Eli vaihdoin lesjöforsin 35mm madaltavat jouset ja jos oletuksena toimii että golfin mitat keskiön keskeltä kaareen on alkuperäisessä 375mm edessä ja 360mm takana. Ensimmäisellä remontilla vaihdoin taakse myös iskarit merkki TRW.
Tuloksena:
Takaa 320mm
Edestä 330mm
Takakontissa on melko raskastekoinen hifiasennus, jonka punnitsin noin 60kg painoiseksi ja tämän vaikutus perän korkeuteen joku 6-8mm eli tyhjällä kontilla perän korkeus 325-330mm
Olin madallukseen hyvin tyytyväinen, mutta niinpä alkoi keula elämään ja tätä taltuttamaan ostin eteen myös TRW:n iskarit
Tuloksena:
Takaa 320mm
Edessä 350mm
Mikäs tämän selittää? En ainakaan ymmärtänyt että noita voisi väärin kasata ja en jaksa uskoa että keula putoaa 20mm ajamalla.
Golf 3 korottui 20mm iskareiden vaihdolla
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eihän tämä nyt mennyt niin kuin elokuvissa. Noi lesjöforsin jouset on kyllä pirun mukavat ajaa noiden trw:n iskareiden kanssa, mutta helvetti tuo madallus.
Jonkun 50km oon nyt ajellu ja vähän röykkyyttäny tuota, mutta edelleen keulasta 2cm ylempänä kuin ennen iskareiden vaihtoa..
Kait se pitää joka ostaa jotkin erilaiset jouset tms, on toi vähän typerän näkönen noin..
Jonkun 50km oon nyt ajellu ja vähän röykkyyttäny tuota, mutta edelleen keulasta 2cm ylempänä kuin ennen iskareiden vaihtoa..
Kait se pitää joka ostaa jotkin erilaiset jouset tms, on toi vähän typerän näkönen noin..
Keula oli ennen jousien vaihtoa levoton ja ajattelin että siinähän se jousien vaihdolla korjaantuu, mutta todellisuus taitaa olla se että suurin syyllinen on nuo lesjöforsin jouset. Itseasiassa trw:n iskareilla ei keula rauhoittunut kokonaan.
Miten pitkään näitä kuuluisi sisäänajaa? Jousilla on nyt takana joku 500km ja iskarit on edessä aivan uudet että onko tässä mitään toiveitakaan että tuo keulan pieni "nypyttäminen" rauhoittuisi.
Olisiko mahdollist että iskari auto makaisi edestä tukikumien varassa? Helvetin pitkät tarvikekumitsinne meni alle. jotain 3cm pidemmät kuin original.
Edit: Kiireessä tuli muutama kirjoitusvirhe. Tilanteeseen löytyi kuitenkin ratkaisu!
Ihmettelin miksi auto nypyttää keulasta/tuntuu ettei iskareita ole vaihdettu että ei jouset noin pintakovat voi olla. Noh -35mm jouset+Motonetin tarvikepohjaanlyöntikumit=auto makaa keulasta pohjaanlyöntikumien päällä :D Selittää hyvin miksi on noin 15-20mm korkeampi jne. Hyvin todennäköisesti vakiokumeilla jää hieman joustovaraa, mutta ei kai tässä auta kuin purkaa tolpat, laittaa alkuperäiset pohjaanlyöntikumit lyhennettynä niin saadaan auto takas maanpinnalle ja iskareille joku merkitys :D
Tässä sitä näkee kun ensimmäistä autoa laittelee niin jotain jää huomaamatta/ei ymmärrä miten mikin mihinkin vaikuttaa.
Miten pitkään näitä kuuluisi sisäänajaa? Jousilla on nyt takana joku 500km ja iskarit on edessä aivan uudet että onko tässä mitään toiveitakaan että tuo keulan pieni "nypyttäminen" rauhoittuisi.
Olisiko mahdollist että iskari auto makaisi edestä tukikumien varassa? Helvetin pitkät tarvikekumitsinne meni alle. jotain 3cm pidemmät kuin original.
Edit: Kiireessä tuli muutama kirjoitusvirhe. Tilanteeseen löytyi kuitenkin ratkaisu!
Ihmettelin miksi auto nypyttää keulasta/tuntuu ettei iskareita ole vaihdettu että ei jouset noin pintakovat voi olla. Noh -35mm jouset+Motonetin tarvikepohjaanlyöntikumit=auto makaa keulasta pohjaanlyöntikumien päällä :D Selittää hyvin miksi on noin 15-20mm korkeampi jne. Hyvin todennäköisesti vakiokumeilla jää hieman joustovaraa, mutta ei kai tässä auta kuin purkaa tolpat, laittaa alkuperäiset pohjaanlyöntikumit lyhennettynä niin saadaan auto takas maanpinnalle ja iskareille joku merkitys :D
Tässä sitä näkee kun ensimmäistä autoa laittelee niin jotain jää huomaamatta/ei ymmärrä miten mikin mihinkin vaikuttaa.
Nyt on kumit lyhennetty ja auto on aivan taivaallinen ajaa! Kehuja tulee lesjöfors/trw kaasuiskari yhdistelmälle. Ei ollenkaan pintakova, mutta tarvittavaa jäykkyyttä ja sitkeyttä löytyy esimerkiksi korokkeista ajettaessa.
Ainoa miinus että nämä todellakin madaltaa sekä edestä että takaa ainakin sen luvatun 35mm, itse olisin toivonut perän jäävän sentin korkeammalle. Kori on balansissa, mutta kaarista mitattaessa navan keskelle:
edessä 330mm
takaa 320mm
Ainoa miinus että nämä todellakin madaltaa sekä edestä että takaa ainakin sen luvatun 35mm, itse olisin toivonut perän jäävän sentin korkeammalle. Kori on balansissa, mutta kaarista mitattaessa navan keskelle:
edessä 330mm
takaa 320mm
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa