Mitenköhän tommoseen -99 vanhempi koppaseen cordoba varioon vaihdetaan moiset nesteet niinkuin valmistaja on suunnitellut?
Takajarrujen ilmaamista normi metodilla (toinen pumpaa poljinta) sotkee se kuormantunnistin venttiili.
Mites ohjaustehostimen nesteen saa vaihdettua, ettei tee tuhoja?
Haulla en löytänyt...
Jarrunesteen ja ohjaustehostimen öljyn vaihto?
Valvoja: ffp jäsenet
Mä vaihdoin kerran ite imemällä ihan sellasella ruutalla ohjaustehostinsäiliön tyhjäks, ja sitten uutta ainetta tilalle. Vanha oli ihan mustaa kun pistin lasipulloon. Sielt tosin ei kerralla tuu kaikki, jäähän sinne putkiin jne, mutta mä ajelin jonkun aikaa ja taas otin pikkasen pois ja uutta tilalle. Sitten ku alkoi neste olee kokonaan tarkastaessa olla kirkasta, annoin olla. On tuohon joku järkevämpikin tapa tietty, mutta itse en viittiny alkaa irrottelemaan letkuja ja sellasta. Kyllä noinkin ilmeisesti aika hyvin uutta sinne saa, mulla loppu ainakin tehostimen häröäänet kokonaan jonkin ajan päästä ja neste pysyi jo kirkkaana.
-
- -
- Viesti:
Kirjoitampa tänne miten homman tein ja tuntui onnistuvan. Sattuneesta syystä käytössäni oli 2kpl hallitunkkeja ja pullotunkki. Tunkkasin auton takapään ilmaan kummallaltakin puolelta. Sen jälkeen, kun perä oli ilmassa tunkkasin pullotunkilla painontunnistin venttiiliin taka-akselia kohdi kunnes venttiili oli täysin pohjassa. Vastasi siis täyttä kuormaa kontissa.
Toinen oli kaverina ja normaalisti pumppaa-paina menetelmällä sitten jarrut ilmattiin.
Toinen oli kaverina ja normaalisti pumppaa-paina menetelmällä sitten jarrut ilmattiin.
Tuli tehtyä näin:
-ratti vasempaan laitaan
-sammutin auton
-injektioruutalla säiliön imeminen tyhjäksi
-paluuletku säiliöstä irti ja letkun paikka säiliöstä tukkoon.
-uusi neste säiliöön ja paluuletku tyhjään purkkiin
-käännä ratti toiseen ääriasentoon jolloin vanhaa nestettä tulee purkkiin.
-käänsin rattia ääriasennosta toiseen muutamia kertoja.
-paluuletku kiinni säiliöön ja säiliön täyttö
-auto käyntiin ja katsoo tuleeko ilma kuplia säiliöön samalla, kun kääntelee rattia.
-ajelin parkkipaikalla kahdeksikkoa ja tarkastin vielä nestepinnan säiliöstä.
Ei tarvitse ilmauksia ja selviää yhdellä purkilla nestettä. Näin ainakin minun kohdallani.
-ratti vasempaan laitaan
-sammutin auton
-injektioruutalla säiliön imeminen tyhjäksi
-paluuletku säiliöstä irti ja letkun paikka säiliöstä tukkoon.
-uusi neste säiliöön ja paluuletku tyhjään purkkiin
-käännä ratti toiseen ääriasentoon jolloin vanhaa nestettä tulee purkkiin.
-käänsin rattia ääriasennosta toiseen muutamia kertoja.
-paluuletku kiinni säiliöön ja säiliön täyttö
-auto käyntiin ja katsoo tuleeko ilma kuplia säiliöön samalla, kun kääntelee rattia.
-ajelin parkkipaikalla kahdeksikkoa ja tarkastin vielä nestepinnan säiliöstä.
Ei tarvitse ilmauksia ja selviää yhdellä purkilla nestettä. Näin ainakin minun kohdallani.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”