Eli ongelma on se että palat pääsevät edessä liikkumaan aivan vapasti sivuttaissuunnassa mistä johtuen kauhea kolina etupäästä.
Auto on -87 1.8 GT golf.
Kävin ostamassa siihen palojenkorjaussarjan mutta en saanut niitä paikoilleen.
Kysymys kuuluu onko tuon ikäisessä autossa palat jousilla vai sellaisilla kiinnityspellillä?
Ja jos jollain on tai viitsii ottaa kuvan satulasta olisin todella kiitollinen. Tuohan näyttäs olevan aika pitkälti sama joka golffissa
golffin etujarrut
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrupalojen korvien ja pyörännavassa olevien sarvien väliin kuuluu ohuet rosteriset rypytetyt pellit joiden päällä palat liukuvat mutta eivät pääse kolisemaan. Niissä pelleissä olevat korvat tulevat about levyn keskikohtaan, korvat toisiaan päin ja niiden päissä olevat kulmat pitävät ne paikoillaan kun laitat paloja paikoilleen.
Kannattaa myös sivellä kuparipastaa tai vastaavaa pyörännavassa oleviin sarviin jotteivat ne turpoa ruosteesta ja aiheuta jumiutumista. Kuvaa koossa olevista jarruista ei valitettavasti löydy.
Kannattaa myös sivellä kuparipastaa tai vastaavaa pyörännavassa oleviin sarviin jotteivat ne turpoa ruosteesta ja aiheuta jumiutumista. Kuvaa koossa olevista jarruista ei valitettavasti löydy.
Pala liukuu niiden nystyröiden päällä jolloin yksi pikku hiekanjyvä välissä ei jumita palaa.
Nuo nystyräpellit tulevat siis vaakasuoraan pyörännavassa olevien sarvien päälle, muistaakseni sinne etupuolelle. Mullakin mennyt melkoisesti aikaa edellisestä kerrasta noiden jarrujen parissa..
Nuo nystyräpellit tulevat siis vaakasuoraan pyörännavassa olevien sarvien päälle, muistaakseni sinne etupuolelle. Mullakin mennyt melkoisesti aikaa edellisestä kerrasta noiden jarrujen parissa..
Viimeksi muokannut jyri.h, 27.4.2009 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko auto profiilisi gt orkkisjarruilla vai onko siihen laitettu 256mm etujarrut??
Nuo sarvet joihin palat kiinnittyvät ovat kiinni oikeammin olka-akselissa eivätkä pyörännavassa kuten aiemmin kirjoitin, ohessa kuva nelosgolffin etujarruista joissa myös ne sarvet vaikka satula onkin erilainen, sarvet tulevat siis levyn ulkopuolelle kuten kuvasta erottuu.

Nuo sarvet joihin palat kiinnittyvät ovat kiinni oikeammin olka-akselissa eivätkä pyörännavassa kuten aiemmin kirjoitin, ohessa kuva nelosgolffin etujarruista joissa myös ne sarvet vaikka satula onkin erilainen, sarvet tulevat siis levyn ulkopuolelle kuten kuvasta erottuu.

Do dii, laittelen huomena Jettaan 239x20 levyt kera uusien satuloiden, sitten saat kuvat koossa olevista jarruista jos allaolevat kuvat ei valaise tarpeeksi.
Tässä kuvat niistä rypytetyistä pellleistä sekä paloista peltien kanssa:
Jarrulevy tulee siis noiden pellissä olevien korvien kohdalle, sormet ei riittäneet pitämään peltejä ja molempia paloja yhtaikaa :D
Tässä kuvat niistä rypytetyistä pellleistä sekä paloista peltien kanssa:


Jarrulevy tulee siis noiden pellissä olevien korvien kohdalle, sormet ei riittäneet pitämään peltejä ja molempia paloja yhtaikaa :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 171 vierailijaa