Ostin kyseisen auton kytkin vikaisena ja nyt paikoillaan on jostain syystä joku golffin 4 pykäläinen laatikko. Laatikon ajattelin vaihtaa viisi pykäläiseen samalla kun laitan kytkimen.
Mitkäs laatikot tuohon käy 020? 02a? ja mikä siihen kannattaisi laittaa?
Seat Ibiza 1.6 -98. Mikä vaihdelaatikko?
Valvoja: ffp jäsenet
Onko kone läpihengittävä vai "isolohko"? Ensimmäisen ollessa kyseessä laatikko lienee tyyppiä 085, jälkimmäiseen käypi sitten 020-lootat. 085 on rakenteeltaan kokolailla paska mutta 020 ei taas ihan pienellä vaivalla sen tilalle mene.
Onhan tuossa polon kanssa yhteistä, erityisesti Classicin ja Variantin kanssa.
Onhan tuossa polon kanssa yhteistä, erityisesti Classicin ja Variantin kanssa.
100hp 1.6 8v on "isolohko" vaikka onkin läpihengittävää tyyppiä, tunnusmerkkinä tuossa tyypissä on moottorin yli kulkeva pitkä imusarja. Pikkulohkon taas tunnistaa koneen etupuolella olevasta pakosarjasta, isolohkossa pakopuoli kun on aina takana.
Samoin joissain Cordobissa olleet 1.6 75hp 1-pisteruiskut on "isolohkoja", hommaa ei varsinaisesti helpota että 1.6 75hp on myös toisella moottorityypillä jossa läpihengittävä kansi, tällöin kuitenkin yleensä 4-pisteruisku. Noi kaksi moottorityyppiä menevät yleensä sekaisin viimeistään varaosatiskillä kun ostetaan tarvikkeena esim sytytystulppia, ilmanputsareita ym.
085 (5vaihteista) laatikkoa löytyy Ibizan lisäksi 3-korisista 1.4 ja 1.6 golfeista, sekä Poloista. Viimeisissä Skoda Felicioissa saattaa myös olla kyseistä askia 1.6 volkkarin koneen yhteydessä.
Samoin joissain Cordobissa olleet 1.6 75hp 1-pisteruiskut on "isolohkoja", hommaa ei varsinaisesti helpota että 1.6 75hp on myös toisella moottorityypillä jossa läpihengittävä kansi, tällöin kuitenkin yleensä 4-pisteruisku. Noi kaksi moottorityyppiä menevät yleensä sekaisin viimeistään varaosatiskillä kun ostetaan tarvikkeena esim sytytystulppia, ilmanputsareita ym.
085 (5vaihteista) laatikkoa löytyy Ibizan lisäksi 3-korisista 1.4 ja 1.6 golfeista, sekä Poloista. Viimeisissä Skoda Felicioissa saattaa myös olla kyseistä askia 1.6 volkkarin koneen yhteydessä.
Nyt on vähän katseltu ja kokeiltu. Moottori on 55kw nelipisteruisku, pikkulohko. Laatikkoa en ole vielä irroittanut.
Kytkinpolin on aika jäykkä ja se jää välillä pohjaan, välillä nousee hitaasti ja välillä melkein normaalisti. Auto lähtee normaalisti liikkeelle ja liikkeellä ollessa kuuluu pientä kahinaa, kahina voi tulla myös laatikosta.
Taidan pistää kävijöiden kalustoihin pari kuvaa.
Kytkinpolin on aika jäykkä ja se jää välillä pohjaan, välillä nousee hitaasti ja välillä melkein normaalisti. Auto lähtee normaalisti liikkeelle ja liikkeellä ollessa kuuluu pientä kahinaa, kahina voi tulla myös laatikosta.
Taidan pistää kävijöiden kalustoihin pari kuvaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa