onnistuuko käsijarruvaijereiden vaihto ilman pohjassa olevaa lämpösuojaa irroittamatta? noi vaijerithan menee sinne suojan taakse piiloon enkä tiedä minkälaisia kiinnikkeitä siellä on.
käpäri toiminut hyvin viime putsauksen jäljiltä mutta nyt renkaita vaihtaessani menin herkistelemään vipuja. automaatti kiristys tais vetää paloja likemmäs levyä ja kun vivut ei palaudu ittestään ihan loppuun asti niin jumissahan ne nyt sitten on. ei viittis leikkiä noitten kanssa vaan laittaa suosiolla uudet vaijerit, mutta kun näyttää olevan nin paljon tavaraa edessä. sitä alumiini suojaa ei ehjänä saa pois kuitenkaan.. olis kiva tietää etukäteen paljonko on hommaa tiedossa =)
octavia I (-99) käsijarruvaijerin vaihtaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Rakenne varmasti hyvin pitkälle samanlainen kuin omassa autossani. Yksinkertainen vastaus: itse taisin irroittaa lämpösuojan takimmaiset kiinnikkeet ja väänsin suojaa niin, että sen takana olevat seisontajarruvaijereiden kolot paljastuivat.
Itselläni molemmat vaijerit ruostuivat kiinni, kuori puhki molemmista samasta kohdasta->vesi sisään->jumi. Ostin tarvikkeena ja vaijerit ihan ok, mutta niiden pää ei ollut originaalimallia eli pallomainen, vaan sellainen monikulmainen ja ei pysy ihan samalla tavalla jarruvivussa kiinni. Lisäksi tarvikkeissa oli metallivahvistus eri kohdassa kuin alkuperäisissä; ei osunut kiinnikkeeseen. Lyhyesti: osta alkuperäisenä, hintaa en tiedä. Tarvikkeena oli n.16euroa/kpl.
Itselläni molemmat vaijerit ruostuivat kiinni, kuori puhki molemmista samasta kohdasta->vesi sisään->jumi. Ostin tarvikkeena ja vaijerit ihan ok, mutta niiden pää ei ollut originaalimallia eli pallomainen, vaan sellainen monikulmainen ja ei pysy ihan samalla tavalla jarruvivussa kiinni. Lisäksi tarvikkeissa oli metallivahvistus eri kohdassa kuin alkuperäisissä; ei osunut kiinnikkeeseen. Lyhyesti: osta alkuperäisenä, hintaa en tiedä. Tarvikkeena oli n.16euroa/kpl.
Mulla ainakin menee -01 Ocussa ohjuri putket auton alta ohjaamoon.
Näinhän se olikin. Mulla oli vain ne ohjuriputket aika tiukasti kiinni vaijereissa eli ne lähti vaijereineen sieltä. Ruuvipenkissä piti vääntää irti toisistaan.. Sit yhdistin uudet vaijerit putkiin ja tökkäsin paikoilleen. Ei sinne kyllä tainnut nähdä minne ne putket menee, piti sokkona tökkiä.
pääsimpäs vihdoin auton alle vaihtamaan vaijerit. Olihan siellä se teräsputki auton alla jonka läpi vaijeri lykätään. Oli vaan niin kurassa viimekerralla kun vilkasin ettei erottanut. Sehän olikin maailman helpoin homma sen putken tähden, olis varmasti onnistunut parkkipaikallakin jos olisin tiennyt että ne putket niin taakse tulee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa