Eli kun ostin auton niin absit ei toiminu, vein vikakoodinluentaan ja se sanoi että hydrauliikkayksikkö paskana, no ostin uuden yksikön mutta siltikään ei toimi.
Löysin netistä semmoisen oppaan millä abseja voi testata yleismittarin avulla ja pari kohtaa ei mene läpi ja ne ovat:
Pressure Control Switch Resistance Test (Traction Control)
Turn ignition off. Using ohmmeter, check resistance between
ECU harness connector terminals No. 13 and 26. See Fig. 3. Resistance
should be 1.5 ohms minimum with brake pedal not depressed. Resistance
should be 2 megohms minimum with brake pedal depressed. If resistance
is not as specified, check related wiring from ECU harness connector
to hydraulic unit connector. If wiring is okay, replace hydraulic
unit. See WIRING DIAGRAMS.
^ Tuossa se ongelma että ennen ko ei paina jarrua niin vastusarvo n.0.4ohmia ja kun painaa jarrua niin yhteys menee poikki eli vastus ääretön.
-------------------
ABS Relay Resistance Test
Turn ignition off. Using ohmmeter, check resistance between
ECU harness connector terminals No. 1 and 3, 1 and 33, and 1 and 19.
See Fig. 3. Resistance in each test should be 1.5 ohms or less. If
resistance is not as specified, check wire from terminals No. 3 and 33
(without relay) to ground. Repair/replace as necessary. See WIRING
DIAGRAMS.
--------------------
Voltage Supply Test
Turn ignition off. Using voltmeter, check voltage between ECU
harness connector terminals No. 1 and 53. See Fig. 3. Voltage should
be 10.0-14.5 volts. If voltage is not as specified, check battery,
ground, ABS fuse, relay and wiring. Repair as necessary. See WIRING
DIAGRAMS.
^ Jännitettä ei tule ollenkaan vasta kun laittaa virrat päälle, ja testin mukaan sitä jännitettä pitäs tulla ilman virtojakin
Kiitos paljon jos joku viitsii auttaa.
MK3 Golf ABS:t ei vieläkään toimi
Valvoja: ffp jäsenet
Löysin netistä semmoisen oppaan millä abseja voi testata yleismittarin avulla ja pari kohtaa ei mene läpi ja ne ovat:
Pressure Control Switch Resistance Test (Traction Control)
Turn ignition off. Using ohmmeter, check resistance between
ECU harness connector terminals No. 13 and 26. See Fig. 3. Resistance
should be 1.5 ohms minimum with brake pedal not depressed. Resistance
should be 2 megohms minimum with brake pedal depressed. If resistance
is not as specified, check related wiring from ECU harness connector
to hydraulic unit connector. If wiring is okay, replace hydraulic
unit. See WIRING DIAGRAMS.
^ Tuossa se ongelma että ennen ko ei paina jarrua niin vastusarvo n.0.4ohmia ja kun painaa jarrua niin yhteys menee poikki eli vastus ääretön.
Tämähän menee just niinkun pitääkin.. Eikö ääretön ole suurempi kuin 2 megaohmia :D Vikaa on siis vain tuossa toisessa tarkastuskohteessa.
Tietysti tuossa toisessa kohdassakaan ei tarvita kuin että jos tuo turn ignition off kuuluisikin olla turn ignition on niin sekin olisi kunnossa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tämähän menee just niinkun pitääkin.. Eikö ääretön ole suurempi kuin 2 megaohmia :D Vikaa on siis vain tuossa toisessa tarkastuskohteessa.
Tietysti tuossa toisessa kohdassakaan ei tarvita kuin että jos tuo turn ignition off kuuluisikin olla turn ignition on niin sekin olisi kunnossa.
No itse mietin tuota että saako se olla ihan ääretön vai ei. no jos tuokin sitten toimii niin missäs vitussa se vika voi olla että vag-com valittaa vieläkin hydrauliikka yksiköstä?
Edit. Fluke se tais olla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Fluke on hyvä.
Minimi 2 MΩ tarkoittaa käytännössä avointa liitosta. Lähes mittari kun mittari näyttää jotain megaohmeja johdotkin irrotettuna jos asteikko vaan riittää. Se on enemmän filosofinen kysymys :)
Tuo resistanssin alaraja on vähän omituinen. Miksi siinä pitäisi olla resistanssia? Vai onko se jokin oikosulkusuoja... Jotkut hiertyneet johdot tai likaiset liittimet saa vuotovirtoja jolloin resistanssi putoaa.
Minimi 2 MΩ tarkoittaa käytännössä avointa liitosta. Lähes mittari kun mittari näyttää jotain megaohmeja johdotkin irrotettuna jos asteikko vaan riittää. Se on enemmän filosofinen kysymys :)
Tuo resistanssin alaraja on vähän omituinen. Miksi siinä pitäisi olla resistanssia? Vai onko se jokin oikosulkusuoja... Jotkut hiertyneet johdot tai likaiset liittimet saa vuotovirtoja jolloin resistanssi putoaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa