60 passatin tuuletin lakkasi toimimasta. Vähän ennen hajoamista puhallus lakkasi hetkittäisesti taas käynnistyen ja puhaltimen kytkintä täytyi pikkuhiljaa säätää eri nopeuksien välille (lukuunottamatta suurinta nopeutta) jotta puhallin toimi.

Auto on varustettu ilmastoinnilla. Kannattaakohan tätä vikaa ryhtyä etsimään puhaltimen nopeuskytkimestä vai itse puhaltimen moottorista?

EDIT: - Sulakkeet tarkistettu
- Puhaltimen nopeuskytkimen liittimen ylimmäisten pinnien kohdalla liittimen muovi on tummunut, aivan kuin sähköiskusta.

Apua kaivataan kipeästi, näillä keleillä toi huurteenpoisto on ihan hyvä olla olemassa :)

zero
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja zero » 25.10.2009 17:18

Ihan yleinen ongelma kun tuo kytkin kuluue li vika on siinä tuulettimen kykimessä mitä pyörittelet. Ei kun hommaamaan vähemmän kulunutta yksilöä jostain. Nyt kun a/c niin varmaksi en itse osaa sanoa, käykö ilmastoimattoman version kytkin. Manuaali a/c ilmeisesti kyseessä, joten voisi toimiakin.

Habba
-

ViestiKirjoittaja Habba » 25.10.2009 17:36

Selvä. Käyköhän jonkun muun saman aikakauden VAGin kytkinpaneeli tuohon? Tota nopeussäätimen kytkintä ei vissiin erikseen saa, vaan pitää vaihtaa samalla se kolmen rypäs (puhallinnopeus, lämpötila ja suuntaus).

Eli uutta kytkintä saa tarjota niin kauan kunnes ehdin itse jostain hommaamaan :)

Habba
-

ViestiKirjoittaja Habba » 12.11.2009 19:23

Kytkin vaihdettu, homma toimii taas.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”