1,3 laatikko murheita

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

1,3 laatikko murheita

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 29.9.2009 23:10

Elikkäs Ostin tuossa Flairi Jetan 1,3 ruisku koneel vm-91 (ostaessa oli jo laatikko vikanen)

eli kun lyö auton käyntiin laatikosta kuuluu metallinen rohina/kolina ja auto ei liiku mihkään suuntaan ei löydy eli vaihteita (4 vaihteinen laatikko kyseessä)

mutta tuossa kun pistin sen laatikon kahtia ja kokeilin niin vaihteet menee samalla tavalla ku kiinni ollessaa koneessa päälle, mutta nyt sit se ois nähtävästi myös liikkuma haluinen mutta kun sen tuuppaa takaisin konee perää, voi todeta vähä aikaa vaihteita mutjaillessa et (No Gears ja se metallinen rohina/kolina taas siellä laatikossa)

Kytkin ja Painelaakeri ovat kunnossa ja vaihde vivusto on tarkistettu myös.

missä vika kysyy epätietoinen

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 30.9.2009 1:53

Vetonivel paskana?

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 30.9.2009 10:13

Täällä löytyy laatikosta seuraavaa vikaa, erikoinen kohina/rohina kuuluu ajettaessa. Painelaakeri vaihdettu ja meteli hiljeni hitusen mutta ei viellä kadonnut? mikähän laakeri mahtaa olla valmiina? On siis myöskin 1.3 -90 vuotinen.

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 30.9.2009 16:48

Tarkemma tsiikailun jälkee selvis että rohina tulee omassa lootassa ainakin tuolta Tasaus pyörästöltä luakeri varmaa tiensä päässä.

mut ei kyl varmaa pelkkä laakeri tee sitä et ei vetoja ole ja vetoaksilat ovat ehjät

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 30.9.2009 19:38

No mikäli ne vetoakselit / nivelet on kunnossa ja tasauspyörästökin pyörii, niin silloin kyllä auto liikkuu ainakin johonkin suuntaan, että siinä mielessä ei liikkumattomuuden syy voi ainakaan niissä laakereissa olla. Ja kyllä saa tasauspyörästön poskilaakereissa olla todella raju välys, jos ei niiden takia auto liiku.

Toimiko vaihteisto normaalisti irti ollessaan? Pyörititkö kytkin akselista? Pyörikö vetolaipat?

Täällä löytyy laatikosta seuraavaa vikaa, erikoinen kohina/rohina kuuluu ajettaessa. Painelaakeri vaihdettu ja meteli hiljeni hitusen mutta ei viellä kadonnut? mikähän laakeri mahtaa olla valmiina? On siis myöskin 1.3 -90 vuotinen.

Öljymäärä tarkistettu?

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 30.9.2009 22:52

pyörihän nuo veto laipat ku pyöritti kytkin akselilta mut kiinni ollessaa ei siel pyöriny ees laipatkaa. kytkinkää ei PITÄISI luistaa kun ei se ole kovin vanhakaa vielä eikä paljoa kulunu.

ja toi tota vaihteisto toimi nii hyvin mitä on kokemuksia 1,6 lootan toiminnasta et vaihteet menee iha ok päälle ja myös tuntuu kun sitten eri vaihteella pyörittää kytkin akselilta.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 30.9.2009 23:45

No johan on perketti. :) Ei tule muuta mieleen kun, että sen ongelman on oltava kytkimessä. Väärä levy, vioittuneet kytkimen tai kytkinakselin uritukset... Ei muuta kun laatikko irti ja mittailemaan. :)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 1.10.2009 0:45

Voiko nuo poskilaakerit muuten oireilla niin että rahinaa ja naputusta kuuluu ainoastaan moottorijarrutuksessa ha hyvin hyvin vaimeasti vapaalla rullatessa? Veto päällä ei omasta nimittäin kuulu inahdustakaan, saa antaa kenkääkin reippaasti eikä mitään. Kaasun kun nostaa niin kuuluu ulina tuollaisen metallisen raastamisen säestämänä.

Sisemmät nivelet on molemmat vaihdettu omatoimisesti ja kaksi asentajaa on nostanut kätensä pystyyn, eivät osaa vamaksi sanoa mitään. Onko tuollainen laakerinuusinta edullisempaa kuin hakea toinen laatikko purkamolta? Jos itse tiputtaa laatikon autosta ja vie sen jollekin sepälle huollettavaksi.

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 1.10.2009 9:12

nooh ite löysin 3 kpl tuohon laatikoita. hinta haarukka menee 50-100e tietämillä näil lootilla.
kytkin levy tossa omassa vehkees on kyl tod. hyväs kunnos et oisko sit pian paine asetelma antautunu mahdollisesti?

viet jonneki firmaa sepälle sen laatikon huollettavaks ni nehä jo ottaa kaiketi 30-50e tunti (riippuu paikkakunnasta) ja sit viel osat hintaa mukaa. tiiä sit kummal selviäis halvemmal :)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 1.10.2009 10:46

Sepä se... purkulaatikot maksaa saksassakin 400-600 euroa. Suomessa likimain samanverran. Ja kun huoltamattoman purkulootan heittää paikoilleen niin siitä ei sitten taas tiedä kauanko kestää että alkaa laakerit lentelemään tai tasauspyörästön niitit pukkaa kyljestä läpi.

Jos ja kun tuon korjauttaa niin voisi asennuttaa samalla sen pulttisarjan tasauspyörästöön. Saako sitä ihan marmoritiskiltä "korjaussarjana" ja jos saa niin onko kenelläkään tietoa hinnasta?

Jonetsu
-
Viestit: 92
Liittynyt: 29.8.2009 18:08

ViestiKirjoittaja Jonetsu » 1.10.2009 13:47

täytyy kokeilla tuleeko mitää eroa kun tuon laatikon putsaan läpi kotaisin liasta ja öljystä ja uudet öljyt sisää ja toinen kytkin tilalle.

Paljo muute ois hyvä 1,3 4v laatikkoo öljy määrä? Kun luin täältä jostaa et 1,6/1,8 5v laatikkoo kannattaa heittää sen 2 litraa ni kestää 5 vaihde kauemmin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa