Passat 2.0 TDI DSG vikalista

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

VWrami
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.5.2009 18:15

Passat 2.0 TDI DSG vikalista

ViestiKirjoittaja VWrami » 20.5.2009 0:14

1. Vetari napsuu tasaisesti käännetteässä toiseen suuntaan. Eteenpäin ajaessa ei napsu tai mitään muutakaan ongelmaa. Huollossa sanottiin, että vetari aiheuttaa ja että kumi vaseliinissa. Meneekö vaihtoon vai riittäkö pelkkä kumi ja uudet vaseliiinit?

2. Ajoittain kaksoismassavauhtipyörä kolisee ajoittain. Onko vaarallista? Paljonko maksaa vaihto?

3. Jäähdytin vuotaa noin litran tuhannella. Voiko käyttää laadukasta korjausainetta (esim. Forte). Tukkiiko lämmityskennoston?
Viimeksi muokannut VWrami, 23.5.2009 0:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.5.2009 8:16

1) uudet rasvat ja kumi voi väliaikaisesti auttaa, mutta samalla työllä sinne meneen jo uusi vaihtonivel paikalleen, jonka hinta ei välttämättä ole mikään mahdoton

2) onko kolina jatkuvaa tyhjäkäynnillä? Esiintyykö kylmänä / kuumana? Onko kyseessä 2,0 bensa vai diesel?

3) paikkausaineella todennäköisesti saa vaan murheita jatkossa

tdi 00
-
Viestit: 137
Liittynyt: 9.9.2003 21:51

ViestiKirjoittaja tdi 00 » 20.5.2009 18:20

Tuohon vauhtipyörään liittyen:
omassa Octaviassa (bkd kone) kolisee tyhjäkäynnillä välillä "joku", olisko 2massavauhtipyörä?

VWrami
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.5.2009 18:15

ViestiKirjoittaja VWrami » 20.5.2009 20:37

Kolisee ajoittain tyhjäkäynnillä (kone nytkähtää selvästi) läpimänä. On diesel.

Paikkausneste meni jo. Pitää kommentoida, jos tulee ongelmia.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 20.5.2009 23:30

Vauhtipyörä ei aiheuta koneen nytkähtelyä. DSG laatikkoisessa voi tulla ääntä vauhtipyörän ja kytkinpaketin välisestä väljäksi kuluneesta boorituksesta, mutta nytkähtelyä se ei aiheuta. Eli nytkähtely lienee joku muu vika, ja kun moottorin kierrosluku heittelee, voimansiirto luonnollisesti ääntää. Taikka sitten dieselin palamishäiriö voi välillä pitää melko ikävääkin ääntä.

ArtoE
-
Viestit: 117
Liittynyt: 23.12.2006 21:11

ViestiKirjoittaja ArtoE » 21.5.2009 23:23

Itellä vaihdettiin dsg:hen kaksoisvauhtimassapyörä ja se huomattiin juuri tuona koneen nytkähtelynä. Eli voipa se johtua siitä... Itellä mittarissa vasta 60 thkm. Auto kylläkin golf ja tsi.

VWrami
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.5.2009 18:15

ViestiKirjoittaja VWrami » 22.5.2009 23:50

Tuntuis tulevan lähinnä viritysboxin kanssa, joka säätää syöttöä ja laskee aavistuksen tyhjäkäyntiä. Otin koko vempaimen pois ja ajoittainen kolahtelu loppu.

VWrami
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.5.2009 18:15

ViestiKirjoittaja VWrami » 28.5.2009 9:46

Kävin sitten merkkihuollossa vaihdattaan laatikon öljyt. Huoltomies oli huomannut myös kaksoismassavauhtipyörään vaihtotarvetta. Korjausarvio oli osa 700 euroa ja 5 tuntia työtä. Mitäs on muilla osa maksanut ja paljon kestänyt korjaus? Milloin alkaa olla pakko vaihtaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa