Golf mk3 - reikä apukuskin jalkatilassa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

golffari_85
-
Viestit: 12
Liittynyt: 4.6.2009 13:00

Golf mk3 - reikä apukuskin jalkatilassa

ViestiKirjoittaja golffari_85 » 4.6.2009 13:13

Pääsi kolopallon pohja vähän ruopaisemaan maata ja tarkistin pohjan niin apukuskin jalkatilassa olikin sitten läpi asti reikä. Reikä tuli kumitulpan kohdalle jonka ympärystä oli ruostunut ja nyt repesi koko ruostunut osuus irti kun raapaisi kiveen. Pohja on kauttaaltaan siistin massakerroksen peitossa joten tuli vähän yllätyksenä että oli päässyt noin ruostumaan massan alta.

Kysymys kuuluukin että mitä virkaa noilla "läpivienneillä" oikein tuolla pohjassa on kun ajattelin hitsata kyseisen kohdan kokonaan umpeen. Ja voi tietysti antaa muutaman korjausvinkin jos on enemmän kokemusta. MIGillä ajattelin hitsata 0,5 mm - 1,0 mm paksuisen pellin palan paikaksi ja pohjamaalia sekä massaa päälle. Tietysti ensin putsaan kyseisen kohdan ruosteista ja massasta.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 4.6.2009 13:50

Nuo kumitulppien paikat on vakio mätäpaikkoja näissä, ei niillä suurta virkaa ole, eli voit poistaa kumitulpan ja hitsata lapun päälle, 0.5mm pelli on hieman liian ohutta, 0.7-1mm parempaa.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 4.6.2009 17:52

Ja voi tietysti antaa muutaman korjausvinkin jos on enemmän kokemusta.

Käy ne kaikkien tulppien ympärykset läpi samalla kertaa, ovat yhtä mätiä kaikki. Ja mätä ulottuu huomattavasti kauemmeas kuin osaa kuvitella, huomaa viimeistään sitten kun palaa hitsatessa puhki aina vaan vierestä :) 1mm pelit joo. Itse massasin butyyimassalla korjatut kohdat - kallista mutta ei ole lähtenyt vielä irti toisin kuin ns. alustamassat.

Juiio
-
Viestit: 117
Liittynyt: 17.12.2007 18:09

ViestiKirjoittaja Juiio » 28.7.2009 15:02

Nostetaan kun on ajankohtaista:

Tarkoitus paikata kaikki nuo kumitulpat+fiksata hieman helmoja eli poistan kaikki tulpat mukaanlukien helmojen tulpat ja tilalle tarkoitus hitsata 1mm peltiä. Myös helmoja joutunee ehostamaan vaikka kyseessä on -97 auto.

Millä vanha alustamassa lähtee parhaiten irti ja mitä mieltä olette seuraavasta käsittelystä paikatuille kohdille?

1.Hiotaan heikko alustamassa kokonaisuudessaan pois korjauskohdan ympäriltä
2.Helmojen sisään ennen tulppien paikkausta kotelosuojaaine.
3.Korjauskohtiin kotelosuojaaine, etenkin uuden ja vanhan massauksen rajaan jotta alkanut mätä saataisiin syrjäytettyä.
4.Kiveniskusuoja-aine
5.Alustamassa

Mastonin tuotteilla tarkoitus laittaa, kun ne on helposti ja halvalla saatavissa.

Marsou
-
Viestit: 5
Liittynyt: 24.5.2009 1:46

ViestiKirjoittaja Marsou » 28.7.2009 16:01

Omassa polossa oli myös läpiasti reikä siellä apparin jalkotilassa.
Itse käytin rälläkkää ja harjalaikkaa massan poistamiseen. Saa olla hiukan jäykempää karvaa, ettei mene ikuisuutta.

Sellainen moka tuli itse tehtyä, että en tukkinut reikää auton sisäpuolelta ennen hitsausta, jolloin kaikki hitsauksesta tulleet käryt täyttivät auton. Sinne kannattaa muistaa laittaa jotain, ettei auto haise hirveelle huollon jälkeen.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 28.8.2009 21:42

Ventosta löytyi myös nyrkin kokoiset reijät kuskinpuolelta, huvittavaa kylläkin että katsastuksen jälkeen.
Reijät oli kuskin jalkotilassa, toinen eturenkaan takana pohjassa jossa nuo MUOVISET tulpat on. Ne kannattaa ehdottomasti vaihtaa kumisiin.
No puikkohiomakoneella mätä pois, samalla alapuolelta massa ja sisäpuolelta ruosteet, alapuolelta lappu päälle ja pensselillä rostex maalia päälle, valkoista, kun sitä tuossa purkki oli. Päälle kiveniskumassa.
Pitäis kummatkin vagit öljyttää, on pohjat niin kuivat kummassakin mutta helpompihan sitäon elvyttää kun ei vanha rekan peräöljy tms käryä nokkaan. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa