Auto siis jo otsikossa mainittu Audi A4 1.8t (AEB) -95. Tarvitsisin hivenen varmistusta ahtopainemittarin asennukseen. Tiedän kyllä että kannattaa asentaa bypass:in "päältä" lähtevään letkuun (jarrutehostajantakaiskuventtiiliä, kun en löytänyt). Mutta kysymys kuuluukin, että onko kyseinen letku se suhteellisen kapea, joka tulee imusarjan (keulasta päin katsottuna) aivan siihen "alkuun"?
Ajattelin myös ostaa/asentaa uuden bypass:in (TT:n), kun olen lastuttamassa autoa ja ilmeisesti tuo vanha menee vaihtoon (autolla ajettu 200tkm)? Vai kannattaako se vaihtaa vasta sitten kun entinen hajoaa? Ja miten tuo bypass on helpoin vaihtaa, kun mitä katselin montulla niin alakautta on aika paljon tavaraa edessä ja vastaavasti niin yläpuoleltakin vaihdettaessa. Miten tuo nyt olisi järkevin lähteä asentamaan ja mitä purkaa edestä?
Vapaavirtaussuodattimen ostokin olisi listalle ennen lastutusta, mutta olen nyt hivenen kahden vaiheilla (BSR:n optiflow tai APEXIN dual funnel). Kumpaa näistä suosittelette? Suhteellisen saman hintaisiahan nuo on. BSR:ää tuntuu vaan löytyvän valmiina plug'n'play settinä toisin kuin APEXI:a? Millainen tuo APEXI on sitten asentaa vaikka ei mallikohtainen suodin olekkaan, kun kuitenkin se täysin kuivana suotimena kiinnostaisi enemmän?
Siinäpä sitä tuli kysymyksiä/tekstiä...
Auttakaa aloittelijaa alkuun :) Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille.
ps. hakua olen käyttänyt, mutta en niistä apua löytänyt.
Audi A4 1.8t (apua tarvitaan)
Valvoja: ffp jäsenet
Jos meinaat lastuttaa auton, niin ite laittaisin sen by-passin etukäteen. Vaihto kannattaa suorittaa alakautta. Pohjapanssari pitää irroittaa, mutta muuta ei tarvi purkaa. Ahdasta on mutta mahdollista. Vaihdat kertakäyttö kiristimien tilalle uudet samalla kertaa. Se by-passin letku on just se pieni joka tulee siihen imusarjan "alkuun". Sekin letku kannattaa vaihtaa. Itellä oli kovettunut niin paljon että katkes kun taivutti. Siihen T-haara mistä letku mittarille.
Itellä on samanlaisessa autossa tuo BSR:n optiflow ja on kyllä hyvä. Mukana tulee kaikki tarpeellinen lämpöpeltiä myöten. Ja on ihan plug'n'play. Tyytyväinen olen ollut ja helppo irroittaa puhdistusta varten.
Itellä on samanlaisessa autossa tuo BSR:n optiflow ja on kyllä hyvä. Mukana tulee kaikki tarpeellinen lämpöpeltiä myöten. Ja on ihan plug'n'play. Tyytyväinen olen ollut ja helppo irroittaa puhdistusta varten.
Suodatin
Tuli laiteltuu tuo ahtopainemittari kiinni, kiiton vaan RaZe varmistuksista. Ja tosiaan vaihtokunnossahan tuo bypassin päältä lähtevä letku olikin kun murtui sitä mukaa taittoi.
Kuinka usein tuo BSR:än suodin pitää sitten pudistaa jos pääosin ajo tapahtuu asfaltti teillä?
Hivenen vaan tuossa jarruttaa tuo kun pitää öljytä... Miten suodattaa jos ajaa öljyämättä, jollain varmaan kokemusta?
Tänään kun kävin kysymässä marmoritiskiltä MAF:in hintaa AEB koneeseen niin kovasti väitti että juuri tähän malliin maksaa reilu 550€ (muihin kyllä löytyi 130€ hintaan). Kyselen kun ei kiinnostaisi hajottaa noin kallista osaa öljyisellä filsulla.
Olisikohan tuo dual funnel kuinka hankala operaatio laittaa vaikka ei aivan suoraan kävisikään? Lähinnä miten saisi nuo kaikki "osat" siihen kiinni, mitkä vakiossa putsari kotelossa on kiinni?
Kuinka usein tuo BSR:än suodin pitää sitten pudistaa jos pääosin ajo tapahtuu asfaltti teillä?
Hivenen vaan tuossa jarruttaa tuo kun pitää öljytä... Miten suodattaa jos ajaa öljyämättä, jollain varmaan kokemusta?
Tänään kun kävin kysymässä marmoritiskiltä MAF:in hintaa AEB koneeseen niin kovasti väitti että juuri tähän malliin maksaa reilu 550€ (muihin kyllä löytyi 130€ hintaan). Kyselen kun ei kiinnostaisi hajottaa noin kallista osaa öljyisellä filsulla.
Olisikohan tuo dual funnel kuinka hankala operaatio laittaa vaikka ei aivan suoraan kävisikään? Lähinnä miten saisi nuo kaikki "osat" siihen kiinni, mitkä vakiossa putsari kotelossa on kiinni?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Suoranaista huimaa tehonnousua en suodattimelta odotattakkaan, mutta ajattelin kun kuitenkin lastuttamaan olen menossa, että edes jotain hyötyä olisi...
Tietysti toinen asia on ne imuäänet ja että saisi sen mahdollisen "suhahduksen" kuulumaan turbosta. Kohta varmaan joku sanookin, että mikä siinä äänessä on niin hienoo, mutta toiset vaan tykkää :).
Tietysti toinen asia on ne imuäänet ja että saisi sen mahdollisen "suhahduksen" kuulumaan turbosta. Kohta varmaan joku sanookin, että mikä siinä äänessä on niin hienoo, mutta toiset vaan tykkää :).
Sitä minäkin että on öljyttävä kun myyvät "valmiiksi öljyttyinä".
Paljonko noiden vakio ahtojen tulisi olla? Ja miten niiden pitäisi kierrosten mukaan nousta/laskea? Kiihdytellessä eivät ainakaan pitkään pysyneet kovinkaan ylhäällä... Ja paljonko tuo alipaine pitäisi olla tyhjäkäynnillä.
Näistä ahdoistakin on niin paljon juttuu netissä, mutta tuntuu kaikilla olevan eri mielipiteet, niin ois hyvä saaha tietää, että pystys kattomaan onko auto suht tikissään. Ja mitä pitäs tehä ennen lastutusta.
Paljonko noiden vakio ahtojen tulisi olla? Ja miten niiden pitäisi kierrosten mukaan nousta/laskea? Kiihdytellessä eivät ainakaan pitkään pysyneet kovinkaan ylhäällä... Ja paljonko tuo alipaine pitäisi olla tyhjäkäynnillä.
Näistä ahdoistakin on niin paljon juttuu netissä, mutta tuntuu kaikilla olevan eri mielipiteet, niin ois hyvä saaha tietää, että pystys kattomaan onko auto suht tikissään. Ja mitä pitäs tehä ennen lastutusta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa