Speedline vanteiden kunnostusta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

Speedline vanteiden kunnostusta

ViestiKirjoittaja Sergey » 26.4.2009 21:57

Ostin ruottin reissulta 450 kruunulla eli 10 euroa kappale! Speedline 8x16et24 kaksiosaiset vanteet jotka on paremmassa kunnossa kuin nuo mun BBS RS:t oli ostaessa. Onko pultit näissäkin M7? Onko nämä Jostakin Audista alkuperäisenä? keskireikä on 57mm ja risat. malli? SL384010

Kuva

Joten nämä kai pitää myös purkaa, putsata ja kiillottaa että saa audiin kiinni.
Viimeksi muokannut Sergey, 19.5.2009 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 26.4.2009 22:46

ABT:n kautta noita on ainakin myyty.

http://www.wheel-whores.com/forum/viewt ... =speedline

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 27.4.2009 19:50

sen verra selvis että pultti on tietenki toi pöljä M7. Pultteja ja Kehiä saa myös www.titanium-touch.de kuten ennenkin... yllättäen. Yksi vanne pitää lähettää L-weldille remontoitavaksi, on sisäkehä saanut vähän kipeetä.

Mutta kysymykseen, osa väittää että nämä on kaksiosaiset ja osa väittää että kolmiosaiset. Kuka osaisi sanoa totuuden? Vai löytyykö mallia molempina?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.4.2009 20:53

Eikös se nyt pitäisi olla aika helppo todeta ihan katsomalla?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.4.2009 10:15

Sitten kun kasaa noita takaisin, kannattaa pulttien alle laittaa joku tiiviste, muuten saattaa kura valua pultinreikää pitkin ulkokehälle. Joskus Brockin vanteita kasatessani moisen kiusallisen ilmiön huomasin.
Tuossa juuri Zenderin vanteista pultit irrotelin ja näissä oli alla ohut kumitiiviste.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 28.4.2009 11:18

Tästä kuvasta katsottuna näyttäisi että kehä on 2-osainen, ja keskiö ei ole kiinteästi kiinni takakehässä, joten mahdollisesti 3-osaiset.

Kuva

OCF:llä ollut myynnissä yhdet 17" versiot Irmscherin logoilla joiden ainakin luvataan olevan 3-osaiset.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.5.2009 23:23

Ovat jopa neliosaiset + tiiviste.
Kuva

Jokatapauksessa helpommat purkaa kuin BBS RS kun ei ole liimaa. Hionta, kiillotus ja koekokoaminen. Putsasin ruuvit kun en viiti just nyt tilata uusia. AIka rankasti oli hapettunut ja aivan uuden veroista ei saanut aikaan, joutuis sorvilla viistään siivut pois.

Varsinkin pulttien lähettyvillä hapettuminen on rankkaa. Vanteiden tekstit ei selvinneet prosessista ehjänä joten vedin ne kokonaan pois tästä vanteesta.

Kuva

Palikat koontikunnossa
Kuva

Pultit ennen:
Kuva

Pultit jälkeen:
Kuva

Vertailua saman kokoiseen BBS RS:n:
Kuva

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 19.7.2009 19:06

liian pienet vanteet kyl lankkumersuun... pikkumeseen ja etenkin audeihin yms VAG vehkeisiin nää on ku nakutettu tai miksei joihinki foordeihin kuten granada ja scorpio... Tämän auton korimallin pyöränaukko määrää vanneminimiksi 17".

Edestä vanteiden saksalook on mainio (poislukien kumit jotka ei sitä ole), takana sitä varten joutuisi laittamaan tuumaa tai kahta leveämmän kehän. Vanteet siis 8x16et24 ja Renkaat Nankang NS2 205/45 (ajettu 200km):
Kuva

muutenkin kaksi kehää ei ole eikä saa täydelliseksi, ovat sen verran hapettuneet, pieniä syviä pistemäisiä koloja joita ei saa pois hiomalla ja yksi vanne vedetty nii rajusti kanttariin että piti kanttia viilata 3mm pois. Keskiöiden pulverimaali on sen verran hyvässä kunossa, etten kiireiden takia alkanut niitä uudelleen maalaamaan. Pari naarmua jne tietty löytyy... keskiöt puuttuu kokonaan.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

7mm syvä kolo kuumailmapuhaltimella tulikuumaksi ja muovivasaralla paukuttaen hollille, puuttuvaa palaa voisi jopa kotikonstein täytellä jos olis TIG:
Kuva

kanttariosuma 30cm pitkä, viilattu 0-3-0mm viistoksi:
Kuva

Cruisaillessa
Kuva
ps: rengastuksen voin vaihtaa 17-18 tuumaisiin parhaat päivänsä nähneisiin koottaviin vanteisiin joissa jako 5x112 ja vähintään 8 tuumaa leveät... niin ja ET siis samaa luokkaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 77 vierailijaa