Punaisen auton maalipinnan jatkuva harmaantuminen

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

Punaisen auton maalipinnan jatkuva harmaantuminen

ViestiKirjoittaja Harry » 21.5.2009 14:42

Volkkarissa punainen Tornado Rot- maalipinta, jota ei saa pysymään kirkkaana sitten millään. Lähinnä Autoglymin punaetikettistä, ja kultaista päälle on käytetty auton hoidossa. Joskus pelkkää kultaista. Järjetöntä että auto pitäsi vahata kolmen pesun jälkeen, auttaisikohan vahan vaihto? Konepesuunkaan ei kannata viedä, harmaaksi tulee sielläkin vaikka ottaisi vahattoman pesun. Autoa ei ole maalattu uudestaan, maalipinta on alkuperäinen. Taitaa auton maalaaminen olla seuraavaa operaatio?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.5.2009 14:49

Maalipinnasta on lähtenyt se kiilto ja eipä tuohon auta muu kun värivahan käyttö tai ylimaalaus, myllytystä eli maalipinnan kiillotusta vois kokeilla.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 21.5.2009 15:16

http://www.farecla.com/carcare.html

Ei tarvitse konetta, siitä vaan hiomaan. Vaha pintaan lopuksi.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.5.2009 15:43

Its eolen hieronut auton pinnasta himmentymiä, maali- ja lakkasumuja Fareclan G6 tahnalla ja vedellä. Suht nopeaa käsipelilläkin, pintaan fareclaa, kankaalla hankausta ja sumutepullosta vähän vettä välillä. Joutuu painamaan aika kovaa ja varma keino saada kädet ja hartiat jumiin, mutta toimii. Vaha päälle vielä, niin tulee bueno.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 22.5.2009 8:31

jarkko: mitään ylimaalausta tarvitse jollei ole pohjamaaliin asti ulottuvia naarmuja. Myllytys ja senjälkeen kunnon vahaus ja hyvässä vahassa pitäminen toimii.

Fareclat on aika oldskoolia veden kanssa lotrailuineen niin helpompiakin vaihtoehtoja on olemassa. Tosin tuossa kunnossa oleva maali kannattaa viedä ammattilaiselle jollei ole aikaisemmin käyttänyt myllytyskonetta. Epäkeskokoneen kanssa menee vain hermo volkkarin kovan maalipinnan kanssa..

Rälläkkämallinen kone, jonkinverran leikkaava laikka ja meguiarsin #83 toimisi hyvin liituutuneen tornadorotin kanssa.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 22.5.2009 9:55

Fareclat on aika oldskoolia veden kanssa lotrailuineen


Oldschoolia on ukotkin :D

Farecla on halpaa verrattuna myllytykseen. Jos rahanpaskaa on niin ilman muuta teettää työn liikkeessä, niin minäkin tekisin. Mutta kun ei ole niin hankaan G6:lla.

Harry
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.2.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Harry » 25.5.2009 23:22

Pitää koittaa varmaan sen Fareclan kanssa siistiä. Ei varmaan tarvis edes kovin hankailla, pinnassa vaan sellanen pieni harmaus. Sormellakin kun hinkkaa yhtä kohtaa, tulee kirkkaampi, pinnassa on ikäänkuin joku kalvo. Mites, noita Farecloita taitaa olla eri karkeuksia? Oisko kutonen sitte se hyvä alotus? Sitten normaali vaha suojaksi päälle, vai miten toi homma menis?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.5.2009 6:27

Mulla oli yhden auton maalipinta kärsinyt auringossa niin pahasti että lähti haalistumaan aina nopeasti myllytyksen jälkeen, monia eri vahoja tuli päällä koitettua mutta aina kuukausi ja taas oli matta jostain. Hieman alkoi olla rasittavaa hommaa sekä minulle että auton maalipinnalle jatkuva myllyttäminen. Zaino täydellisellä käsittelyllä auttoi minulle vihdoin ja viimein, ei enää lähtenyt haalistumaan.

Raiden
-
Viestit: 200
Liittynyt: 14.10.2005 16:06

ViestiKirjoittaja Raiden » 26.5.2009 8:37

Kannattaa mielestäni koittaa myös tuota Autoglymin paint renovaattoria, eli hiomatahnaa. Kaverin kanssa vedettiin yhden haalistuneen punaisen corollan yli ja tuli kuin uusi maalipinta. Sitten lopuksi vielä autoglymin punainen ja kultainen vaha päälle. http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... cts_id=452

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 26.5.2009 9:38

Pitää koittaa varmaan sen Fareclan kanssa siistiä. Ei varmaan tarvis edes kovin hankailla, pinnassa vaan sellanen pieni harmaus.
Varovasti aloitat, helpoimmillaan yhtä kevyttä kuin juoksevan vahan levitys ja kovimmillaan tulee hiki. Pieni ala kerrallaan niin näet koko ajan tuloksen.

Mites, noita Farecloita taitaa olla eri karkeuksia? Oisko kutonen sitte se hyvä alotus?
Oon käyttänyt G3 ja G6, kolmonen oli vanhaan amazoniin jossa oli melkein sammalta katolla - tuli puhdas. G6:lla on hyvä näitä normiautoja hioa.

Autoglymin paint renovaattoria, eli hiomatahnaa
Farecla on hiomatahnaa. Ei liene merkitystä minkämerkkistä käyttää kunhan se on sitä hiomatahnaa eikä mitään cleaneria.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 26.5.2009 14:45

Paint renovator on aika kovaa kamaa. Punaisen värin sillä kyllä saa takaisin pysyvästi jopa käsin mutta maalipinta jää "sameaksi" BTDT

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 26.5.2009 22:18

Farecla on hiomatahnaa. Ei liene merkitystä minkämerkkistä käyttää kunhan se on sitä hiomatahnaa eikä mitään cleaneria.


Mikähän vika cleanereissa on? Tuntuisi toimivan ainakin täällä päin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.5.2009 22:27

Jaksaako se poistaa sen harmaan kerroksen vai peittääkö se?

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 26.5.2009 22:49

Mikähän vika cleanereissa on?
Ei niissä sinänsä mitään vikaa ole. Kysyjän ongelma kuulostaa siltä että tarvitaan hiomatahna. Cleanerit ovat vedellä jatkettuja hiomatahnoja. Hangatkaa vaikka hammastahnalla jos siltä tuntuu :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa