Vw G3 etukaariin tilaaa

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ylkka
-
Viestit: 80
Liittynyt: 12.5.2007 23:26

Vw G3 etukaariin tilaaa

ViestiKirjoittaja Ylkka » 5.4.2009 19:19

Moi,

Millä konstilla sais parhaiten tilaa etukaariin, että saisi pyörän pyörimään niin että ei ottaisi kaareen. Miten olette itse modailleet kaarianne? Vanne on 17" 7,5" leveä ja et 32, rengas 205/40. Ei oo ku aivan pienestä kiinni tolla madalluksella mikä nyt on autossa.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 5.4.2009 19:27

Kaaren sisäpuolelle kääntyvä kantti rälläkällä pois tai kääntämällä se kaarta vasten. Jos ei riitä niin mankelilla pientä levitystä päälle. Sisäloksuun jos ottaa kiinni niin sille voi joutua myös tekemään muutoksia.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 5.4.2009 19:28

sisäpokkaus naputella ja kaarimankeli olis varmaan aika kova sana?


EDIT: kepukka ehti ensiks :DD

Ylkka
-
Viestit: 80
Liittynyt: 12.5.2007 23:26

ViestiKirjoittaja Ylkka » 5.4.2009 20:00

Eihän edes oo samanlaista kanttia kun takana. Siinä on jokin muovi sydeemi. Eli taitaa olla sisälokasuojaa. Takaa naputtelin kantin kaareen kii.

kepukka
-
Viestit: 897
Liittynyt: 11.8.2006 13:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja kepukka » 6.4.2009 11:22

Kyllä siellä edessäkin semmonen on. Sisäloksu vaan siks aikaa pois kun operoit sitä kaarta. Jos sit ottaa sisälokasuojaan kiinni niin leikkelet sisäloksusta vähän paloja pois ettei ota enää renkaaseen.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 6.4.2009 11:37

Tuo vanteen et32 on liian pieni kolmoseen, golffissa vakio et on 35 ja ventossa 38.
Velipojalla on ventossa 205/40/17 7,5 et 35 vanteilla ja takaa piti koko se kantti poistaa ettei raapinut 40/30 madalluksella.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.4.2009 13:01

^no tuo 3mm ei nyt meinaa mitään.
Yks vaihtoehto on vaihtaa kumia pienempään/paremman muotoiseen.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 6.4.2009 13:32

Tai hommata paremmin sopivat vanteet.
Leikkaa koko kaaret pois ja pistä lasikuitulevikkeet poppareilla kiinni.

Esquis
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.5.2004 20:41

ViestiKirjoittaja Esquis » 6.4.2009 14:48

Itsellä G3 rengastus myöskin tuo 205/40/17 vanne 7,5" ja ET 35. Kaaret on alkuperäiset edestä ja takaa, 40/40 madalluksella pyörii hienosti ilman rohinoita.

Tiedä sitten että mitä eroja on kun samalla rengastuksella ja samalla alustalla kaverin G3 raapii edestä ja takaa. Autot tippuneet lähes millilleen saman verran.

Taitaapi olla vaan pienestä kiinni se raapiminen.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.4.2009 16:36

^ Eiköhän se ole jo moneen kertaan todettu että alustoilla ja renkailla (jopa saman kokoisilla)on eroja.

Joku virittää volkkarinsa alle halvimmat mahdolliset -30 mm vieterit + tarvikeiskarit ja murehtii kun kaaret rouskuttavat pyörät pilalle.
Samaan aikaan toineen kurvailee tyytyväisenä samanlaisella, tuplasti matalammalla ja oikealla alustasarjalla varustetulla kansanvaunulla ilman mitään ongelmia.

Ylkka
-
Viestit: 80
Liittynyt: 12.5.2007 23:26

ViestiKirjoittaja Ylkka » 6.4.2009 20:52

Takaa löin kantit kiinni kaariin, ja sieltä sais ny madallettua lisää. Pitää koittaa to tai pe ku pääsee lomille. Niin edestä kattoa nua kantit vielä.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.4.2009 2:32

Itsellä oli Ventossa 8,5x17 monsterisetti edessä muistaakseni et30:llä. Kantatut kaaret ja sisälokarin repaleet paikoillaan. Navasta kaareen muistaakseni 28-30cm. Hyvin mahtu, ei raapinut kiinni missään vaiheessa. Takana oli ongelmitta 10x17 et27.

a.link
-
Viestit: 211
Liittynyt: 6.9.2004 16:31

ViestiKirjoittaja a.link » 7.4.2009 7:08

Golf 3 16v madallettu KW var2 alustalla, vag:n OEM vanteet 7,5"x17 ET32, 205/40r17 renkaalla ja täälläkin raapii pompuissa.
Edestä ja takaa kaaria hieman rälläköity, auttoi vähän. Onneks nuo Nexenit alkaa olemaan tiensä päässä, joten seuraavaksi 195/40 renkaat.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.4.2009 10:41

Ottakaa huomioon renkaan mitat että nopeusmittari näyttää oikein, ja voipi olla hauskan näköinen 195/45/17 rengastuksella.
Kyllä se madalluksen määrä jousesta riippuu mutta raapimisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Esim jos venton vakio et on 38 niin 40-45 et:llä ei varmasti raavi.

Oma golffi ei raavi, alkuperäiset jouset 195/50/15 kumeilla :)
Varastossa odottaa uudet 195/55/15 kesänakit asennusta.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.4.2009 13:42

Oli mullakin 8,5:lla 205/40. Oli just sopiva leveys tuolle vanteelle. Kumina siis GT Radial, mikä oli hitusen kapeampi vastaavan koon Nexenin kanssa! Uskokaa tai älkää.

Nopeusmittari täis näyttää +/-2km. Vakiorengastuksellahan se näyttää paljon enemmän mitä reaalivauhti on.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 7.4.2009 16:05

Falken on myös yksi suht kapea ja pyöreäolkainen rengas. Omassa kolmosvariantissa oli muistaakseni 7,5x17 ET38 (ehkä) ja 205/40 falkenit. Kaarista oli pokkaukset kantattu ja levitetty mankelilla. ET ois saanu olla reilusti pienempikin.

Tuolla joitain vanhoja kuvia. http://smg.photobucket.com/albums/v103/ ... ma/Golffi/


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 119 vierailijaa