Punaisen auton maalipinnan jatkuva harmaantuminen
Valvoja: ffp jäsenet
Punaisen auton maalipinnan jatkuva harmaantuminen
Volkkarissa punainen Tornado Rot- maalipinta, jota ei saa pysymään kirkkaana sitten millään. Lähinnä Autoglymin punaetikettistä, ja kultaista päälle on käytetty auton hoidossa. Joskus pelkkää kultaista. Järjetöntä että auto pitäsi vahata kolmen pesun jälkeen, auttaisikohan vahan vaihto? Konepesuunkaan ei kannata viedä, harmaaksi tulee sielläkin vaikka ottaisi vahattoman pesun. Autoa ei ole maalattu uudestaan, maalipinta on alkuperäinen. Taitaa auton maalaaminen olla seuraavaa operaatio?
Its eolen hieronut auton pinnasta himmentymiä, maali- ja lakkasumuja Fareclan G6 tahnalla ja vedellä. Suht nopeaa käsipelilläkin, pintaan fareclaa, kankaalla hankausta ja sumutepullosta vähän vettä välillä. Joutuu painamaan aika kovaa ja varma keino saada kädet ja hartiat jumiin, mutta toimii. Vaha päälle vielä, niin tulee bueno.
jarkko: mitään ylimaalausta tarvitse jollei ole pohjamaaliin asti ulottuvia naarmuja. Myllytys ja senjälkeen kunnon vahaus ja hyvässä vahassa pitäminen toimii.
Fareclat on aika oldskoolia veden kanssa lotrailuineen niin helpompiakin vaihtoehtoja on olemassa. Tosin tuossa kunnossa oleva maali kannattaa viedä ammattilaiselle jollei ole aikaisemmin käyttänyt myllytyskonetta. Epäkeskokoneen kanssa menee vain hermo volkkarin kovan maalipinnan kanssa..
Rälläkkämallinen kone, jonkinverran leikkaava laikka ja meguiarsin #83 toimisi hyvin liituutuneen tornadorotin kanssa.
Fareclat on aika oldskoolia veden kanssa lotrailuineen niin helpompiakin vaihtoehtoja on olemassa. Tosin tuossa kunnossa oleva maali kannattaa viedä ammattilaiselle jollei ole aikaisemmin käyttänyt myllytyskonetta. Epäkeskokoneen kanssa menee vain hermo volkkarin kovan maalipinnan kanssa..
Rälläkkämallinen kone, jonkinverran leikkaava laikka ja meguiarsin #83 toimisi hyvin liituutuneen tornadorotin kanssa.
Pitää koittaa varmaan sen Fareclan kanssa siistiä. Ei varmaan tarvis edes kovin hankailla, pinnassa vaan sellanen pieni harmaus. Sormellakin kun hinkkaa yhtä kohtaa, tulee kirkkaampi, pinnassa on ikäänkuin joku kalvo. Mites, noita Farecloita taitaa olla eri karkeuksia? Oisko kutonen sitte se hyvä alotus? Sitten normaali vaha suojaksi päälle, vai miten toi homma menis?
Mulla oli yhden auton maalipinta kärsinyt auringossa niin pahasti että lähti haalistumaan aina nopeasti myllytyksen jälkeen, monia eri vahoja tuli päällä koitettua mutta aina kuukausi ja taas oli matta jostain. Hieman alkoi olla rasittavaa hommaa sekä minulle että auton maalipinnalle jatkuva myllyttäminen. Zaino täydellisellä käsittelyllä auttoi minulle vihdoin ja viimein, ei enää lähtenyt haalistumaan.
Kannattaa mielestäni koittaa myös tuota Autoglymin paint renovaattoria, eli hiomatahnaa. Kaverin kanssa vedettiin yhden haalistuneen punaisen corollan yli ja tuli kuin uusi maalipinta. Sitten lopuksi vielä autoglymin punainen ja kultainen vaha päälle. http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... cts_id=452
Varovasti aloitat, helpoimmillaan yhtä kevyttä kuin juoksevan vahan levitys ja kovimmillaan tulee hiki. Pieni ala kerrallaan niin näet koko ajan tuloksen.Pitää koittaa varmaan sen Fareclan kanssa siistiä. Ei varmaan tarvis edes kovin hankailla, pinnassa vaan sellanen pieni harmaus.
Oon käyttänyt G3 ja G6, kolmonen oli vanhaan amazoniin jossa oli melkein sammalta katolla - tuli puhdas. G6:lla on hyvä näitä normiautoja hioa.Mites, noita Farecloita taitaa olla eri karkeuksia? Oisko kutonen sitte se hyvä alotus?
Farecla on hiomatahnaa. Ei liene merkitystä minkämerkkistä käyttää kunhan se on sitä hiomatahnaa eikä mitään cleaneria.Autoglymin paint renovaattoria, eli hiomatahnaa
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa