autom.ilmastointi -> lasit huuruun Golf IV
Valvoja: ffp jäsenet
autom.ilmastointi -> lasit huuruun Golf IV
Joitakin kertoja on käynyt niin, että kun käynnistää auton, lasit vetää huuruun. Näin on käynyt vain silloin kun auto on ollut hetki sitten käynnissä, välillä sammutettu ja taas käynnistetty. Myös viileä keli ollut aina. Onko se merkki jostain et jotain on menossa rikki vai ihan "normikäytöstä"? -kiitos-
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
Kokeileppa tekeekö tuota samaa jos nappaat ilmastoinnin ECON-asentoon. Tällöin ei pitäisi kompuran "turhaa" rullailla siellä. Toki jos kovasti tarvii kosteutta poistella niin silloin.
Tuo johtuu siitä kun vasta käynnissä ollut ilmastointi "kastelee" kennon eikä saa tuuletettua sitä kuivaksi ennen sammutusta. Vesihöyryä jää sitten laitteistoon jonka se hönkäisee jo viilenneelle lasille kun auto käynnistetään uudelleen. Pitempi tauko häivyttää höyryt, ja jos kylmäkonetta ei käytä niin sitä ei muodostu tuollatapaa.
Tuo johtuu siitä kun vasta käynnissä ollut ilmastointi "kastelee" kennon eikä saa tuuletettua sitä kuivaksi ennen sammutusta. Vesihöyryä jää sitten laitteistoon jonka se hönkäisee jo viilenneelle lasille kun auto käynnistetään uudelleen. Pitempi tauko häivyttää höyryt, ja jos kylmäkonetta ei käytä niin sitä ei muodostu tuollatapaa.
Asiaan liittyen:
Mulla oli aikoinaan vanhakoppainen Volvo V70. Siinä oli hieno toiminta, puhalsi kostean ilman lattialle, kun käynnisti. Pienen hetken puhalsi ja käänsi sitten automatiikka tuulilasille puhalluksen.
Toinen mitä ihmettelin aina ja edelleen monen auton omistaneena. Miten ihmeessä se puhalsi niin lämmintä jo kilometrin ajon jälkeen...edellinen auto oli Golf 1.9TDI PD ja kylmä peli oli. No olen taas VW:n omistaja, ettei mene aivan Volvon kehumiseksi.
Mulla oli aikoinaan vanhakoppainen Volvo V70. Siinä oli hieno toiminta, puhalsi kostean ilman lattialle, kun käynnisti. Pienen hetken puhalsi ja käänsi sitten automatiikka tuulilasille puhalluksen.
Toinen mitä ihmettelin aina ja edelleen monen auton omistaneena. Miten ihmeessä se puhalsi niin lämmintä jo kilometrin ajon jälkeen...edellinen auto oli Golf 1.9TDI PD ja kylmä peli oli. No olen taas VW:n omistaja, ettei mene aivan Volvon kehumiseksi.
Tarkoittanet surullisen kuuluisaa Ardic polttoaine-lämmitintä(onkelmia). Ei ollut sitä, se on diesel malleissa ollut. Ja olihan Golfissakin 3kpl hehkuvastuksia kennolle menevässä letkussa...ei paljon lämmitä...
Suurin syy bensakone 2.5L ja sen lämmönsiirtyminen nesteeseen ja edelleen oikean kokoinen kenno ja tehokas puhallin.
-Mitä huonompi hyötysuhde sitä enempi hukkalämpöä-
Suurin syy bensakone 2.5L ja sen lämmönsiirtyminen nesteeseen ja edelleen oikean kokoinen kenno ja tehokas puhallin.
-Mitä huonompi hyötysuhde sitä enempi hukkalämpöä-
Ilmastointi
Itselläni oli samaa ongelmaa, eli kun auton pisti lämpimänä käyntiin niin ikkunat lävähivät samantien huuruun, vaikka juuri olivat olleet täysin auki. Viaksi löysin tuulilasin alta raitisilmasuodattimen kotelon tiivistyksen, joka oli toteutettu vaahtomuovin tyyppisellä aineella, joten kaikki vesi joka tuli vähänkin lähelle, niin "tiiviste" imi kaiken veden ilmastointi laitteen sisälle aivan raitisilmasuodattimen sisäpuolelle, joten aina kun auton löi käyntiin niin kosteutta oli kertynyt sen verran, että ikkunat lävähtivät huuruun. Hetken aikaa ilmastoidin käytyä kosteutta ei ollut enään niin paljon kertyneenä raitisilmasuodattimen sisäpuolella, ja ikkunat alkoivat pikku hiljaa aueta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa