VW Golf 4 '00 Kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ice_-
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 28.6.2009 19:34

VW Golf 4 '00 Kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Ice_- » 28.6.2009 20:08

Eli tulipa tuommoinen peli ostettua nyt viikonloppuna. Pari juttua on nyt tullut ilmi, mihin pitäisi viisaammilta saada tietoa.. Ja olen suht uusi (hieman ennen tullut roplailtua työn puolesta) näiden VAG pelien kanssa joten pahoittelen jo nyt mahdollista tyhmyyttäni..

Ajoneuvo: VW Golf 1,6 SR (muistaakseni AKL-kone) vm.'00 HB 4/5ov aj. ~127tkm) Autossa ei ole monitoimimittaristoa vaan on ns. karvalakkimalli..

-Auto käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä kun on lämmin (kierrokset seilaa ~800-1200rpm), onko tämä täysin normaalia? Tekee siis VAIN lämpimällä koneella, mutta ei aina. En ole vielä kiinnittänyt huomiota johtuuko tämä jonkinsortin ajotyylistä,tms..

-Pintakaasulla ajettaessa kaasupoljin "nykii" epätasaisesti. Eli liikkuu itsestään välillä ylös-alas liikettä. Tämän saman huomaa jos kääntää suoraan konehuoneesta kaasua niin tuntee kuinka "rulla" (mihin vaijeri tulee kiinni, en muista nimeä..) nytkähtää joko auki tai kiinni suuntaan. Moottori kyseisessä vaiheessa toki hörähtää. Tekee tätä vain <~2000rpm. Mistä voisi lähteä hakemaan vikaa?

-Auto aina silloin tällöin ilmoittaa pari-kolme kertaa KIMEÄLLÄ piippauksella jotain, mittaristoon ei syty mitään valoja, ainoastaan kyseinen ääni kuuluu. (Ei ole sama ääni kuin esim. käsijarru päällä ajettaessa, vaan huomattavasti kimeämpi ja "napakampi". Ääni tulee selvästi jostain mittariston luota. Voiko tämä johtua edessäpäin (~2500km) olevasta huollosta?)

-Välillä ajonestovalo vilkkuu kun virtalukossa kääntää avainta, silti käynnistyy. Tarviiko tästä huolestua? Avaimet ovat ilmeisesti alkuperäisiä, ainakin näyttävät kovin niiltä..

-Mittaristossa ei pala paria valoa ennen starttausta kun tekee pitäisi kaikkien valojen syttyä.(Turvavyö,Takaluukun aukiolo,ABS,Check Engine [moottorinkuva salamalla].) Voiko tämä olla vain rikkinäisten polttimoiden (epätodennäköistä) takana vai jonkin vikakoodin?

Autoon on vaihdettu tulpat @ 7/08 ( ~115tkm) Käynyt aina merkkiliikkeissä huolloissa (VW Helsinki / Stockmann Helsinki).

Onko kyseisessä pelissä mitään yleisiä mallivikoja mitä kannattaisi tsekata ettei mitään ikävää ylläriä tule eteen? Eturoiskeläppien takapuolet tiedän, että ne kannattaa puhdistaa kaikesta kurasta,yms..

Kiitän jo etukäteen jos näihin löytyy auttavia vastauksia.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 28.6.2009 20:15

-Välillä ajonestovalo vilkkuu kun virtalukossa kääntää avainta, silti käynnistyy. Tarviiko tästä huolestua? Avaimet ovat ilmeisesti alkuperäisiä, ainakin näyttävät kovin niiltä..


Saattaa johtua virtalukon pohjasta. Ainakin vanhemmissa vagineissa esiintyny kyseistä ongelmaa. Viisaammat korjatkoon ja kertokoon paremmin. Vikakoodit ihan ekana lukuun ja kattoo jos sieltä löytyy mitään.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 28.6.2009 20:24

Imupuolen vuodot on "vakiota" vaggineissa.

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

4-golfin vikoja

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 28.6.2009 21:31

mulla samalainen -00, akl mut variantti ja samalailla kaasupoljin nykii tai tuntuu että esim moottori jarrutuksessa häviää poljin alta, jännää heiluntaa tuntuu olevan joka tapauksessa olisiko ominaisuus vai mikä lie! ja mittaristoon ei tule keltasta check engineä ollenkaan eikä syty epc valokaan,voiskohan noita polttimoita vaihtaa vai mikä auttaisi, auto ollu vasta pari viikkoo niin ei tiedä et pitäskö toimii jotenkin paremmin,ehkä.

Tompero
-
Viestit: 162
Liittynyt: 7.2.2006 23:14

ViestiKirjoittaja Tompero » 28.6.2009 21:38

Täältä löytyy kans tuollainen 1.6 SR golffi AKL koneella. Taitaa ilmeisesti sitten olla ominaisuus tuon kaasupolkimen omatoiminen liikehdintä. Mulla se tekee kans samalla tavalla, mutta eika pieni liike kuitenkin on.

Tyhjäkäynnin seilaamisessa oli mulla myös ongelmia ja niistä selvittiin moottorin lämpötila-anturin vaihdolla sekä "yllättäen" ohjaustehostimelta lähtevä letku oli halki josta imaili ilmaa ihan kiitettävästi. Oli juurikin mennyt silleen halki että silmiin se ei sattunut, mutta käsikopelolla huomasi.

Tuon ajoneston kanssa ollaan myös aika samoilla linjoilla. Joskus, tosi harvoin kyllä, tekee kans siten että kun vääntää virrat päälle niin vilkuttaa sitä auton ja avaimen kuvaa ja silloinhan ei tietysti pirssi käynnisty. Yrittää kyllä mutta sammuu samantien. Melko varmasti alkaa virtalukon pohja olemaan sen verran kulunut että tuota tekee. Tähän en ole vielä paneutunut sen kummemmin ku niin harvoin tuota tekee ja korjaantuu aina käyttämällä avainta pois lukosta jos alkaa vilkkumaan.

Kovasti tuntuu olevan samoja ominaisuuksia meidän autoissa =)

Janfu
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.8.2009 7:08

ViestiKirjoittaja Janfu » 8.8.2009 7:14

Joo, itsellä kans vastaava oire: mittaristossa ei ole missään vaiheessa näkynyt EPC, tai check engine -valoa. Kuuluukohan ko. mallissa näkyä valo esim käynnistäessä? Aattelin vain, että onkohan valo voitu "eliminoida" toiminnasta tms.? Auto 1.6 SR AKL, -98.

Janfu
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.8.2009 7:08

ViestiKirjoittaja Janfu » 13.8.2009 22:01

Niin vieläkin vailla tietoa... Kuulukohan ko. mallissa tuo moottori -valo syttyä esim virrat laittaessa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa