Passat ohjautehostimen öljy

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

aar
-
Viestit: 20
Liittynyt: 28.6.2009 17:46

Passat ohjautehostimen öljy

ViestiKirjoittaja aar » 30.6.2009 16:39

Ostin 98vm passatin näkyi olevat punaiset öljyt sisällä. Nyt tulee hammastangonpäästä öljyt pihalle. Korjaantuukohan pelkällä öljyn vaihdolla vai meneekö hammastanko vaihtoon? Uusi tanko makaa jo autotallissa mutta ei jaksaisi alkaa vääntää sitä paikalleen.

Weast
-
Viestit: 37
Liittynyt: 28.5.2009 13:40

ViestiKirjoittaja Weast » 30.6.2009 17:23

joo mulla oli tossa keväällä sama juttu.. rupes vuotaa juuri noista tiivisteistä öljyä.. en tiedä oliko sillä vaikutusta että lisäsin normaalista öljyliikkeestä ostettua saman väristä kun alkup. öljyä.. sanoivat Kotkan lehtoautossa että se olis saattannu lopullisesti nuo tiivisteet rikkoa.. en tiedä..sanoivat että eivät suosittele laittamaan muutakun alkup. öljyä vw liikkeestä.. mut hammastanko vaihtoon joka maksoi 1270€ töineen! ja noita tiivisteitähän ei pelkästään saa vaihdettua vaan pitää vaihtaa koko *aatnan tanko! :)

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 30.6.2009 17:35

Pitää olla omaa VAG- tehostinöljyä, muuten kuulemma jostakin kumman syystä hajoaa.

aar
-
Viestit: 20
Liittynyt: 28.6.2009 17:46

ViestiKirjoittaja aar » 30.6.2009 17:54

Joo aloin purkamaan taitaa mennä tupakkaa ja veistää ensin laatikko varapäreitä kele..no oppi ja ikä ja...
Rattiakseli tuntuu olevan meilenkiintoinen irroittaa

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 30.6.2009 19:22

Ainakin vanhempiin käy febin neste, tarvikeliikkeistä löytyy vihreässä purkissa.

aar
-
Viestit: 20
Liittynyt: 28.6.2009 17:46

ViestiKirjoittaja aar » 30.6.2009 20:06

No irti on huomenna uutta tilalle. Pitää varmaa vaihtaa o renkaat Letkujen alle.

apche
-
Viestit: 121
Liittynyt: 17.6.2009 13:37

ViestiKirjoittaja apche » 2.7.2009 20:24

Tuossa vaihdoin just parisen viikkoa sitten saman ikäiseen diesel paskattiin tuon. Ei niin paha homma kuin kuvittelin ensin. Vanhan irti saaminen oli paljon pahempi urakku kuin uudenkäytetyn kiinnittäminen, ahdasta kylläkin oli. Reilu 10h tuossa meni, nyt kerran sen vaihtaneena varmaan reilu puolet tuosta, kun ei tarvi ihmetellä ylimääräisiä. Kyllähän tuossa tuntipalkoille pääsi kun merkkiliikkeen arvio vaihdon hinnasta ilman osaa oli reilu 500€ :D Apuna oli Alfamerin korjausopas, jota voi kyllä suositella... O-renkaita en vaihtanut, eipä tuo ainakaan vielä parin tuhannen km:n jälkeen ole vuotanut. Ja nuo febin mineraaliöljyt laitoin. Vastaavaa kai sen pitäisi olla kuin tuon merkkiliikkeen litkun.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 86 vierailijaa