Eli mulla on auto lähdössä kiertoon ja nyt tuli eteen ongelma.
Auto on -02 firstline veivilaseilla ja lukitusta hoitaa VDO-comfortlock. Vuosia sitten kytkin kamppeen ja kytkin siihen vain lukot, vilkut ja vain virtalukolta herätteen.. Eli homma pelaa ihan ok, kun ovien avaamisen jälkeen kytkee virrat päälle puolen minuutin sisällä, siis ohjain ei reagoi oven avaamiseen, koska sitä ei ole kytketty.
Sillloin katsoin, että sähkölasejen yhteydessä kytkentä on yksinkertainen, mutta tässä tapauksessa vaatii diodeja ym. kivaa, jotta homma toimisi..
en löydä sitä kaaviota mistään, mutta jos joku osaisi miettiä tuon kytkennän.. Eli se jännite pitäisi saada sinne boksiin oven avauksen yhteydessä niin, että se ei häiritse keskuslukon, virtalukon tai sisävalojen toimintaa mitenkään.
Voisikko se olla niin yksinkertainen, että vaikka oven mikrokytkimeltä tuleva jännite siihen karvaan, johon tulee ohjaus virtalukolta ja yksi diodi virtalukolle päin, estosuunta virtalukkoon päin..
Itse olen tuon kanssa oppinut elämään niin, että nyt vasta ajattelin kuinka kiusallista on alkaa selostaa ohjeita, missä asennossa kauppatavarat kannattaa heittää konttiin, jotta kerkeää vääntämään virrat päälle...
Kauko-ohjaimen kytkentä Golf IV
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”