Golf GTI 16V vaihdelaatikko

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Pakastaja
-

Golf GTI 16V vaihdelaatikko

ViestiKirjoittaja Pakastaja » 20.10.2009 21:05

Mulla olis -88 vuoden Golf GTI 16v mk2 (tekniikanvaihto) ja siihen pitäs saada uus vaihdelaatikko.

Syynä on se, että nykynen on "väljä" ku mikä, ja tuttu asiantuntija sano asiaa tutkittuaan, että autossani ei ole GTI:n lootaa, vaan joku tavallinen 5-vaihteinen. Vetoakseleissa on väljyyttä ja vaihdekeppiäkin saa oikein kauhoa ja laittaa vaihteita sisään (ykkönen menee vähän niin ja näin joskus runnomalla). Mitään ääntä vaihteisto ei pidä, mutta kaiken lisäksi se vuotaa.

Eli ongelma on ilmeinen, aloittelevalle harrastajallekkin :D Mutta minkämallinen vaihteisto tohon nyt kannattaa laittaa? Ja mikäköhän on hintaluokka mitä noista pyydetään käytettyinä? Jotain tietoa oon löytäny joistain 020 laatikoista ja ~200euron hinnoista...

Kiitos avusta !

CrazyMaik
-

ViestiKirjoittaja CrazyMaik » 20.10.2009 23:05

Jos laatikko ei oo alkuperänen Gti:n loota niin kytkin on sit myös vaihdettu koska 16v gtissä on paksumpi akseli kytkimelle ku muissa 020 laatikoissa.

Mistä ne vetarit on väljät.? Sen vaihdekepin kauhomisen voi välttää ku vaihtaa uudet puslat ja jutut siirtovivustoon.

Pakastaja
-

ViestiKirjoittaja Pakastaja » 21.10.2009 12:44

Vetoakseleissa ei öljy pysy, jotenkin ne ovat kuulemma erikokoiset (tuntuu ohjauksessakin)... Ja kytkin kyllä pitää hyvin.

Voisko tästä vaan selvitä tuolla vipuvarsien tarkistamisella/vaihtamisella, ettei tota koko lootaa tarttis vaihtaa?

Eli onko tää tilanne edes mahdollinen, että mulla olis ei-GTI loota?

KariS
-

ViestiKirjoittaja KariS » 21.10.2009 16:41

Eikös tossa GTI:ssä ole 100mm vetareiden laipat? Jospa katsoisit auton alta minkä tyyppinen laatikka on niin selventäisi huomattavasti. Stanssattu siihen tasaselle alueella.

CrazyMaik
-

ViestiKirjoittaja CrazyMaik » 22.10.2009 11:17

Itse en oo käyttäny vetareissa öljyy.. :D mutta siis varmaan sieltä vetarin laipan välistä vuotaa. sen laipan ku ottaa pois niin siellä on semmoset tulpat/peltilätkät mitkä on todennäkösesti rikki. Uudet maksaa noin 3€ ja löytyy motonetistä muistaakseni nimellä vetoakselin öljytiiviste.

Ja eihän siihen laatikkoon voi käydä vääränkokoset vetarit, kun se vetari ei kävis siihen laippaan. Väärän pitunen kyllä joo niin..

Ja miks vaihtaa muuten toimivaa lootaa vaan sen takia jos se ei oo gti:n alkup.?? uudet siirtäjän osat sinne ja ne laippojen tiivistelätkät uudet sinne niin rokkaa ku uus sen jälkeen.

http://www.brokevw.com/020flange.html
Tuossa kuvat niistä laipoista ja aikapaljon kaikkee muutaki kyseisestä laatikosta.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”