Passat 35i/B4 polttoainemittarin näyttötarkkuus..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

Passat 35i/B4 polttoainemittarin näyttötarkkuus..

ViestiKirjoittaja General_Lee » 9.4.2009 18:13

Onkos muilla samaa "vikaa" kuin minulla? Eli p-mittari näyttää noin 10 litraa pieleen ja vielä liian optimistisesti.Mittarin asteikkohan on jaettu viivoilla 10l välein.Kun tankki on täynnä niin saa päästellä sellaiset 400km ennekuin neula on laskenut alle 60 litran viivan...Eihän nämä tdi:t paljoa vie mutta tuo alkaa oleen jo aikas pieni kulutus...

Ja kun neula näyttää ensimmäistä punaista viivaa jolloin pitäisi vielä olla 10 litraa jäljellä niin tankki on kyllä aikas kuiva siinä vaiheessa...

Vika vai ominaisuus?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 9.4.2009 18:42

Onko autossasi polttoainekäyttöinen lämmitin (Webasto/Eber tms.?) ja ottoputki laitettu tankiin? Kellu saattanut kääntyä asennuksen yhteydessä, (tai muussa yhteydessä), sitä säätämällä saa mittatarkkuutta parannettua, voi toki olla ihan tehtaan jäljiltäkin epätarkka.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 9.4.2009 22:49

Vähän samantyylinen se polttoainemittarin käytös on tuossa omassanikin. Ei ihan noin paha mutta alussa neula tippuu hitaammin kuin lopussa. Osaltaan asiaan vaikuttaa myös korin asento; mulla alusta ruuvattu lievään etukenoon...

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 12.4.2009 13:25

Onhan tuossa Eberi,itse asentelin ja otin polttoaineen ennen suodinta joten tankkiin en ole kajonnut...Tosin näytttää mulla lämpömittarikin yli 90 astetta ja termari on uus 87 asteinen.Ja just vaihdoin varmuudeksi lämpömittarin anturin.Muistui mieleen entinen harrastejenkki jossa näytti lämpö ja bensa mittari neljänneksen liian vähän koko ajan.Vika oli mittariston jännitteesäätimessä.Sen vaihdolla korjaitui vika.

yrtsi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 3.11.2008 16:03

ViestiKirjoittaja yrtsi » 15.4.2009 20:29

mulla kans sama homma, kerran jäi tielle ku viisari värähti toiselle punaselle nii siihen sippas. mut kuulin et vois EHKÄ saada senkin toimimaan normaalisti anturia kääntämällä, mitä sitten tarkoittaakaan?

sam74
-
Viestit: 363
Liittynyt: 6.12.2006 11:55

ViestiKirjoittaja sam74 » 15.4.2009 23:22

samaa vikaa täälläkin... ei kyllä uskalla päästää punaiselle tai löpö loppu...
ja mulla on itse asiassa t4 pakussakin sama juttu

General_Lee
-
Viestit: 199
Liittynyt: 17.1.2008 16:33

ViestiKirjoittaja General_Lee » 17.4.2009 17:48

Kaverin T4:ssa on sellainen vika polttoainemittarissa ettei viisari nouse puolta asteikkoa ylemmäksi kun tankki on täynnä...Ja taas voi ajella "huoletta" vaikka näyttää tyhjää,tosin silloin kun ei neula nouse lepuutintapista ollenkaan ylös,kannataa suunnata asemalle...Kuulemma on mittariston piirilevyssä silloin vikaa,mutta sitä en varmaksi voi sanoa..

Ajattelin tehdä niin että tyhjään tankin niin tyhjäksi kun sen saa,pumpulla imemällä.Sitten kaadan 10l välein ainetta ja katson miten neula käyttäytyy eli mitä näyttää asteikkolla. Tosin vois sitä tyhjennyksen jälkeen ottaa tankkivarusteen irti eli itse anturin ja tutkia miten neula näyttää kun kohoa räplää...Jos en tuota kautta löydä ratkaisua niin sitten vain "väännän" neulaa niin että näyttää oikein.

On se jännä asia...

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 17.4.2009 18:06

Näissä tuntuu olevan epätarkkuutta kyllä. Omassa ex-passatissa (umpikeula) oli pa-mittarissa reilu alkukiihdytys, täysi tankki hupeni 100-200 km matkalla puoleen eli sen mukaan 35 litraa olisi jo käytetty. Loppu puolikas meni hiljalleen, ja kun viisari oli tapissa voi autolla ajaa vielä 50-100 km. Mitään varoitusvaloahan tuossa ei ollut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 105 vierailijaa