Golf IV peruutusvalokytkin ongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tw74
-
Viestit: 53
Liittynyt: 10.1.2005 21:04

Golf IV peruutusvalokytkin ongelma

ViestiKirjoittaja tw74 » 7.10.2009 17:21

Käytinpä autoa katsastuksessa juuri, ja tuli korjauskehotus koska pakkivalo ei jää palamaan vaikka pakkivaihde on päällä. Vaihdekeppiä joutuu työntämään eteenpäin jolloin pakkivalo syttyy niinkuinpitääkin. Vaihdoin noin vuosi sitten uuden pakkivalo kytkimen juuri em. syystä muttei vika poistunut sillä. Vaihteistoa ei ole irroitettu, eikä vaihteiston siirtäjävaijereita ole irroiteltu myöskään joten en oikein tiedä mitä tässä pitäis tehdä että sen pakkivalosysteemin sais toimimaan. Onko jossain jotain erillistä säätöä millä vois ikäänkuin kiristää niitä vaijereita että se pakkivalo jäis palamaan tai jotain. Apua kaivataan! Kulkine on Golf IV 2000, 6 vaihteinen manuaali.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 7.10.2009 17:41

Kun otat sen pakkianturin pois, niin siellä on se liikkuva kuparin värinen osa. Kiri se mutteri mikä sitä pitää kiinni niin pitäs taas pelata

tw74
-
Viestit: 53
Liittynyt: 10.1.2005 21:04

ViestiKirjoittaja tw74 » 8.10.2009 8:20

Jaa missähän kohtaa kyseinen mutteri on? Ainakin Haynes korjausoppaasta kun katsoin, niin sen neuvot ei täsmänny tuohon muuten kuin siltä osin että kyse oli vaihdelaatikon osasta. Oppaan ohjeissa anturi oli pystyasennossa, ja siinä vaihteiston päällä. Tässä tapauksessa anturi on ns. kyljellään ja kiristetään samallatavoin kuin esim öljypohjan proppu. Ja sijainti on siinä vaihteiston etupuolella ja kyljessä, jolloin helpoin on mennä siihen alapuolelta autoa. Paikkakin on sen verta ahdas etten ainakaan ole huomannu mitään kuparinväristä osaa. Mutta pitää yrittää katsella jos jotain sais aikaiseksi sen suhteen. Kiitos.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 8.10.2009 19:43

Joo en kahtonu taaskaan niin tarkasti, olikin 6v lootasta kyse. No joka tapauksessa se 5 vaihteisessa johtuu siitä että siinä anturissa on nasta ja sitten siinä mekanismissa on semmonen näppylä mikä ottaa kosketuksen siihen anturin nastaan ja silloin syttyy pakkivalot.

Mutta kun se on löysällä se mekanismi niin se menee yli siitä pakkianturin nastasta ja silloin pakkivalot välähtää mutta sammuu samantien. En osaa sanoa minkälainen se 6v lootassa on mut jos sielläkin kuitenkin olisi kyse samanlaisesta "viasta". Kerro toki sitten kun löytyy että minkälainen systeemi se on 6v lootassa.

tw74
-
Viestit: 53
Liittynyt: 10.1.2005 21:04

ViestiKirjoittaja tw74 » 8.10.2009 21:59

Sain ongelman ratkaistua pienen seppäämisen jälkeen. Vaihteensiirtovaijerissa on siinä vaihteiston päässä säätömekanismi jota kiristämällä ongelma poistui lähes kokonaan, mutta lopulleen sain ongelman häviämään kun vaihdoin anturille ohuemman rikan, koska vaijerin säätö ei enää riittänyt. Lieneekö sitten vaikutusta sillä että anturi on ostettu motonetistä eikä ollut originaali vw osa?

topi69
-
Viestit: 64
Liittynyt: 7.1.2007 0:29

ViestiKirjoittaja topi69 » 30.7.2012 8:46

Kuulostaa tutulta vialta, tai no mulla pakkivalot syttyy jos syttyy ja sammuileekin eli "kosketushäiriöi".
Eli anturi on (IV Golf TDI -00 5-vaihteinen) laatikon päällä ja siinä etureunassa vaakatasossa?
Mistäs tuo Patun mainitsema kupariliuskan kiinnitysmutteri löytyy? Anturi irti ja sieltä alta vai?

Kiittäen Topi

Jaakou
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.9.2014 14:36

ViestiKirjoittaja Jaakou » 26.2.2015 6:23

Mistä mahtaa löytyä tämä kyseinen vaihteensiirtovaijerin kiristysmekanismi? Itse vaihdoin uuden pakkivalokytkimen ja otin Prikan pois, eikä silti toimi. Johdotuksessa ei pitäisi olla vikaa, koska testattiin ihan on/off kytkimellä, ja sillon paloi peruutusvalo.
apua kaivataan!
Golf iv -99 1.4 hb 5vaihteinen manuaali.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa