Mulla olis -88 vuoden Golf GTI 16v mk2 (tekniikanvaihto) ja siihen pitäs saada uus vaihdelaatikko.
Syynä on se, että nykynen on "väljä" ku mikä, ja tuttu asiantuntija sano asiaa tutkittuaan, että autossani ei ole GTI:n lootaa, vaan joku tavallinen 5-vaihteinen. Vetoakseleissa on väljyyttä ja vaihdekeppiäkin saa oikein kauhoa ja laittaa vaihteita sisään (ykkönen menee vähän niin ja näin joskus runnomalla). Mitään ääntä vaihteisto ei pidä, mutta kaiken lisäksi se vuotaa.
Eli ongelma on ilmeinen, aloittelevalle harrastajallekkin :D Mutta minkämallinen vaihteisto tohon nyt kannattaa laittaa? Ja mikäköhän on hintaluokka mitä noista pyydetään käytettyinä? Jotain tietoa oon löytäny joistain 020 laatikoista ja ~200euron hinnoista...
Kiitos avusta !
Golf GTI 16V vaihdelaatikko
Valvoja: ffp jäsenet
Vetoakseleissa ei öljy pysy, jotenkin ne ovat kuulemma erikokoiset (tuntuu ohjauksessakin)... Ja kytkin kyllä pitää hyvin.
Voisko tästä vaan selvitä tuolla vipuvarsien tarkistamisella/vaihtamisella, ettei tota koko lootaa tarttis vaihtaa?
Eli onko tää tilanne edes mahdollinen, että mulla olis ei-GTI loota?
Voisko tästä vaan selvitä tuolla vipuvarsien tarkistamisella/vaihtamisella, ettei tota koko lootaa tarttis vaihtaa?
Eli onko tää tilanne edes mahdollinen, että mulla olis ei-GTI loota?
Itse en oo käyttäny vetareissa öljyy.. :D mutta siis varmaan sieltä vetarin laipan välistä vuotaa. sen laipan ku ottaa pois niin siellä on semmoset tulpat/peltilätkät mitkä on todennäkösesti rikki. Uudet maksaa noin 3€ ja löytyy motonetistä muistaakseni nimellä vetoakselin öljytiiviste.
Ja eihän siihen laatikkoon voi käydä vääränkokoset vetarit, kun se vetari ei kävis siihen laippaan. Väärän pitunen kyllä joo niin..
Ja miks vaihtaa muuten toimivaa lootaa vaan sen takia jos se ei oo gti:n alkup.?? uudet siirtäjän osat sinne ja ne laippojen tiivistelätkät uudet sinne niin rokkaa ku uus sen jälkeen.
http://www.brokevw.com/020flange.html
Tuossa kuvat niistä laipoista ja aikapaljon kaikkee muutaki kyseisestä laatikosta.
Ja eihän siihen laatikkoon voi käydä vääränkokoset vetarit, kun se vetari ei kävis siihen laippaan. Väärän pitunen kyllä joo niin..
Ja miks vaihtaa muuten toimivaa lootaa vaan sen takia jos se ei oo gti:n alkup.?? uudet siirtäjän osat sinne ja ne laippojen tiivistelätkät uudet sinne niin rokkaa ku uus sen jälkeen.
http://www.brokevw.com/020flange.html
Tuossa kuvat niistä laipoista ja aikapaljon kaikkee muutaki kyseisestä laatikosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa