VOI POISTAA

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

VOI POISTAA

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.4.2009 15:15

Hakua koitin mutta tästä aiheesta ei juttua eli kuinka helmalevikkeet yleensä istuu alkuperäisten helmojen päälle?
Eli jos ventoon laitetaan vaikkapa m3 helmat niin miten sopivuus on alapuolelta, istuuko levike alas asti alkuperäisen helman päällä vai jääkö alapuolelle 2-4cm rako jonne eturenkaat heittää kaiken paskan?
Viimeksi muokannut -jarkko-, 7.10.2009 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.4.2009 11:30

Tälläkin aiheella 151 lukijaa mutta ei yhtäkään vastausta, eikö kukaan ole laittanut helmalevikkeitä golffiin / ventoon??

Heke26
-
Viestit: 186
Liittynyt: 18.11.2008 17:33

ViestiKirjoittaja Heke26 » 19.4.2009 11:34

Riippuu ihan levikkeistä... Joissain jää rako ja joihinkin ei jää... Jos haluaa että levikkeet madaltaa autoa, mitä luultavimmin sinne jää se rako...

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 19.4.2009 11:56

Niin kyllä se on levike mallista riippuva asia ja miten ne sinne asentaa, mutta eikös se kokeilemalla selviä?

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.4.2009 12:34

No ei viittis 100e helmoihin laittaa ja jos ei miellytä niin antaa pois.
Suunnittelin tuossa jos töis 1mm pellistä pokkais vähän saman tyyliset kun GT malleissa joissa "levike" peittää kokonaan alkuperäisen peltihelman eli olis alapuoleltakin umpinainen ns kotelo.
Polttomaali + korinväri niin ei muovisista erota.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 19.4.2009 15:04

^ Tuohon tyyliin tuli itsekkin yhteen toteutettua, kannattaa sitten muistaa ne vedenpoistoreijät pohjaan ja kotelosuojat sisään. Helppo muutenkin tunkkailla sitten helmasta ylös, mitä kuituinen ei kestäisi. Pellistä tehdyt levikkeet on myös soralla hiljaisemmat kivien rapinoista.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.4.2009 15:26

Levikkeen alaosa tulis kiinni siihen alkuperäiseen kanttiin joten siitä pääsee vesi pois tarvittaessa. Päädyt hitsaisin tigillä ja päälle tuo polttomaali joka pysyy ja kestää hyvin.
Kiinnitys ruuveilla päistä ja muuten korilimalla, alta sais ruuveilla kiinni siihen alkuperäisen helman kanttiin.
Muotoa pitää vielä tuumailla, särmärillä kun saa tehtyä kaikenlaista. Kotelosuojista ei niin väliä, paaliin tuo lähtee parin vuoden sisällä tai ennemmin jos suurempaa vikaa ilmaantuu.
Helmoista ei vanhempia autoja kannata tunkkailla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 106 vierailijaa