APUAA!! passatti alko vuotaan öljyä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

paskatti3b
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.2.2009 9:12

APUAA!! passatti alko vuotaan öljyä

ViestiKirjoittaja paskatti3b » 23.3.2009 15:37

Perkeles tulin äsken duunista autolla ja muija lähti sen jälkeen liikenteeseen autolla, menin vähän aikaa sitten savuille pihalle ja 30cm öljyläikkä pihassa sekä vana minnepäin lähti. vaihdoin eilen öljyt ja ajelinkin vähän sen jälkeen eikä vuotoja näkynyt eikä aamullakaan ollu läikkää alla.. voi prkl.. Missähän vois olla vikaa?? auto siis passat 3b 1.8T pikaisia vastauksia jos sais tarttis lähtee kattoon sitä mossee just koht.

Nixu1
-
Viestit: 92
Liittynyt: 7.4.2008 22:12

ViestiKirjoittaja Nixu1 » 23.3.2009 16:36

Öljynsuodatin päässyt löystymään tai öljypohjan proppu unohtunut kiristää kunnolla?Tietysti kaikki mitä oot ropaillu eilen kannattaa käydä läpi samalla.

paskatti3b
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.2.2009 9:12

ViestiKirjoittaja paskatti3b » 23.3.2009 19:19

kaikki oli kyllä kunnolla piukassa mutta ilmeisesti öljynsuodattimen välistä oli tullut. eikä sielläkään mitään paskaa näkyny, eikä ollu kahta tiivistettä:D nooh nyt öljyt sisässä eikä vuoda toivotaan nyt et myös pysyy siellä..

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 23.3.2009 19:22

Muistithan öljytä uuden putsarin tiivisteen ennen asennusta?

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 28.12.2010 6:21

No niin sattuipa itellekin vähän vastaavaa. Huomasin tuossa että oli passatin pohjassa öljytippoja siellä turbon puolella (afn), nooh vaihdettiin sitten tuossa tuo pitkään harkinnassa ollut venttiilinkopantiiviste, siitä kun oli tiputellut jo jonkin aikaa. Vaihto työ suoritettiin viileessä tallissa ja jotain kumiahan tuo venakopan tiiviste on, eikä sitä loppujen lopuksi kovin tiukkaan edes pysty siihen kiristämään, ku siinä on sellaset rajotin tapit niisä pulteissa. Sitten hurautin ajaa tollaset 160kilsaa ja kurkkasin auton alle ni sehän oli ihan öljyssä, avasin pellin ni vähän sama homma. Vaikuttais et olis tullut tuosta venttiilinkopan välistä...siis mitä v..tua, vaikka uus tiiviste!? Lisäsin niihin kiristys pulttien alle sellaset isot prikat et sen sai kirittyä ees hiukkasen tiukemmalle..nooh aamulla töihin lähtö ja aattelin et se siitä. Aamulla menin autolle, ni lähti melkosella paukkeella käyntiin ja huomasin et auton alla sellanen 30cm lammikko, ja oikeestaan enemmän edelleen siellä turbon puolella. Eihän se nyt parkissa voi vuotaa tuolta venakopan välistä maahan.. Onkohan noita vuotoja ollut tyypillisesti jossain muuallakin? Mistä osais lähtee etsiskelemään...

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 28.12.2010 13:01

No niin sattuipa itellekin vähän vastaavaa. Huomasin tuossa että oli passatin pohjassa öljytippoja siellä turbon puolella (afn)...


Nyt kun on dieselistä kysymys, enkä noita tunne niin hyvin kuin näitä bensavehkeitä, niin arvailuksi menee, mutta reipas vuoto venakopan tiivisteen välistä viittaisi tukossa olevaan huohottimeen. Samalla kun tuon huohottimen kurkkaa, niin asiallista varmaankin käydä läpi kaikki muutkin yläkerran tiivisteet vuotojen varalta ja vaihtaa tarvittaessa. Myös kampiakselin päätytiiviste syytä katsoa, kun noin reilusti ruikkii.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 28.12.2010 13:36

huohottimet oon puhallellu läpi jo moneen kertaan, eikä ole niissä ollu mitään. Mites tuon kampiakselin päädyn pääsee tarkistamaan, eikös toinen pääty ole vauhtipyörän takana? aika synkkää sinänsä ku just auto kävi kytkin/vauhtis rempasssa, jossa käskin tarkistaa tuon stefan kunnon ja vaihtaa tarvittaessa. mitään ei kuitenkaan tehty.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 28.12.2010 19:24

Liekö vielä kaukaa haettua, mutta olisko jäänyt laittamatta tiivistemassat nokkahihnan (?) kiristimen nurkkiin...?

Missä järjestyksessä kiristit kopan mutterit? Ohjetiukkuushan on n. 10nm, jos täsmää yhtään bensakoneiden venttiilikannen koppien kanssa.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 28.12.2010 19:51

No eipä niitä pysty oikeestaan liian tiukkaan kiristämäänkään, ku niisä pulteissahan on sellanen kiintee mutteri siinä puolessa välissä johon se sit ottaa kiinni. Lisäämällä isoja prikkoja saa painetta sitä mukaa niiden kumien päälle ja saapi hiukan tiukempaan sen kannen. Tiivistemassan laitosta luin korjausoppaasta joku aika sitten ja laitoin tiivistemassaa hiukan siihen uraan etu ja takapäähän. Siitä en oo kyl varma tulko sitä tarpeeks ja tuliko se oikeeseen paikkaan.

Onkos tuolla kopan sisällä millanen paine? Luulis et jos sinne ei painetta niinkään tule, ni ei se kummosta tiivistystä tartteis ettei alkas valumaan pitkin konetta. Huohotinta putkiin hönkäilin suoraan ja korvalla oli kyllä ilmavirta havaittavissa toisesta päästä, eli auki pitäs olla..

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 29.12.2010 16:37

Venttiilikopan sisällä ei pitäis olla painetta ollenkaan, vaan öljykorkin reiästä pitäisi tuntua imua jos avaa öljykorkin koneen ollessa käynnissä (varo roiskeita).


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa