Moro!
Eli nyt pälkähti mieleen, että pitäs saada Passatin takalasi ja takasivulasi tummennettua ja aattelin kalvot laitattaa niihin. Kysymys kuuluukin, että tietääkö joku Lappeenranta-Imatra akselilla liikkeitä jotka näitä tummennuskalvoja laittavat edullisesti? Ja mielellään jälkikin saisi olla hyvää! :D Sitten vielä lasien tummuudesta, onko mielipiteitä/kokemuksia kuinka paljon kannattais tummentaa? Sen tiedän, että en ihan mustiksi halua missään tapauksessa...
/Mikko
Takalasien tummentaminen kalvoilla?
Valvoja: ffp jäsenet
Ei tuo nyt ihan ylivoimainen rasti ole, jos on yhtään ideaa mitä on tekemässä. Vuosi sitten päivää ennen juhannusta laittelin IV golffiin kalvot ja noi kolmiovisen sivulasit oli ihan helppo homma. Nukuksissa takalasin yks nurkka meni aika perseelleen, vaan muuten kun onnistu hyvin, niin laittelin senkin kiinni (saa nähä saako tänä kesänä inspistä laittaa ton takalasin uusiksi).
1) hommaa kunnon kalvo (3M kalvoa käytin ja jatkossa meinaan kans ostaa sitä)
2) tarvikkeet (sumutinpullo, ikkunanpesuvermeet ja aineet, kuivauslasta, ja muutama muu lasta millä saa nurkat paineltua, mattopuukko, lämpötilasäädettävä kuumailmapuhallin helpottaa ihan pirusti ja sitten kunnon lamppu auton sisälle + tila missä tekee)
3) aikaa kannattaa varata, niin ei tuu kiireessä sutta ja sekundaa
Vaikein /mahdoton(?) on niitten rasterien saaminen näkymättömäksi, eli ne reunoilla olevat täpät jäi näkymään, vaikka kuin koitti painella. Takalasin kanssa meni väsyksissä homma pieleen, eli olin säätänyt vahingossa lämpötilaa ja se kalvo vähän kärähti ja meni koppuraksi :) Mutta kun aloittaa nurkista, missä on isoimman vekit, niin sieltä kutistelemalla pitäs mennä aika kivuitta kaarevakin lasi.
Pitää muutamalle tutulle turata kalvot kiinni, niin sitten voi tehä priimaa omaan takalasiin :D
Itellä on tumminta tummaa se kalvo ja minua se ei häiritse, vaan kuulemma oisin saanut laittaa vaaleammat, kun harvakseltaan ajelevalle ne on kuulemma liika tummat.
1) hommaa kunnon kalvo (3M kalvoa käytin ja jatkossa meinaan kans ostaa sitä)
2) tarvikkeet (sumutinpullo, ikkunanpesuvermeet ja aineet, kuivauslasta, ja muutama muu lasta millä saa nurkat paineltua, mattopuukko, lämpötilasäädettävä kuumailmapuhallin helpottaa ihan pirusti ja sitten kunnon lamppu auton sisälle + tila missä tekee)
3) aikaa kannattaa varata, niin ei tuu kiireessä sutta ja sekundaa
Vaikein /mahdoton(?) on niitten rasterien saaminen näkymättömäksi, eli ne reunoilla olevat täpät jäi näkymään, vaikka kuin koitti painella. Takalasin kanssa meni väsyksissä homma pieleen, eli olin säätänyt vahingossa lämpötilaa ja se kalvo vähän kärähti ja meni koppuraksi :) Mutta kun aloittaa nurkista, missä on isoimman vekit, niin sieltä kutistelemalla pitäs mennä aika kivuitta kaarevakin lasi.
Pitää muutamalle tutulle turata kalvot kiinni, niin sitten voi tehä priimaa omaan takalasiin :D
Itellä on tumminta tummaa se kalvo ja minua se ei häiritse, vaan kuulemma oisin saanut laittaa vaaleammat, kun harvakseltaan ajelevalle ne on kuulemma liika tummat.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”