Lähivalot katosi ! lamput-valokatkasija-sulake ehjä? 3B -00
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
Lähivalot katosi ! lamput-valokatkasija-sulake ehjä? 3B -00
Moi!
Kysytään täältäkin apua. Lähivalot katosi lapin paluu matkalla, Tsekattiin sulakkeet ja vaihdettiin nekin varmuudeksi ja lamppu kokeiltu että palaa kun laittaa piuhoilla suoraa virtaa joten uskon että riittää kun kokeilin vain toista. Sitten kaveri tuli täällä kotona ja kokeiltiin siitä valokatkasijaa joka on siinä koelaudasa ratin ja oven välissä, eli kääntö ja sisäänpaino, ulosveto ja irrotus rasiasta ja toinen tilalle ja erona vain se että siinä kokeiltavassa oli etu ja taka sumu mutta muuten sama joten luulisi pelittävän lyhkäsillä mutta tässäpä ei. Joten nämä edellämainitut on nyt tehty, joku sanoi että valoviiksikin se missä vakkari ja pitkät voisi olla jotenkin mennyt (mitä pitää purkaa kun vaihtaa, onko turvatyynyä varottava ettei plaukea vai kuinka?). Onko jollakulla kokemusta samaisesta että mistä etsiä vikaa. Eikö näissä ole enää sellaista "relettä" vai onko se siinä katkasijassa itsessään siis siinä josta laitetaan auto valojen eli 0 ja parkki ja pitkien pelitysmahdollisuus ja silloin palanee parkeiltaasti tietennii mittarivalotkin ja tarvittaessa takasumu (kun etu ei oo). Antakaa vinkki linkistä tai suoraa tietoa että sais pelaamaan ilman laakkosen pajaa eli pinoja euroja..
jorma
Kysytään täältäkin apua. Lähivalot katosi lapin paluu matkalla, Tsekattiin sulakkeet ja vaihdettiin nekin varmuudeksi ja lamppu kokeiltu että palaa kun laittaa piuhoilla suoraa virtaa joten uskon että riittää kun kokeilin vain toista. Sitten kaveri tuli täällä kotona ja kokeiltiin siitä valokatkasijaa joka on siinä koelaudasa ratin ja oven välissä, eli kääntö ja sisäänpaino, ulosveto ja irrotus rasiasta ja toinen tilalle ja erona vain se että siinä kokeiltavassa oli etu ja taka sumu mutta muuten sama joten luulisi pelittävän lyhkäsillä mutta tässäpä ei. Joten nämä edellämainitut on nyt tehty, joku sanoi että valoviiksikin se missä vakkari ja pitkät voisi olla jotenkin mennyt (mitä pitää purkaa kun vaihtaa, onko turvatyynyä varottava ettei plaukea vai kuinka?). Onko jollakulla kokemusta samaisesta että mistä etsiä vikaa. Eikö näissä ole enää sellaista "relettä" vai onko se siinä katkasijassa itsessään siis siinä josta laitetaan auto valojen eli 0 ja parkki ja pitkien pelitysmahdollisuus ja silloin palanee parkeiltaasti tietennii mittarivalotkin ja tarvittaessa takasumu (kun etu ei oo). Antakaa vinkki linkistä tai suoraa tietoa että sais pelaamaan ilman laakkosen pajaa eli pinoja euroja..
jorma
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
Jos pitkät vaan menee viiksen kautta niin miten se sitten sammuttaa lyhyet jollei viiksessä ole siihen liittyvää katkasijaa lyhkäselle kun pitkä sytyy? Minä en nyt näistä niin itse tiedä siksi kysynkin mutta yksi kaveri joka näiden kimpussa enemmänkin sanoo että viiksestä n tupannut menenään lyhkästen "karva " poikki? Onko siinä sitä niin viisaat vastatkoon, please!
Tämä kaveri lähti ansaitlle kesälomalle joten sieltä ei nyt apuja mutta jos vaikka täältä. Ostin siis valmiiiksi viiksen jossa vakkari ja valokatkaisijan (jossa ei vika) ja sen virtalukonpohjan, ähkä joku näistä=) en ole itse tällaisia vaihdellut joten hiukan arveluttaa ensinnäkin turvatyyny, ja muukin. Yhdet kuvat sain mutta jos jollain olisi samaisesta eli mulla 3B -00 pasuuna, niin laittaisitko purku ja mitä kasauksesa pitää ottaa huomioon niin olisin kiitollinen. Kuvia ja ohjeita ei koskaanole liikaa.
jorma
Tämä kaveri lähti ansaitlle kesälomalle joten sieltä ei nyt apuja mutta jos vaikka täältä. Ostin siis valmiiiksi viiksen jossa vakkari ja valokatkaisijan (jossa ei vika) ja sen virtalukonpohjan, ähkä joku näistä=) en ole itse tällaisia vaihdellut joten hiukan arveluttaa ensinnäkin turvatyyny, ja muukin. Yhdet kuvat sain mutta jos jollain olisi samaisesta eli mulla 3B -00 pasuuna, niin laittaisitko purku ja mitä kasauksesa pitää ottaa huomioon niin olisin kiitollinen. Kuvia ja ohjeita ei koskaanole liikaa.
jorma
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
Siirsin tämän tänne kun joku ehdotti yhdistää alkuperäiseen asiaan...
Eli tässä ei pala kuten edellä kirjoitin lähivalot, parkit ja pitkät normaalisti. Lamput, sulakkeet valokatkasija ehjät ja nyt tullut esile muutama ajatus eli vika on joko valo/vakkari viiksessä tai virtalukon pohjassa. Mistä voidaan mitata kumpi preikkaa noista, vai tuleeko mieleen vielä jokin muu mahdollisuus.
jorma
Eli tässä ei pala kuten edellä kirjoitin lähivalot, parkit ja pitkät normaalisti. Lamput, sulakkeet valokatkasija ehjät ja nyt tullut esile muutama ajatus eli vika on joko valo/vakkari viiksessä tai virtalukon pohjassa. Mistä voidaan mitata kumpi preikkaa noista, vai tuleeko mieleen vielä jokin muu mahdollisuus.
jorma
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Tuossa kuvatus valokatkaisijan liittimien "salaisuuksiiin".
Viiksen/ virtalukonpohjan mittailuun saa purkaa sen kojetaulun alaosa, ratin ja ratin takaa sen suojamuovin, että saa liittimet näkyviin.
Edit
Linkkiä purkuun:
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=150638
/Edit
Viiksen/ virtalukonpohjan mittailuun saa purkaa sen kojetaulun alaosa, ratin ja ratin takaa sen suojamuovin, että saa liittimet näkyviin.
Edit
Linkkiä purkuun:
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=150638
/Edit
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 4.7.2009 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Jos pitkät toimii niin vikaa tuskin on virtalukon pohjassa. Paitsi jos pelkkä väläytys toimii.
Kaavion mukaan järjestys laitteilla on virtalukon pohja -> valokatkaisija -> sulakkeet -> sulakkeilta haarautuu lähivalot ja korkeudensäätömoottorit. Mitään viikseä ei lähivalojen johdoissa näy. Ainoastaan valokatkaisijalta menee heräte viikselle että pitkät toimii kun lähivalot päällä.
Kaavion mukaan järjestys laitteilla on virtalukon pohja -> valokatkaisija -> sulakkeet -> sulakkeilta haarautuu lähivalot ja korkeudensäätömoottorit. Mitään viikseä ei lähivalojen johdoissa näy. Ainoastaan valokatkaisijalta menee heräte viikselle että pitkät toimii kun lähivalot päällä.
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
Auto on Suomi mallia. Eli laitan vielä tähän että vaihdoin tai kokeilin valokatkasijaa (ehjää) eli sitä mistä päivänvalot tai jatkuvat ja mittarivalot sek' tässä vain takasumu laitetaan päälle, ei vaikutusta uudella eli tämä luultavasti ehjä. Yksi korjaaja sanoi että joskus näistä menee viiksi eli vilkku samassas ja vakkari ja valojenvaihto pitkät pääle pois, niin näistä kuulemma menee "karva" poikki (en voi varmistaa häneltä kuno lomalla) ja. Autoa startatessa monasti tulee pääle jokin inb......... eli jotenkin että ajon esto menisi päälle ja mittaristoon jää palamaan auton ja avaimen kuva, joskus sammuu pian itsestään ja joskus sammutan auton ja käynnistän uudelleen., siksi mietin itsekkin sitä virtalukon pohjaa että voisiko se. Eli parkit toimii ja pitkät kuten pitääkin ja vain lähivalot on pois. Sulakkeet on uudet (vaihdoin nekin) ja lamput on ehjät. Menen vielä koittamaan sen toisenkin eli apparin puoleisin lampun niin voin sqanoa senkin. Mutta tilanne nyt näin .Missä on se mainitsemasi "rele" tai valojen tunnistin että päivällä vähemä'n ja kä'äntäessä oikealle katkasijaa tulee kirkkaamat lähivalotkin. Mulle kerottiin että rele tai mitä kaikkea siinä onkaan niin se on siinä valokatkasijassa (josta edellä kerroin sis takasumu) vai onko jokin muu paikka vielä jossa voisi tämä vika ja tunnistin olla??
jorma
jorma
Viimeksi muokannut 2000/1.9tdi, 5.7.2009 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
3BG:ssä ainakin muiden "releiden" ohessa.
Nuihin releisiin pääsee käsiksi irrottamalla sen kojetaulun alaosan, jos ei ole "kätilön kädet" ;)
Nuihin releisiin pääsee käsiksi irrottamalla sen kojetaulun alaosan, jos ei ole "kätilön kädet" ;)
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
Moi ahtih!
ja kiitos mielenkiinnosta asiaani tai ongelmaani mutta mietin että miten silloin kun käännän sen valokatkasimen tuosta äärivasemmalta jolloin automatookka eli juuri se päivänvalo lyhkäset pitäis palaa niin siitä äärioikealle jollon pitkät pelittää niin ei siinäkään pala lyhkäset vai meneekö se silloinkin tuon päivänvalo releen kautta? Kun siitä ääri vasemmasta kääntää parkkien kohdalle keskelle niin silloin ne parkkivalot välkähtää eli tekeekö muilla niin ajattelin jotain kosketus häikkää! V.... no tässä nyt ajattelee jo ihan mitä vaan mutta olishan se kiva jos valot pelittäis vaikka onhan siellä vielä valoisaa..
jorma
ja kiitos mielenkiinnosta asiaani tai ongelmaani mutta mietin että miten silloin kun käännän sen valokatkasimen tuosta äärivasemmalta jolloin automatookka eli juuri se päivänvalo lyhkäset pitäis palaa niin siitä äärioikealle jollon pitkät pelittää niin ei siinäkään pala lyhkäset vai meneekö se silloinkin tuon päivänvalo releen kautta? Kun siitä ääri vasemmasta kääntää parkkien kohdalle keskelle niin silloin ne parkkivalot välkähtää eli tekeekö muilla niin ajattelin jotain kosketus häikkää! V.... no tässä nyt ajattelee jo ihan mitä vaan mutta olishan se kiva jos valot pelittäis vaikka onhan siellä vielä valoisaa..
jorma
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
Passat 3B valojen kaavio, tännekkin!
Tässä pitäisi olla passatin -00 valojen kaavio eli etuvalot kyseessä ja sellaista kun valojen himmennin eli kun valokatkaisin ääri vasammalla ja silleen että valot syttyy kun käynnistää niin silloin siinä asennossa eikös valot ole immeemmät joten ns. "päivänvalokatkasin" eli jos siinä on se vika kun lyhkäset ei syty ollenkaan. Tämä ajatuksena miltä tuntuu vai onko se suoraan siinä katkasimessa?
jorma
[/img]
Tässä pitäisi olla passatin -00 valojen kaavio eli etuvalot kyseessä ja sellaista kun valojen himmennin eli kun valokatkaisin ääri vasammalla ja silleen että valot syttyy kun käynnistää niin silloin siinä asennossa eikös valot ole immeemmät joten ns. "päivänvalokatkasin" eli jos siinä on se vika kun lyhkäset ei syty ollenkaan. Tämä ajatuksena miltä tuntuu vai onko se suoraan siinä katkasimessa?
jorma
[/img]
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
Tässä siis linkki kun en osaa. siis kaavio .http://www.postimage.org/image.php?v=PqMjYCr
toivottavasti nyt osasin. jos en niin kertokaa kuinka, kun minulla on omalla koneella juuri skannattuna tuo kuva.
jorma
toivottavasti nyt osasin. jos en niin kertokaa kuinka, kun minulla on omalla koneella juuri skannattuna tuo kuva.
jorma
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Juurikin tuota kaaviota olen katsellut kun olen vinkkejä yrittänyt antaa. Mittaa virtakynällä tai yleismittarilla että mihin asti virta tulee koska tuossa näyttäis olevan sulakkeet viimeinen osa ennen ajovaloja. Eli jos sulakkeille tulee virta kun valot kytkee niin vika ei pitäisi olla ennen sulakkeita olevissa kojeissa. Ihmetyttää vaan tuuossa kaaviossa tuo viiksikatkaisimen tyhjä napa että mihin siitä pitäisi johto mennä?
Tervehdys.
Itsellä täysin sama vika. Alkuun katosi lähivalot vain kun valokatkaisija oli 0 kohdassa. Valot hävis oikee savujen kera. Savut päästi tuulilasin ja kojalaudan välistä kesken ajon. Tämän jälkeen toimi lähivalot vielä iha päällä asennossa, mutta tänään aamulla ei toiminut enää siinäkään. Parkit palaa kyllä joka asennossa.
EDIT: Kävin vähän tutkimassa... elikkä valokatkasialta lähtevä vaaleansininen johto on sulanut poikki. Sulanut näköjään aikatavalla kokomatkalta...
jos jollakin on tommone sähkökaavio hyppysissä niin vois jelppii. Niin ja miettisin että voiko toi johto mennä tohon puhaltimen säätöpaneeliin, koska siellä ei pala ne valot. Tosin en ymmärrä mitenkä se vaikuttas ajovaloihin??
Itsellä täysin sama vika. Alkuun katosi lähivalot vain kun valokatkaisija oli 0 kohdassa. Valot hävis oikee savujen kera. Savut päästi tuulilasin ja kojalaudan välistä kesken ajon. Tämän jälkeen toimi lähivalot vielä iha päällä asennossa, mutta tänään aamulla ei toiminut enää siinäkään. Parkit palaa kyllä joka asennossa.
EDIT: Kävin vähän tutkimassa... elikkä valokatkasialta lähtevä vaaleansininen johto on sulanut poikki. Sulanut näköjään aikatavalla kokomatkalta...
jos jollakin on tommone sähkökaavio hyppysissä niin vois jelppii. Niin ja miettisin että voiko toi johto mennä tohon puhaltimen säätöpaneeliin, koska siellä ei pala ne valot. Tosin en ymmärrä mitenkä se vaikuttas ajovaloihin??
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
jos jollakin on tommone sähkökaavio hyppysissä niin vois jelppii. Niin ja miettisin että voiko toi johto mennä tohon puhaltimen säätöpaneeliin, koska siellä ei pala ne valot. Tosin en ymmärrä mitenkä se vaikuttas ajovaloihin??
NettiElsa voi auttaa, kuuklen kääntäjällä tai muulla vastaavalla voi käännellä nuita sivuja, jos ei itäitäkarjalan murre suju.
Tuo Haynessin kaavio ei pidä ollenkaan paikkansa lyhyiden valojen osalta, parempi kaavio on jo tuola ylempänä linkissä.
Se nasta 8 on valmiina sellaisille malleille joissa on H4 valot, joissa lyhyet pitää sammua kun laittaa pitkät.
Valokytkin ohjaa päivänvalorelettä joten lyhyet menee aina sen releen kautta.
Se nasta 8 on valmiina sellaisille malleille joissa on H4 valot, joissa lyhyet pitää sammua kun laittaa pitkät.
Valokytkin ohjaa päivänvalorelettä joten lyhyet menee aina sen releen kautta.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Lainataampa vähä topikkia.
Itseltäni katosi tänään -98 passatista vasemman puolen parkit, kaikki muut valot toimivat.
Eli kun valokatkasijan vääntää parkkiasennolle, palaa vain oikeanpuolen parkit, mutta kun virrat sammuttaa, ja avaimen ottaa pois virtalukosta, ja laittaa vilkun vasemmalle, syttyvät vasemman puolen parkit, vilkku oikealle, oikean puolen parkit.
Eli pähkinänkuoressa, valokatkasijasta ei parkit toimi, mutta vilkkuviiksestä kyllä.
Missä vika ?
Itseltäni katosi tänään -98 passatista vasemman puolen parkit, kaikki muut valot toimivat.
Eli kun valokatkasijan vääntää parkkiasennolle, palaa vain oikeanpuolen parkit, mutta kun virrat sammuttaa, ja avaimen ottaa pois virtalukosta, ja laittaa vilkun vasemmalle, syttyvät vasemman puolen parkit, vilkku oikealle, oikean puolen parkit.
Eli pähkinänkuoressa, valokatkasijasta ei parkit toimi, mutta vilkkuviiksestä kyllä.
Missä vika ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa