-07 passatin takapyöränlaakeri ääntää.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

-07 passatin takapyöränlaakeri ääntää.

ViestiKirjoittaja helix » 4.7.2009 21:41

Onko vaihdettava laakeri vai meneekö vaihtoon koko napa.?
mitä maksaa osat?
Välystä ei ole, antaa ääntä joka häviää kurvatessa ja on selvästi tahmeampi pyörimään, kuin toinen puoli.
Mites tuossa taka jarrumäntää saa sisään päin, kun ei pyörittämällä mene? (nappikäsäri)
Jos vaihtais samalla jarrupalat.
Vessu

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 4.7.2009 21:57

Ainakin Akte:n mukaan napa/laakeri pakettina.
Hinnasta en tiedä (lue marmoritiski / Slamit).

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 6.7.2009 8:09

Tämä taisi olla näitä Tee-Se-Itsemiehen unelmia eli männät pitää vetää sisään testerillä eli onnistunee myös VAG-COMilla.

Viisaammat korjatkoon jos meni väärin :)

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 6.7.2009 14:41

AUTS!!!

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 11.8.2009 20:40

Mites tuossa taka jarrumäntää saa sisään päin, kun ei pyörittämällä mene? (nappikäsäri)

Vastaan itse tuohon: Menee pyörittämällä ja välillä painaa mäntää sisään.
Nappikäsärikin toimii normaalisti.

Korjaamolla ajavat männät siälle tietokoneella! (onhan se nopeempi ja helpompi)

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 11.8.2009 21:17

Koko napa menee vaihtoon.
Vaihtotyö sinällään on ihan helppo homma. Kunhan on vaa tarvittavat avaimet. Just tänään vaihdoin uuren navan emännän -06 farkku passattiin. Itte sain ainakin jarrusatulan menemään takaasi paikalleen ilman männän painamista.
Sille napapultille hain marmoritiskiltä volsun oman työkalun (T10162) ku ei Seinäjoelta mistään xzn-M18 avainta löytynyt.
Ja jarrusatulan kannattimen pulteille tarvit xzn-M14 avaimen. Tai ainakin farkku passatis oli sellaasella kannalla.
Nii ja tietenki kunnollinen väännin joka kestää kun se napapultti pitää kiristää.

Uus tarvikenapa maksaa n.130€.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.8.2009 21:34

Korjaamolla ajavat männät siälle tietokoneella! (onhan se nopeempi ja helpompi)
Kuinka tuo tarkalleen toimii? ABS-pumppu pumppaa nestettä "väärään" suuntaan ja mäntä imeytyy sisään?

Onko jotain haittaa jos sillä perinteisellä jarrutyökalulla painaa männän sisään?

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 11.8.2009 22:18

^Veikkaisin et se käsijarrun sähkömoottori vetää sen männän sisään.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 12.8.2009 8:11

Minäkin uskoisin käsijarrun sähkömoottorien vetävän männät takaisin.
Käsärin napilla saa pumpattua männät pihalle saakka. (kuulemma)

Tuo bilateeman perinteinen jarrutyökalu ei toimi, väkäsiä pitää olla kolme ja puristus/pyöritys välitykset ei käy yksiin satulan kanssa.

Herkästi pyöri siirtoleukapihdeillä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.8.2009 16:09

puristus/pyöritys välitykset ei käy yksiin satulan kanssa.
Ei ne taida käydä mihinkään. Kaksin käsin tuota on aina täytynyt käyttää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 88 vierailijaa