Konehuoneen osien maalaaminen beigeksi.
Valvoja: ffp jäsenet
Konehuoneen osien maalaaminen beigeksi.
Tarkoitus olisi maalailla passat3B:n konehuoneesta beigeksi mm. moottorin kuori, vesikaukalon suojamuovi ym konehuoneen muoviosia. Millaisella maalilla olette noita maalannut ja mitä kannattaa ottaa huomioon?
Maaliksi käy ihan automaalit lakan kanssa. Tai kyllähän noita RAL karttojen värejäkin voi vedellä.
Huomioon otettavaa on hyvä puhdistus ja pieni karhennus ennen maalausta.
Mitä puhtaampi maalaus kohde, sitä parempi pysyvyys.
Ohje:
1. Putsaa liat osista. ja tee kevyt karhennus vaikka 320 paperilla kuivana.
Jos ahistaa naarmu pelot, niin sitten vaikka 400 paperi. Käy myös vaikka karhunkieli.
2. Pyyhi osat kunnon rasvanpoisto aineella. Kun pyyhitty niin pyyhi vielä kerran.
Tämän jälkeen voi vielä pyyhkiä pölyrätillä. Niitä saa automaali kaupoista.
3. Suihki muovitartunta aine pintaan. Sopiva harso riittää. Ei tarvitse uittaa. Myydään spray pulloissa myös.
4. Aineen kuivuttua vedä maalit niskaan. Jos osat joutuu vääntelyn uhriksi, niin siihen auttaa maalin sekaan laitettava jousto aine.
Siinä perus ohjetta.
Jos on epätaisainen pinta muoveissa, niin muovitartunnan päälle ensin hiottava pohjamaali.
Riittävän monta kerrosta välihaihdutuksineen.
Sitten vain hiot 320 paperilla kuivana ja sen jälkeen vaikka 400 paperi.
Tämän jälkeen kevyt putsaus rasvanpoisto aineella ja pölyrätillä.
Ja eikun maalit niskaan taas.
Tuossa hommassa en sitten enään muistakkaan miten toimii jousto aineet ja mihin väliin ne pitää laittaa.
Huomioon otettavaa on hyvä puhdistus ja pieni karhennus ennen maalausta.
Mitä puhtaampi maalaus kohde, sitä parempi pysyvyys.
Ohje:
1. Putsaa liat osista. ja tee kevyt karhennus vaikka 320 paperilla kuivana.
Jos ahistaa naarmu pelot, niin sitten vaikka 400 paperi. Käy myös vaikka karhunkieli.
2. Pyyhi osat kunnon rasvanpoisto aineella. Kun pyyhitty niin pyyhi vielä kerran.
Tämän jälkeen voi vielä pyyhkiä pölyrätillä. Niitä saa automaali kaupoista.
3. Suihki muovitartunta aine pintaan. Sopiva harso riittää. Ei tarvitse uittaa. Myydään spray pulloissa myös.
4. Aineen kuivuttua vedä maalit niskaan. Jos osat joutuu vääntelyn uhriksi, niin siihen auttaa maalin sekaan laitettava jousto aine.
Siinä perus ohjetta.
Jos on epätaisainen pinta muoveissa, niin muovitartunnan päälle ensin hiottava pohjamaali.
Riittävän monta kerrosta välihaihdutuksineen.
Sitten vain hiot 320 paperilla kuivana ja sen jälkeen vaikka 400 paperi.
Tämän jälkeen kevyt putsaus rasvanpoisto aineella ja pölyrätillä.
Ja eikun maalit niskaan taas.
Tuossa hommassa en sitten enään muistakkaan miten toimii jousto aineet ja mihin väliin ne pitää laittaa.
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Aaa.. tosiaan. Olin vielä jotenkin ajatuksissani kun kirjoitin tuota.
Eli sekaisin maalaamo juttua sekä autotalli maalausta :D
Aattelin vaa tuon pohjamaalin että uunittaa =)
Ja enhän mä maininnu että vesipesu osille. Vain että putsaa osat liasta.
Tottahan ne puhtaat pitää olla rasvasta ja muusta skeidasta ettei hiero muoviin kiinni sitä likaa.
Tämähän pätee kaikkeen maalaukseen. Eli kunnon putsaus ennen kuin alkaa hieromaan.
Ja voihan sitä vesissä hioo vaikka 600 paperilla. Mutta pitäkää järki kädessä sen hieromisen kanssa.
Olettaisin kuitenkin auton olevan käyttö pelinä eikä mikää showstopperi.
Riittävän nättiä jälkeä saa helpommallakin. Kunhan antaa pohjavärin kuivua kunnolla ettei kutistu jälkeenpäin.
Ohjeita löytyy vaikka http://www.coravari.fi/pages/tuotteet.php.
Sieltä kattelee maaleja merkeittäin ja pdf tiedostoissa on lähes kaikkien maalien ohjeet.
Maali, ohenne, kovete sekoitussuhteet ja ruiskutus tavatkin on mainittu monessa.
Lämpötilat, ruiskun suuttimen koot mainittu jne jne jne..
http://www.coravari.fi/pages/automaalausohje.php
Tuossa vielä noiden oma maalausohje lommojen paikkaukseen. Voi soveltaa muuhunkin.
Eli sekaisin maalaamo juttua sekä autotalli maalausta :D
Aattelin vaa tuon pohjamaalin että uunittaa =)
Ja enhän mä maininnu että vesipesu osille. Vain että putsaa osat liasta.
Tottahan ne puhtaat pitää olla rasvasta ja muusta skeidasta ettei hiero muoviin kiinni sitä likaa.
Tämähän pätee kaikkeen maalaukseen. Eli kunnon putsaus ennen kuin alkaa hieromaan.
Ja voihan sitä vesissä hioo vaikka 600 paperilla. Mutta pitäkää järki kädessä sen hieromisen kanssa.
Olettaisin kuitenkin auton olevan käyttö pelinä eikä mikää showstopperi.
Riittävän nättiä jälkeä saa helpommallakin. Kunhan antaa pohjavärin kuivua kunnolla ettei kutistu jälkeenpäin.
Ohjeita löytyy vaikka http://www.coravari.fi/pages/tuotteet.php.
Sieltä kattelee maaleja merkeittäin ja pdf tiedostoissa on lähes kaikkien maalien ohjeet.
Maali, ohenne, kovete sekoitussuhteet ja ruiskutus tavatkin on mainittu monessa.
Lämpötilat, ruiskun suuttimen koot mainittu jne jne jne..
http://www.coravari.fi/pages/automaalausohje.php
Tuossa vielä noiden oma maalausohje lommojen paikkaukseen. Voi soveltaa muuhunkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa