Juu tuota releen kuoret irti ja kärjet kiinni temppua on koitettu ja pumppu lähtee sillon pyörimään.
Eli tarkennetaan nyt vähän. Ne kaksi pienempää nastaa käsittää maan ja plussan.
Äsken kävin taas tutkimassa, niin suoraan niistä nastoista mittaamalla tulee reilu 12v.
Sitten kokeilin pistää releen vain niistä kiinni piuhan pätkillä ja mittasin taas voltit.
Tällä kertaa mittari sano jotain 6v pintaan. (saatto olla vähemmänkin.. ei pysty nyt muistaa)
Eli jotain siinä nyt tapahtuu sitten kun releen pistää kiinni.
Sitten kokeilin jättää sen plussan vain reletaulusta kiinni siihen releeseen ja maan otin rungosta.
Rele sanoi naks. Eli maapuolellako joku häikkä? Ja miksi jännite putoaa releen ollessa paikallaan noin reilusti?
Reletaulun takana/siellä piuhojen seassa on kolme liitintä irtonaisena.
Mitään paikkaa en niille löytänyt. 2kpl yksi pinnisiä uroksia ja yksi 4 pinninen (muistaakseni uros).
Konehuoneen puolelta kaivoin pissapojan säiliön edestä pois ja kattelin piuhoja, mutta kaikki heti näkyvä oli kyllä maissa.
Olisi hieman helpompaa jos tietäisi mihin ne kaapelit aina lähtis.
Sähkökuvia toki löyty haynes oppaan myötä netistä, mutta en mikään haka ole tutkimaan niitä kuvia.
Edit. Tässä vielä linkki haynes oppaaseen.
Haynes kirja mk2 Golf ja Jetta
Lopussa sähkökuvat. Muistaakseni sivulla 272 on tuo bensapumpunrele/pumppu.