020 laatikon kasaus.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

020 laatikon kasaus.

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 18.8.2009 21:53

Eli onko kuin moni kasannut 020 laatikkoa?

Miten tiukkaan perän laakerit ja pääakselin laakerit tulee?
Brokevw:n sivuilla on hyvä juttu mutta en siitä oikein ymmärtänyt.
http://www.brokevw.com/020rebuild4.html

Heittokellolla mittasin (asetus mittarissa nolla) 0,95 mm

Minkäslainen shimmilevy pitää viellä laittaa 1mm+?

Mikuski
-
Viestit: 80
Liittynyt: 13.1.2006 10:43

ViestiKirjoittaja Mikuski » 20.8.2009 9:01

Eli sulla oli tasauspyörästön toisella puolella 1mm shimmi, ja kasasit kuoret ja mittasit 0,95mm? Jos oli näin niin avaat ja laitat toiselle puolelle 1,35mm shimmit(0,95+0,40), ja jos haluat tiukkuuden mitata, niin tasauspyörästö tulisi lukita, ettei planeettapyörät pääse liikkumaan ja akselia kääntämällä mitata momentti (en muista ulkoa mikä momentti sen pitäisi olla).
Apuakseli mitataan 0,65mm perusshimmi paikallaan, ja shimmi-koko saadaan kaavasta 0,65+mittaustulos+0,20.
Pääakselilla ei ole shimmilevyjä, ellei jostain syystä päälaakerin alla satu olemaan, mut jos on niin jättää saman paikalleen.
Näin ne mielestäni menee.

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 20.8.2009 20:47

Kiitos.

Näin mie sen mietinkin et se menee. Kesti hetken ymmärtää toi englannin kielinen teksti.

Se momentti tais olla 11-31 lbs.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa