golf 2 jarru ongelma. ratkaistu.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Fakov
-
Viestit: 44
Liittynyt: 23.6.2008 23:31

golf 2 jarru ongelma. ratkaistu.

ViestiKirjoittaja Fakov » 16.3.2009 12:05

golf gti eli levujarrut myös takana.

vika., jarrupoljin menee n.4 ensimmäisellä polkaisulla pohjaan. jonka jälkeen tuntuma tulee normaaliksi. tuntuma kuitenkin katoaa kun antaa vähän aikaa polkimen olla.
käsijarru kuitenkin pitää hyvin.

uusia osia vaihdettu, takajarrusatulat 36mm tilalle 38mm. takajarru palat.

aikaisemmin syötti pääjarrusylinteristä jarrunesteet tehostajan sisälle. miksi?
heti kun takajarrusylinterit vaihdettiin. sen jälkeen uusittiin myös pääjarrusylinteri.

jarrupaineen säädin(takana) pitää ääntä kun polkee poljinta. ihan normaalia?

on ilmattu ja säädetty takana mäntiä lähemmäksi. mutta ei vaan ala pitämään.
ilmattu ilmausruuvi kattoa kohti. ja alkoi toimimaan.

ja 38mm ostettiin kun 36mm ei yksinkertaisesti ollut.
Viimeksi muokannut Fakov, 17.3.2009 8:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 16.3.2009 14:57

Jos poljintuntuma tule "normaaliksi" pumppaamalla niin kyllä siellä ilmaa on. Pullo jonka korkista menee letku pullon pohjalle on hyvä apuväline ilmauksessa-parempi kuin kaveri ilmaruuvilla. Miksi vaihdettiin isommilla männillä olevat satulat? kysyy utelias.
Joskus jarrupainensäädin vuotanut ilmaa sisäänpäin ja oireili samankaltaisesti tosin jarrut oli hetken hyvät kun ilmasi. Pääsylinteri voi tiivistevaurio tapauksessa vuotaa juurikin tehostimeen päin

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonise » 16.3.2009 16:58

Miksi vaihdettiin isommilla männillä olevat satulat? kysyy utelias.


Tais olla niin että ne on halvemmat, itsekkin sen takia laitoin isommat.

samalla huomasin juuri edellämainitut ongelmat, ilmaa on ja ei tuu pois, täältä kuitenkin sain hyvän neuvon, satula irti, sopiva palikka satulan väliin jotta mäntä ei pullahda ulos ja ilmaus ruuvi taivasta kohden ja pumpaamaan. uudemmissa satuloissa ilmausruuvi on vaakatasossa ja kaikki ilma ei pääse tulemaan ulos satuloiden ollessa paikallaa. jonkin sortin ilmatasku jää sinne satulaan ja kädessä satulaa pidettäessä sen saa sieltä tulemaan ulos. uskon että näillä selviät

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.3.2009 17:55

uudemmissa satuloissa ilmausruuvi on vaakatasossa ja kaikki ilma ei pääse tulemaan ulos satuloiden ollessa paikallaa.
Mä olen menestyksellä ilmannut jarrut satuloiden ollessa paikallaan. Uskon että se satulan suunnittelija on tiennyt että ilmausaukko pitää olla ylimmällä kohtaa...

Hain motonetistä jarrujen ilmauslaitteen joka on siis korkki jarrunestesäiliöön josta letku renkaan venttiiliin. Tuolla homma kyllä sujuu erittäin joutuisasti, mutta hinta oli ihan älytön yli kaks kymppiä noin yksinkertaisesta laitteesta.

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonise » 16.3.2009 18:28

varmasti se volkarin insinööri on sen tajunnut mutta sittekun on lähdetty näitä halppis varaosia tekemään nii ei ookkaa sitä tajuttu, motonetistä nuo omat hankin ja monta tuntia ilmattiin ilman tuloksia, satulankun irrotti nii oli hetkessä ilmat pois.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 17.3.2009 7:53

Mitenkäs tässä käy jarrutasapainon ? Yleensä jos männän halkaisija muuttuu niin autossa on muitakin muutoksia jarrujärjestelmässä. Nyt isommalla takamännällä taitaa tulla takapainoisempi kuin mitä valmistaja on suunnitellu.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 17.3.2009 8:18

Paineensäädin varmaanki minimoi senki vähän eron mitä niistä tulis.

Fakov
-
Viestit: 44
Liittynyt: 23.6.2008 23:31

ViestiKirjoittaja Fakov » 17.3.2009 8:56

no 38mm olivat ainoat mitkä nyt motonetissä oli.

ilmaa oli.
sain loputkin pois kun ilmasi ilmaus ruuvi kattoa kohti.

kiitos avusta. ei olisi kyllä itselle tullut muuten mieleen.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 17.3.2009 10:31

^^meinaatko että tehtaalla huvikseen asennetaan erikokoisilla männillä olevia satuloita eri jarrujärjestelmiin? Mitä tulee paineensäätimeen/kuormantunnistimeen niin sehän vaatisi uudelleen säätöä ja sovitusta uusille satuloille.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.3.2009 14:01

No eipä ole golffissa kummoinen homma säädellä tuota painetta mieleisekseen.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 17.3.2009 20:18

Ja on muuten vw:n poijaat säätäneet paineenrajoittajan turvalliseksi-> takajarruille ei tule painetta kuin nimeksi vaikka paineensäädin on ns tapissa, kovin on takajarrut pienitehoiset, ainakin rumpujarrullisessa Jetta 2:ssa. Ja paineenrajoitin toimii.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.3.2009 23:09

Kyllä levyillä olevan saa säädettyä vaikka kesäkeliin "vaarallisen" takapainoiseksi.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 18.3.2009 10:17

No volkkarin takajousetkin ovat yleensä mallia lössähtävät, varsinkin jetta 2 joissa lähes poikkeuksetta painesäädin taka-akselilla, niin uskoisin ettei ne erot järin suuria ole. Ja etteikö säätimen hienosäädöllä pystyisi niitäkin eroja minimoimaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 103 vierailijaa