Venton taka-akselin tuenta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

Venton taka-akselin tuenta

ViestiKirjoittaja Liyno » 2.10.2009 21:21

Olen ostamassa erästä Ventoa 1.9TD -96 ja katsastuksen vikalistassa on hylätty taka-akselin tuenta vas. ja oik. Mitähän se voisi tarkoittaa? Puslat?

Etuakselin kallistuksen vakaajan välys oli myös hylätty. Onkohan siellä mahd. puslat menneet?
Savutusarvo eli k-arvo oli 3.4 (max. 3.0) onkohan tässä jotain tyypillistä vikaa?

Korjaus vinkit olisi myös tervetullutta apua.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 2.10.2009 22:16

Taka-akselin tuennassa ei ole käytännössä kuin kaksi vaihtoehtoa, eli puslat tai tolpat. Noi puslathan yleensä antautuu 300-400tkm kohdilla, joten veikkaisin niitä. Tuppaavat konttorilla joka katsastuskerta tarkistamaan noi (meillä 2xVento).

Vakaajassa on joko korihelat tai etualatukivarsien kiinnikkeet menneet. Molemmat ovat suhteellisen kivuttomat vaihtaa.

Jos pumpussa on vielä syöttöruuvin sinetti paikoillaan ja pumpun ajoitus tuntuisi olevan kohdillaan, niin käy kenkimässä sitä autoa huolella ennen savujen mittausta. Jos pumppua on ropellettu, niin ota rohkeasti puoli kierrosta syöttöä pois ja kompensoi tyhjäkäyntiä. Näin meidän perheessä useimmiten menetellään.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 2.10.2009 22:47

Joo mittarissa todellakin 370tkm että kai ne puslat sitten vaihtoon. Täytyypä tutkiskella onko sinetti paikallaan.

Kiitos vastauksesta.

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 2.10.2009 22:56

Miljoona kilsaa ajettu umpipaskanen ilmanputsari voi aiheuttaa kans savuarvon nousua


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa