Jouduin pitkästä aikaa Corrolla vesisateeseen ja tämä vanha ongelma tuli taas kivasti mieleen, puhallin pitää täysillä nippanappa etulasin auki ja takalasinlämmitin takalasin, sivulasit onkin sitten huurussa.
Onko ketään koskaan miettiny mitään patenttia millä tohon puhaltimeen saisi lisää vauhtia? Joskus vaihdoin diodin siihen kun vanha palo ja mielestäni se pyöri kovempaa ennen diodin vaihtoa...
Lisää tehoa Corron sisäilmapuhaltimeen?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Siellä harvemmin tarvitaan diodia, mutta lämpösulaketta kylläkin.
Itse jaksoin omaan autooni kerran vaihtaa lämpösulakkeen ja toisella kerralla totesin että jumittavan puhaltimen moottorin vaihto olisi ollu alunperin järkevämpi vaihtoehto. Samalla tuli boforeja noin kolme desibeliä enemmän...
Voitelusta seurasi vaan voimakasta savuntuottoa mukavasti suoraan kabiiniin.
Koita huvikses sormella moottorin akselia käytön jälkeen. Jos saat palovamman niin laakeri jumittaa ja jos et niin sitten vika on muualla :)
Harmillisen kallis taitaa olla tuo Corradon puhaltimen moottori?
Itse jaksoin omaan autooni kerran vaihtaa lämpösulakkeen ja toisella kerralla totesin että jumittavan puhaltimen moottorin vaihto olisi ollu alunperin järkevämpi vaihtoehto. Samalla tuli boforeja noin kolme desibeliä enemmän...
Voitelusta seurasi vaan voimakasta savuntuottoa mukavasti suoraan kabiiniin.
Koita huvikses sormella moottorin akselia käytön jälkeen. Jos saat palovamman niin laakeri jumittaa ja jos et niin sitten vika on muualla :)
Harmillisen kallis taitaa olla tuo Corradon puhaltimen moottori?
Joskus käyttänyt noita huurteenestoja ikkunoihin niin ne on mun mielestä vähän jeesannut pitämään ikkunoita auki.
Pahempi ongelma mulla on ainakin lämpiminä päivinä toi sauna mikä tosta autosta tulee kun vähänkään edes ajattelee aurinkoa.
aurinkoisina päivinä voi unohtaa puhaltimen käytön kun rööreistä tulee kuumempaa kun ulkoilma.
Pahempi ongelma mulla on ainakin lämpiminä päivinä toi sauna mikä tosta autosta tulee kun vähänkään edes ajattelee aurinkoa.
aurinkoisina päivinä voi unohtaa puhaltimen käytön kun rööreistä tulee kuumempaa kun ulkoilma.
Tossa ei oo raitisilmasuodatinta, pelkästään semmone kanaverkko -> kojelauta välillä koivunsiementen peitossa. Kovasti diodin oloinen se lämpösulake oli, mut samapa tuo. Moottori AEG/Bosch maksaa ~70e mätänetis joten ei se kohtuuttoman kallis ole, mutta itse kyllä epäilen tota säätövastushässäkkää edelleen...
-
- -
- Viesti:
Lämpösulake ja diodeja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”