IV Golf Gti:n (-98) ajovalojen polttimojen vaihto

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

fairy_tale
-
Viestit: 5
Liittynyt: 12.5.2009 23:11

IV Golf Gti:n (-98) ajovalojen polttimojen vaihto

ViestiKirjoittaja fairy_tale » 23.8.2009 21:34

Elikkäs ajovalojen polttimot pitäis saada vaihdettua neloskoppaseen gti golfiin, mutta miten?! Tarviiko tosiaan purkaa puol konehuonetta että ne saa vaihdettua?! Vai onko kaikki vastaavassa tilanteessa olleet käyttäneet liikkeessä kyseisessä operaatiossa?!

Amiz
-
Viestit: 21
Liittynyt: 2.4.2007 15:59

ViestiKirjoittaja Amiz » 23.8.2009 22:01

Itse nappasin kerran etupuskurin pois ja sit umpiot irti.. Samalla pistin sitten uudet polttimot kaikkiin valoihin.

LeZero
-
Viestit: 96
Liittynyt: 21.4.2008 21:54

ViestiKirjoittaja LeZero » 23.8.2009 23:17

Sama homma ku Amiz sano joko hommaat pienen kiinalaisen orjan tai irrotat sen etupuskurin... ittellä oli sama ongelma tossa vuosi takaperin...

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 24.8.2009 9:22

en ole ite kyllä ikinä puskuria irrottanu.. kyllä ne saa siitä välistä vaihdettua kun pikkusen kikkailee..

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 24.8.2009 9:29

ite sain muut paitsi parkit irroittamatta puskurin. Lähtee kyllä aika helposti eikä tarvii rikkoa käsiä niissä pienissä väleissä...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.8.2009 11:19

Ihan älyttömästi helpottaa tota vaihtoa, kun irrotat etupuskurin ja umpiot. Maskin alta torxit auki, puskurin sivummaisien alaritilöiden alla on torxit ja kuskin puolen ritilän alla lämpötila-anturi, joka kannattaa nypätä irti puskurista tässä vaiheessa, pyöränkoteloiden ulkolaidoissa olikohan 4 torxia per puoli. Ajovalonpesureista ei ole hajua, koska omassa ei sellaisia ole, mutta ei kai ne mitään kovin erikoisia toimenpiteitä vaadi?

Mut tuon jälkeen puskurin kuori lähtee kevyesti eteenpäin vetämällä irti. Ja umpiot on 4:llä pultilla kiinni. 10 minuutin homma, että umpiot on pöydällä ja polttimot vaihdettu, kun tuolta välistä nysväämällä menee 10 minuuttia per puoli... Ja ne polttimoiden pidikeraudat on TODELLA v-mäiset pujotella paikalleen sieltä ahtaasta kolosta. Itse ainakin suosin 110%:sti tuota umpiot pöydälle -metodia. Pari kertaa kun harjoittelee, niin se on 2 minuutin homma irroittaa tuo puskurin kuori. :)

nico...
-
Viestit: 107
Liittynyt: 25.9.2003 11:28

ViestiKirjoittaja nico... » 24.8.2009 12:49

Ja ne polttimoiden pidikeraudat on TODELLA v-mäiset pujotella paikalleen sieltä ahtaasta kolosta

Tämä on niin totta. Helpointa on kun käy huollossa, Turun VV-auton pikahuollossa kesti noin 5 min vaihtaa molemmat lähivalo-polttimot.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.8.2009 12:51

Se on tietty helpointa. Mutta jos haluaa ite näprätä, niin ehdottomasti puskurin kuori irti.

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 24.8.2009 14:35

Kyllä tässä täytyy puskuri repiä irti että saa noi parkit vaihdettua.

shrteam
-
Viestit: 51
Liittynyt: 4.12.2008 15:28

ViestiKirjoittaja shrteam » 24.8.2009 15:59

Ei sitä puskuria ja umpioita nyt sentään tarvitse irroittaa polttimon vaihdon takia! Kerran kun vaihtaa paikallaan, vaikka kestäisi kauankin niin ens kerralla onkin sitten tosi helppo homma! Itellä onnistuu jo vaikka pimeässä lyhkästen vaihto kun on niin monta kertaa tullu tehtyä!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 24.8.2009 16:17

Ei tarvitse, mutta pointtina olikin se, että umpioiden irroitus on todella helppo homma ja helpottaa tuota polttimoiden vaihtoa TODELLA paljon. Ei tarvitse koittaa survoa nakkeja verille sinne ahtaisiin rakoihin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.8.2009 18:07

Ottaa puukolla sitä parkkipolttimon klipsiä vähän pienemmäksi niin lähtee ens kerralla ilman puskurin irrotusta. Järjettömän tiukassa tuntuu noi alunperin olevan.

Rantalankila
-
Viestit: 115
Liittynyt: 26.10.2007 1:51

ViestiKirjoittaja Rantalankila » 24.8.2009 23:10

Riippuu aika pitkälti myös Golffista että miten v-mäiset on polttimot vaihtaa. 1.6:nen ilman ilmastointia oleva Golf on paljon tilavampi pellin alta kuin 1.8T ilmastoinnilla.

HL1
-
Viestit: 120
Liittynyt: 11.4.2006 15:13

ViestiKirjoittaja HL1 » 2.5.2014 22:58

Juu. Todellakin riippuu paljon siitä, että mikä moottori on pellin alla. Täysin mahdotonta on saada iso räpylä mahtumaan ilmastoituun 1.9 TDI 74 KW konehuoneeseen. Kuskin puolelta vaihtaa kaikki suht nätisti, mutta apparin puolella tilaa on ilmastoinnin putkien ja muiden osien takia ruhtinaalliset vajaa 3 senttimietriä. Perkele!
Ei mahtunu mun kädet, eikä pihdit, eikä mikään muukaan, vaikka kuinka kiroilin ja mielessäni vittuilin volkkarin insinööreille. Paremmalla ajalla puskuri pois ja vaihto apparin puolelle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa