Vento GT etujarruropleemaa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

Vento GT etujarruropleemaa

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 2.5.2009 18:12

Eli levyt ja palat pitää uusia ja Motonetista niitä on haettu ja vaihdeltu.
Ensin piti vaihtaa levyt jotka netin tietojen mukaan piti sopia GT malliin, olivat ohuet tavalliset levyt, tuote 22-5179 http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat?partview=true

No vaihtoon ja tilalle tuote 22-5180 jarrulevy jäähdytetty.

Palat ostettiin Lucas tuote 22-1381 http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat?partview=true
Mutta ovat aivan liian paksut sopiakseen satulaan, eli onko levyt nyt kuitenkin väärät ja mikä on oikea malli Vento GT 1.8 -93.

Hitto kun näitäkin pitää olla montaa mallia, eikö nyt 66kw mopo pysähdy tavallisilla levyillä.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.5.2009 18:19

Olet saanut umpinaisten levyjen palat jotka on muilta mitoilta samat mutta enempi kitkamateriaalia kuin jäähdytettyjen levyjen kanssa käytettävissä. Vaihda palat ohuempiin.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 2.5.2009 19:04

No mikä noista viidestä Motonetin jarrupaloista on oikeat? Koitin listan tuonne linkittää mutta näköjään ei onnistu.
Nykyisistä paloista pitäis 3mm/pala hioa pois että sopii.

tonska
-
Viestit: 30
Liittynyt: 26.8.2008 14:12

ViestiKirjoittaja tonska » 2.5.2009 19:19

Mulla kävi motonetissä ihan sama juttu,niiden tiedot ei pidä paikkaansa. Sitten kun menin vaihtaan,niin jätkä ihmetteli että kuinka voi olla jäähdytettyt levyt kun heidän tiedon mukaan on umpilevyt. No koska silloin ei motonetissa ollu paloja niin menin Laakkoselle, niin varaosapäällikkö sano että varianttia ei ole tuotu suomeen umpilevyillä vaan,aina on jäähdytetyt levyt.

Huomaa sitten muuten semmonen asia että jarrupaloja on kolmea eri mallia. Koska on kahden eri jarruvalmistajan satuloita,eli ate ja lucas. Ja lucasilla on vielä kahta eri mallia.
Näin on ainakin 3 golf variantissa ja luulen että ventossa on samat jarrut.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 2.5.2009 20:39

Joo motonetin sivuilla on mainittu jarrulevy GT ym mutta ne on just ne tavalliset ohuemmat ja sivuilla on erikseen jäähdytetyt vag/seat mutta mainintaa GT ym ei ole.
Kun menin levyjä vaihtamaan niin sanoin että netissä on väärin tiedot, oli oikein sivusta printti mukana.
Neuvokaa nyt mitkä palat pitää olla, auto siis vento GT -93 jäähdytetyillä levyillä.
Linkittäisin tähän oikean sivun mutta ei onnistu.
Tai sitten hion 3mm pois /jarrupala.

Mulla on -97 variant tavallisilla levyillä, koneena kylläkin 55kw tehoversio.

tonska
-
Viestit: 30
Liittynyt: 26.8.2008 14:12

ViestiKirjoittaja tonska » 2.5.2009 21:24

Katselin motonetin sivuilta sekä golf että venton jarrupaloja ja tommoset kuin 22-1495 ja 22-1594 olis 16mm paksut palat lucasiin. Olisko jompi kumpi noista?
Näiden ero on mielestäni se että ne on eri jarrulevyn halkaisialle. Jos olen ymmärtänyt oikein niin kyseessä sulla on lucasin jarrut ja ne lucasin palat eroo toisistaan ulkonäöltä selvästi. Itsekkin kun hain Laakkoselta niin ei ne silläkään tienny mikkä kolmesta jarrupalasta sinne kuuluu. Sitten muistin että jarruissa lukee lucas niin kaveri näytti 2 kuvaa koneelta ja siitä tunnistin kummat mulla on.

Voit sitten heti unohtaa sen hiomisen heikommaksi ,pilaat vaan jarrulevyt.

