Millä -89 Golfin jarrukilpien pultit irti naparungosta?
Kivet ruostuneet pulttien ympäriltä niin että kilvet pudonneet pois ja uusien asennus edellyttää pulttien avaamista jotka arvaten -89 ikäisessä on kovin jumissa ja kanta hapero.
Ongelmahan on että ilman navan purkamista ei pääse poraamaankaan vanhoja pultteja pois eikä navan pyöränpulttien reijät huonoksi onneksi osu samalla kohdalle naparungossa olevien jarrukilven kiinnityspulttien kanssa.
Mahtaisiko onnistua lattaraudan tms hitsaminen pultin kantaan ja sen aiheittaman lämmön vaikutuksesta pulttien avaus?
Muita ideoita ongelman hoitamiseksi?
Mitä katsastaja tuuman jos koko jarruklvet puuttuu?
Jarrukilpien pultin irti
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla keväällä katkesi ensimmäinen neljästä ja muut lähtivät iskevällä vääntimellä.
Katkenneelle annoin ensin kaasupolttimella kuumaa ja sitten kylmäirroitussprayta perään ja lähti putkipihdeillä.
Katkenneelle annoin ensin kaasupolttimella kuumaa ja sitten kylmäirroitussprayta perään ja lähti putkipihdeillä.
Etukilvestä kun on kysymys niin lämmöllä tuota voisi yrittää saada liikkeelle, kuten hitsaamalla ruuvin päähän jonkin vääntimen. Tuo on vittumainen paikka kun sitä ruuvin päätä ei pääse edes lyömään millään. Kannaksikin on pitänyt saatana laittaa 8mm joka ei 10v päästä ole enää minkään kokoinen eikä saa millään kiiinni, kierre kuitenkin normi M6.
Omassa Jetassa sama juttu, ratkaisin ongelman jättämällä kilvet kokonaan pois jarrurempan yhteydessä. Leimalla ei tullut sanomista mutta se nyt riippuu täysin katsurista rupeaako mussuttamaan.
Omassa Jetassa sama juttu, ratkaisin ongelman jättämällä kilvet kokonaan pois jarrurempan yhteydessä. Leimalla ei tullut sanomista mutta se nyt riippuu täysin katsurista rupeaako mussuttamaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa