Mistä uusi sisäkehä ABT A10 8,5x18"?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

Mistä uusi sisäkehä ABT A10 8,5x18"?

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 21.7.2009 8:58

Oli takavanteesta koko kehä haljennut sisäkehältä pulttien alta mukavasti ja vuoti ilmat pihalle. Onko jollain tietoa, mistä saattaisi löytää uutta kehää?

Mistähän tuollainen voi johtua? Mihinkään en ole vannetta paukauttanut tms, eli ei pitäisi siitä johtua. Nuo kehät oli alunperin hitsattu yhteen ja ne oli rälläkällä auottu leveämpiä kehiä vaihdettaessa, voikohan tuo olla osasyynä ? Oudolta tuntuu että takavanne noin vain halkeaisi...

Vanne on siis tuo OZ:n valmistama ABT A10. Kuvia vauriosta saan illemmalla.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 21.7.2009 18:26

Nyt olisi kuvaa. Ja koko kehän kiertää tyylikkäästi.. :/

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.7.2009 18:35

Melkoinen seppä ollut ku hitsannut kiinni. =)

E:eikös se ole jo jonkinmoista huijaamista. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 21.7.2009 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 21.7.2009 18:48

^ Ihan tehtaalta ovat tulleet yhteen hitsattuina, vaikkakin 3-osaisiksi väittävät. :D

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 21.7.2009 19:31

Rälläkällä saa mun mielestä vanteen ku vanteen moniosaiseksi..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 1.8.2009 12:11

Löytyihän se syykin hajoamiselle:
Kuva
Vähän oli turhan isosti rälläköity, niin ei ihmekään että oli antautunut rasituksen alla...

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 1.8.2009 18:54

Joo,fiksua purkaa vanteet rälläköimällä pultinkannat pois,kun niihin on ihan avaimetkin keksitty,ei näin.

Sit olisi varmaan naurattanut enemmän jos kehä olisi kunnolla hajonnut esim 100km/h vauhdissa ja takapää ois lähtenyt omille teilleen.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 1.8.2009 19:16

Eikö tässä tilanteessa ollu vanteet hitsattu ihan tehtaalla umpeen.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 1.8.2009 22:51

Hitsattu koottavat vanteet,en usko,mitä hyötyä???

Itselleni ei ainakaan ole ikinä tullut koottavia vanteita hitsattuna vastaan,vain Billet vanteet on tehty lämmittämällä kasaan,eli hitsattu sit lopuksi kehä ja keskiö yhteen kun ekaks ollaan kehää laajennettu lämmittämällä ja keskiö laitettu pakoilleen kylmänä.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 2.8.2009 1:54

Edellinen omistaja oli kehät vaihtanut ja oli kuulemma ollut nimenomaan hitsattuna yhteen sisä- ja ulkokehät ja siitä nuo rälläköinnit. Pultit oli kyllä ihan avaimilla poistettu.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 2.8.2009 14:03

Kävin vilkasemassa noita Mikon vanteita ja en kyllä vieläkään tajua tota rälläköinti/hitsaus juttua..? Mikä idea on hitsata pulteilla kasassa oleva vanne? Noh katotaan mitä saadaaan aikaan kun ruetaan niputtaa noita vanteita.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 2.8.2009 17:55

Esimerkiksi osa ATP:n moniosaisista vanteista on hitsattu yhteen. Oletko käynyt Juvanmalmilla KoMet:lla kysymässä että saisko ne korjattua tuon?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 2.8.2009 21:53

^ Eipä tuota kannata alkaa korjailemaan, kun on koko kehän matkalta haljennut.. Uudet leveämmät kehät on jo tulossa Saksanmaalta. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 84 vierailijaa