PS. Olen itsekkin kohta menossa hakeen velipojan golffiin jarruosat motonetista ja sen verran itse viisastuin viimme kerrasta,että otan vanhat palat malliksi mukaan.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 2.5.2009 23:03

Jarrusatuloista ei näe mitä merkkiä kun joku pässi on ne maalannut, oli jo hommaa saada ne irti kun maalia oli liukupulttien suojakumitkin täynnä.
Nyt ostetut palat on 22-1381 lucas ja paksuus 20mm eli tuo 16mm olis sopiva.

Tuo 22-1495 olis netin mukaan sopiva koska 22-1594 on sitten jo uudempaan malliin.

Pitäis olla malli joo, motonetti on muutaman kilometrin päässä mutta oli ehtinyt mennä jo kiinni kun asentamaan alettiin, ei muuta kun vanhat palat alle että sai auton liikenteeseen.

Onneksi ostin tuollaisen -00 mallin Kymcon kulkineeksi että pääsee töihin kun volsut prakaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 3.5.2009 19:54

Itselläni oli tuollainen Golf III GT, oikeat jarruosat sai kun kysyi 2.0l Venton jarruosat, muuten tuli väärät.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.5.2009 10:57

No nyt on palatkin vaihdettu ohuempiin, hieman tuli mutinaa motonetin tiskillä kun vaihtoaika oli mennyt umpeen mutta sanoin että laittakaa ne tiedot sinne nettiin oikein niin ei tarvitse täällä ravata jatkuvasti niitä palikoita vaihtelemassa niin tuli hiljaista.
Jos nyt tulevana viikonloppuna ehtis toisenkin jarrulevyn vaihtamaan ja nuo uudet palat myös.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 8.5.2009 1:50

Jos nyt tulevana viikonloppuna ehtis toisenkin jarrulevyn vaihtamaan ja nuo uudet palat myös.

Vähänkään isommissa kaupungeissa niitä on ollut tapana vaihtaa ihan molemmille puolille samaan aikaan. Tietty kun aikaa on vähän ja liikennettä vielä vähemmän, niin kaippa se noinkin onnistuu.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.5.2009 8:14

Kaksi golf varianttia on meidän perheessä ollut, molemmat ovat olleet 256x13 umpilevyillä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 8.5.2009 9:02

Joo Ike kyllä ne normaalisti kummatkin vaihdetaan mutta viime viikonloppuna sain tosiaan muutaman tunnin tappelun jälkeen kuskin puolen jarrusatulan kiinnikkeen pultit auki ja levyn vaihdettua mutta kun piti palat vaihtaa niin eipäs sopineetkaan eli vanhat palat piti laittaa takas että sai auton liikenteeseen, meillä nämä on käyttöautoja eli viikon pitää olla ajokunnossa.

tonska
-
Viestit: 30
Liittynyt: 26.8.2008 14:12

ViestiKirjoittaja tonska » 9.5.2009 19:34

Tuli mieleen vain sellainen että onko 55kw tehoisessa noi umpi levyt ja 66kw tehoisessa jäähdytetyt levyt? Millä koneella lukkarin varianttit on ollu?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 9.5.2009 21:50

Mun käsityksen mukaan kaikissa G3 varianteissa on 256mm levyt, uudemmissa 66kw (olikohan 95->) jäähdytetyt kuten 2litraisissa alusta saakka.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 9.5.2009 23:23

^Ainakin -96 vuoden 66 kilowattisessa on umpilevyt kokoa 256x13mm.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 10.5.2009 9:03

Onko alustanumeronkin mukaan -96? Kun mun mielestä 66kw ventoissakin oli -96 alkaen nuo 256 jäähdytetyt. Tai siten ovat vaihtaneet kesken vuotta speksejä.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 10.5.2009 9:17

-94 alussa on ainakin ollut jo 256 umpilevyä 5 ovisessa tdi:ssä

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero P » 10.5.2009 9:25

Onko alustanumeronkin mukaan -96?

On.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 10.5.2009 12:06

Meillä on ollut 1.8 pienempitehoisena ja td. Levykoot menevät osin vannekoon mukaan, 13" vanteen kanssa voi olla pienempi levy, tietääkseni variantissa on aina isompi levy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 141 vierailijaa