skoda octavia 1 combin säädettävän alustan neuvoi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

skoda octavia 1 combin säädettävän alustan neuvoi

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 24.6.2009 7:59

Hellou!

Tämmöisillä pienillä tyhmillä kysymyksillä lähdetään liikenteeseen, että miten tuossa tapahtuu korkeuden säätö takapäässä? On siis erilliset jouset ja iskarit niinkuin esim golf IV. Ei olisi kellään mitään ohjeita tiedossa, kuvii ihan mitä vaan neuvoo :)

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 24.6.2009 9:46

siellä takajousien alapäässä pitäisi olla säätöholkit.. eli pätkä kierrettä ja iso mutteri..

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 24.6.2009 12:58

joo elikkä alusta on vielä laatikossa ja tarkoitus olisi v.loppuna se laittaa alle, eli kun tuossa tuli sellaiset kierrettävät holkit mukana niin miten se sit pelittää? mihin laitetaan ja näin?

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 25.6.2009 7:45

olisko kellään antaa pienii vinkkei tai kuvaa alustasta takapäästä? huomen pitäisi mennä asentelee tota alle

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 25.6.2009 17:21

Eli takajousi lienee samantyylinen kuin tässä kuvassa tuo alin. Eli jousi ja sen alla on tuo säätökalikka. niin kuin tuosta kuvasta selvinneekin säätöholkissa on 2-osaa joissa yhteen sopiva kierteytys. Ulompaa osaa kun pyörittää sisemmän päällä niin korkeus muuttuu.. Säätökalikka tulee jousen jompaan kumpaan päähän (itsellä kokemus vain ooppelista jossa se sopi vain yläpäähän) ja jousi tulee autossa valmiiksipaikallaan olevan alkuperäisen(?) jousen tilalle auton alustaan.

Jousi kannattaa laittaa paikalleen kun iskarit ovat ainakin alapäästään irti.

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 26.6.2009 11:38

oulraittis kokeillaan mennä näillä tiedoilla eteenpäin =) ja kuvakin oli ihan oikein juurikin tuollainen setti =)

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 27.6.2009 16:04

noni takapäähän asennettiin tolpat ja säädettiin niin paljon ku kärsi, sitten etupäähän yritettiin laittaa tolpat kohdalleen meni mutta kun laitto vanteen kiinni ei rengas enää pyöriny, ET vanteessa 35 ja vanteena leaguen 190. eli mahdollisesti levityspalat tai toiset vanteet?!? =D ai niin ja lisäksi onko porukka ku on laittanut säädettävän alustan niin mitä tehny kallistuksenvakaajalle? ottanu pois vai hommannut toisenlaisen?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 29.6.2009 0:43

No kuinka hel...tin alas sä meinasit sen laittaa, jos RS:n vakaaja ottaa vetariin kiinni!!?? : D
Hanki/rakenna pidemmät/säädettävät koiranluut, niin ongelma poistuu... Ei kannata poistaa vakaajaa.

Niin tuo rengastus... Jos vanne on leveämpi kuin 7,5 " ja ET 35, niin tarvitset speicerit vanteen alle... Mulla alla 225/40/18, ja ei mitään ongelmia, muutama milli jää tilaa renkaan ja tolpan väliin. Vanne tosin kapoinen 7,5" ET 35...

marko.ketonen
-
Viestit: 360
Liittynyt: 8.5.2005 20:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja marko.ketonen » 29.6.2009 14:43

mulla sama vai oliskohan ollu 7" levee, joo selvittelin asiaa tainnu tehtaal pistää väärät tolpat pakettiin :D

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 29.6.2009 15:43

Vaihtaa vakaajan kun menee vetarin ali, sillon saa tontittaa auton niin paljon että ajettavuus menee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa