Octavian H4 xenon-muutossarja
Valvoja: ffp jäsenet
Octavian H4 xenon-muutossarja
Moro!
Onko kellään kokemuksia tuollaisesta bi-xenon (liikkuvalla polttimolla) xenon-muutossarjasta facelift Octavia 1:n umpiossa? (01-04)
Meneekö valokuviot aivan persiilleen esim. pitkällä valolla.. Ja tuleeko hajavaloa pahasti?
Onko ollut häikäisyongelmia yleensä? Ainakin nämä uudet Octaviat tunnistaa jo kaukaa, kun vakio xenonit häikäisee jo.. :S
Olen vähän katsellut tuollaista Cobran muutossarjaa..
Onko kellään kokemuksia tuollaisesta bi-xenon (liikkuvalla polttimolla) xenon-muutossarjasta facelift Octavia 1:n umpiossa? (01-04)
Meneekö valokuviot aivan persiilleen esim. pitkällä valolla.. Ja tuleeko hajavaloa pahasti?
Onko ollut häikäisyongelmia yleensä? Ainakin nämä uudet Octaviat tunnistaa jo kaukaa, kun vakio xenonit häikäisee jo.. :S
Olen vähän katsellut tuollaista Cobran muutossarjaa..
Olen asennellut noita xenon muutos sarjoja vuodesta 2002 lähtien. Ja kyllä 95 % ollut huonoja kokemuksia noista H4 bi sarjoista, saattaa olla että käyttäjä on ollut tyytyväinen mutta vastaan tulijat ei varmasti. Useimmiten tuo lähivalokuviokin on todella huono. Noissa Bi polttimoissa tuo polttopiste pääsee heilumaan aika paljon. Itse en noita suostu edes asentamaan. Noissa H4 tapauksissa suosittelen H4 "mono" polttimoa (pelkkä lähivalo) ja pitkäksi lisäpitkiä.
onkos kukaan nyt sitten kokeillut tuollaista solenoidilla olevaa h4 xenon sarjaa kyseisessä octavian umpiossa?
kaipaisin hiukan lisää valoa lyhkäsille, kun märkä tienpinta imee valoa ihan kiitettävästi.
alkuperäsillä pitkillä pärjäilis kyllä jotenkuten ja harvemmin niitä voi montaa sekuntia käyttääkkään. valoteho tuntui paranevan kyllä jonkun verran vaihdettuani alkuperäiset rihlatut umpiot kirkkaisiin "facelift mallisiin".
kaipaisin hiukan lisää valoa lyhkäsille, kun märkä tienpinta imee valoa ihan kiitettävästi.
alkuperäsillä pitkillä pärjäilis kyllä jotenkuten ja harvemmin niitä voi montaa sekuntia käyttääkkään. valoteho tuntui paranevan kyllä jonkun verran vaihdettuani alkuperäiset rihlatut umpiot kirkkaisiin "facelift mallisiin".
Useimmiten tuo lähivalokuviokin on todella huono. Noissa Bi polttimoissa tuo polttopiste pääsee heilumaan aika paljon. Itse en noita suostu edes asentamaan. Noissa H4 tapauksissa suosittelen H4 "mono" polttimoa (pelkkä lähivalo) ja pitkäksi lisäpitkiä.
Tuoota, noissa solenoidipolttimossa on ollut kyllä yleensä vähemmän hajavaloa verrattaen singlepolttimoihin, tokikaan ei voi yleistää koska kumpiakin on olemassa niin montaa erilaista. Useaan H4-umpioon olen saanut huomattavasti tarkemman valokuvion vähemmällä hajavalolla solenoidimallisella polttimolla kuin joihinkin H1/H7-umpioihin niihin käypäsillä polttimoilla. Yleistää toki ei voi, asiantunteva myyjä osaa neuvoa mikä polttimo on hyvä mihinkin umpioon ja kertoa millainen lopputulos olisi tuleman kumpienkin, pitkien ja lyhyiden osalta.
Todennäköisesti p0wer puhuu oman kauppansa tuotteista. http://www.katuauto.fi
Asensin alkuperäisiin sumuvaloihin H3 xenonmuutossarjan... Ihan ok, siinä kun on se linssi, joka hoitaa suuntauksen niin ettei hajavaloa juurikaan pääse syntymään. Valokuvio on hyvä, mutta jää aika lähelle... Vois vähän näyttää kauemmas, mutta erillistä suuntausta sumuvaloissa ei taida olla..
Ai no hyvä tietää että xenoneista on hyötyä sumareissa. huomenna varmaan tulee postista H3 6000k sarja nimittäin. oli just tarkoituksena laittaa sumareihin xenonit. saa ainakin valoa lisää lyhkäsille sillon kun sitä oikeesti tarttee.
kattelin tota sumaria alkuperäsistä umpioista ja niissä ei oo ainakaan mitään säätöä. linssin takana on levy peittämässä puolet linssistä josta järkeilin että hajavalo pysyy varmaan ihan ok tasolla.
Itse laittelin tossa kuukausi takaperin xenonit tuohon profiilin autoon ja täytyy sanoa, että todella tyytyväinen olen. Kuten tunppikin jo tuossa huuteli niin aivan eri planeetalta kun halogeenit. Vastaantulijoita häikii jonkin verran, mutta pienellä suuntauksella väheni sekin. Ei pitkien vilkuttelijoita ole vastaan tullut..
Tilasin myös superskodasta nuo L&K kirkaslasiset umpiot, mutta eipä ole vielä näkyillyt. Päivittelen tänne kun saan niistä kokemusta.
Tilasin myös superskodasta nuo L&K kirkaslasiset umpiot, mutta eipä ole vielä näkyillyt. Päivittelen tänne kun saan niistä kokemusta.
Nyt olis pöydällä H3 xenon satsi sumareita varten, mutta pitikö se just tänään lykätä tollasen pakkasen päälle? viikonloppuun mennessä täytys laittaa et kaipa sitte on pakko huomenna uskaltautuu tonne pakkaseen asentamaan. täytyy vaan varoo muoviosia ettei mee rikki.
noi superskodan L&K umpiot näyttää samalta päällepäin kuin just ostamani Depon umpiot. Valotehoa tuli kyllä lisää.
noi superskodan L&K umpiot näyttää samalta päällepäin kuin just ostamani Depon umpiot. Valotehoa tuli kyllä lisää.
sumarit tuli asennettua pakkasessa ja täytyy kyllä myöntää etten uskonut olevan noin kirkas. kuvio on hyvä enkä usko häikivän paljoakaan. tarkotus oli kokeilla noissa ensin hetken ja ehkä hommata H4 sarja, mutta nyt en ole oikein varma enää. jotenkin tuntuu järkevämmältä ostaa hellan 3003 lisäpitkät ja H1 xenon sarja niihin. Hinnassa ei paljon ole eroa kuitenkaan. jos vaikka jättäis ne H4 alkuperäisiksi sitten tällähetkellä.
Itse laittelin tossa kuukausi takaperin xenonit tuohon profiilin autoon ja täytyy sanoa, että todella tyytyväinen olen. Kuten tunppikin jo tuossa huuteli niin aivan eri planeetalta kun halogeenit. Vastaantulijoita häikii jonkin verran, mutta pienellä suuntauksella väheni sekin. Ei pitkien vilkuttelijoita ole vastaan tullut..
Ootkos ajatellut, että kaikki ei jaksa vilkutella pitkiä huonosti suunnattujen tai häikäsevien jälkiasennus-xenonien takia. Itse olen ainakin vain tyytyväinen kun häikäisijä poistuu ja koitan taas nähdä jotain.
Uusien autojen ongelma kyllä tuntuu olevan, että lähivalot on suhteellisen huonoja halogeeneillä, kun muotoilun ehdolla tehdään umpiot. Itse suosittelisin säästään nuo kiinan xenon-rahat ja vaihtaan alkuperäiset, kun kerran autoon sellasiakin on tarjolla, ei tule varmaan edes paljoa kalliimmaksi, kun ensin ostat kiinan-xenonit ja otat niillä sakot päälle:D
Mahtuuko teillä liikkuvat polttimot alkuperäisien takakansien sisään?
Omasta polttimosta mittasin 44mm ulostulevalle osalle, tuntuis menevän aika tiukalle.
Saakohan noita takakansia jostain yksittäin ostettua?
Tuolta itse tilasin. Kokeilin toiselle puolelle, ballastit pitää pientä surinaa mutta ei ainakaan radioon antanut häiriöö. Läpivientikumeja ei tullut mukana.
http://www.vvme.com/standard-h439003-bixenon-hid-kit-p-9.html?cPath=44_46_35
Omasta polttimosta mittasin 44mm ulostulevalle osalle, tuntuis menevän aika tiukalle.
Saakohan noita takakansia jostain yksittäin ostettua?
Tuolta itse tilasin. Kokeilin toiselle puolelle, ballastit pitää pientä surinaa mutta ei ainakaan radioon antanut häiriöö. Läpivientikumeja ei tullut mukana.
http://www.vvme.com/standard-h439003-bixenon-hid-kit-p-9.html?cPath=44_46_35
Vastaan nyt vuosi takaperin kun törmäsin vanhaan aiheeseen.
Ex. autossa oli nuo Cobran bi-xenonit solenoidilla. Takakantta joutui silloin kaivertamaan, että sai polttimon alkuperäiseen umpioon. Lisäksi kannan kiristys"sankoja" muistaakseni jouduin jostain syystä taittelemaan.
Valoteho luonnolisesti parempi, mutta mulla oli ongelmana se, että kun lyhyet valot oli säädetty niin että ne eivät häikäise vastaantulijoita, niin pitkän kantama jäi omaan makuuni varsin lyhyeksi. Vastaavasti toisinpäin. Lisäksi joku ongelma oli polttiomon kiinnityksessä tai itse umpiossa, sillä joskus montuissa valot ikävästi tärähtivät..
Ex. autossa oli nuo Cobran bi-xenonit solenoidilla. Takakantta joutui silloin kaivertamaan, että sai polttimon alkuperäiseen umpioon. Lisäksi kannan kiristys"sankoja" muistaakseni jouduin jostain syystä taittelemaan.
Valoteho luonnolisesti parempi, mutta mulla oli ongelmana se, että kun lyhyet valot oli säädetty niin että ne eivät häikäise vastaantulijoita, niin pitkän kantama jäi omaan makuuni varsin lyhyeksi. Vastaavasti toisinpäin. Lisäksi joku ongelma oli polttiomon kiinnityksessä tai itse umpiossa, sillä joskus montuissa valot ikävästi tärähtivät..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”