Heipähei kanssa eläjäiset.
Ongelman juuri: Kytkimen pääsylinterin vaihdon aikana käytin ratin tankoa irti ja ratti pääsi pyörimään ja tietenki takaisin asettaessa tuota ei huomannut laittaa oikeaan asentoon.
Asento on nyt haettu oikeaan kohtaan ja nyt ei tule enään vag-comilla ilmoitusta että asentoanturi on "faulty" mutta vielä se jotakin valitteli että ei ole kaikki kunnossa (en muista tähän hätään tarkkaa vikailmoitusta).
Ongelma nyt:
Miten tuo kalibrointi onnistuu 3BG passatissa? Yritin tehdä kalibroinnin tämän avulla, mutta kun olen kohdassa
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Tulee "group not available" ilmoitus.
3BG Passat, ratin asentoanturin kalibrointi (vag-com) TOIMII
Valvoja: ffp jäsenet
3BG Passat, ratin asentoanturin kalibrointi (vag-com) TOIMII
Viimeksi muokannut uiop, 2.8.2009 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helekatti, sehän toimii.
Nyt sitten summa summarum:
1. Asentoanturi säädettiin oikealle kohdalle koska oli alkujaan -715 astetta pielessä kun ratti ja renkaat oli kohdistettuna suoraan.
- Airback irti
- Ratti irti
- Asentoanturia pyöritellen saatiin anturin kulmassa olevaan "silmään" keltainen täplä kohilleen ja vag-com näytti 0.0 astetta. (ABS - Measure blocks - group 005 ja GO!)
2. Koska jostain syystä ABS controlleri oli nollannut itsensä, jouduin koodaamaan controllerin uudestaan: tätä apuna käyttäen. Tuosta vielä sen verran, että koodaus ei jäänyt muistiin jos käytin workshop codea 00000, kun laitoin 12345 sain koodauksen pysymään muistissa.
3. Käynnistin auton uudestaan ja tarkistin vikakoodit uudestaan.
Painoin jarrua voimalla pohjaan ja ESP valo sammui, kävin ajelemassa koeajon ja kaartelin loivasti ~20km/h vauhdissa ja ABS valo sammui kans.
Homma OK!
Nyt sitten summa summarum:
1. Asentoanturi säädettiin oikealle kohdalle koska oli alkujaan -715 astetta pielessä kun ratti ja renkaat oli kohdistettuna suoraan.
- Airback irti
- Ratti irti
- Asentoanturia pyöritellen saatiin anturin kulmassa olevaan "silmään" keltainen täplä kohilleen ja vag-com näytti 0.0 astetta. (ABS - Measure blocks - group 005 ja GO!)
2. Koska jostain syystä ABS controlleri oli nollannut itsensä, jouduin koodaamaan controllerin uudestaan: tätä apuna käyttäen. Tuosta vielä sen verran, että koodaus ei jäänyt muistiin jos käytin workshop codea 00000, kun laitoin 12345 sain koodauksen pysymään muistissa.
3. Käynnistin auton uudestaan ja tarkistin vikakoodit uudestaan.
Koodi: Valitse kaikki
01486 - System Function Test Activated
35-00 - -
Painoin jarrua voimalla pohjaan ja ESP valo sammui, kävin ajelemassa koeajon ja kaartelin loivasti ~20km/h vauhdissa ja ABS valo sammui kans.
Homma OK!
Mitäs sitten jos vagcom näyttää näin:
00778 steering angle sensor (g85)
49-00 no communications
Uskaltaako mitata sensoriin menevää keltaista liitintä auto käynnissä ja liitin irti?
Vagcom ei saa yhteyttä steering wheel kanavalle ja abs brake kanavasta measuring block 060/069 ei löydy mitään. Error lukee.
Onko vaan niin että ratin asentoanturi sökö?
Mittaristoon ei abs valo syty tästä. Mutta todella harvoin syttyy taas abs valo johtuen pitkittäiskiihtyvyys anturista
(01279 longitudinal acceleration sensor (g251)
27-10 implausible signal - intermitten)
Mutta tuo 01279 vikakoodi lähtee pois kun käynnistää auton uudestaan. Johtuuko ratin asentoanturi vika tästä 01279 vikakoodista?
00778 steering angle sensor (g85)
49-00 no communications
Uskaltaako mitata sensoriin menevää keltaista liitintä auto käynnissä ja liitin irti?
Vagcom ei saa yhteyttä steering wheel kanavalle ja abs brake kanavasta measuring block 060/069 ei löydy mitään. Error lukee.
Onko vaan niin että ratin asentoanturi sökö?
Mittaristoon ei abs valo syty tästä. Mutta todella harvoin syttyy taas abs valo johtuen pitkittäiskiihtyvyys anturista
(01279 longitudinal acceleration sensor (g251)
27-10 implausible signal - intermitten)
Mutta tuo 01279 vikakoodi lähtee pois kun käynnistää auton uudestaan. Johtuuko ratin asentoanturi vika tästä 01279 vikakoodista?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa