A4 B5 air bag valo palaa. Penkin irroitus? OBD luku ?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mista
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.2.2009 17:23
Viesti:

A4 B5 air bag valo palaa. Penkin irroitus? OBD luku ?

ViestiKirjoittaja mista » 28.2.2009 12:37

Eli entinen omistaja sanoi, että vikakoodit luettu jossain ja kuulemma juuri se penkin alla oleva liitin antoi virheen ja valo palaa kokoajan,

Vag comilla koitin lukea, että ensin varoittelee, että 2000 ja 20001 malleissa on bageja, jotka ei ole vag com yhteensopivia ja pälä plää. Jos kuitenkin haun aloittaa niin ei saa yhteyttä.

Milläs muulla noita bägien koodeja saisi luettua 2000 mallista? Onko muita ohjelmia millä saisi yhteyden vagilaiseen tuolla samalla ebay tyyppisellä kaapelilla.

Entäs tuo penkin liittimen korjaus. Vaatiiko penkin irroitukusen ja mitä pitää ottaa huomioon penkkiä irroittaessa? Missä se liitin konkreettisesti sijaitsee?

Haulla en löytänyt mitään penkin liittimen korjaamisesta, joten älkää murhatko jos sellainen thrad jossain on..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.2.2009 12:44


mista
-
Viestit: 22
Liittynyt: 20.2.2009 17:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja mista » 28.2.2009 13:28

keltainen liitin ainakin tuolta löytyi jonkun kirjoittamana. Se ainakin auttaa jo.

Penkin irroittamisesta ei olluit puhetta, mutta se ei liene ongelmallinen.

Tuo obd luku vielä kiinnostaa, että millaisella vehkeellä tähän pääsisi käsiksi?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 1.3.2009 10:04

HEX-sarjalaiset adapterit ovat aika kuninkaita kun on ongelmallisia kontrollereita mihin pitää päästä kiinni. Samoin erilliset lukija kuten V-Checkerit koska niissä baudkellot ovat juuri tuota varten tehdyt kun taas halvimmissa adapterissa joissa käytetään PC:n sarjaportin nopeuksia (vaikka sitten olisi USB-malli mutta sama uartti niissäkin on pohjalla) joka ei osu ihan kohdalleen.

Kontrollerissa voi myös olla vikaa ja siksi siihen ei saa yhteyttä.

Liitin ei itsessään anna mitään vikakoodia vaan vikakoodi tulee siitä että kontrolleri ei saa yhteyttä sinne bagiin. Usein syynä on tuo penkin alla oleva liitin. Liittimen korjaukseen yksi käytetty keino on vaihtaa se johtosarja joka menee liittimeltä bagille. Mutta kannattaa ensin selvittää mikä siellä kontrollerissa on vikana ennen kun alkaa johtoja vaihtamaan. Airbagin kohdalla koodit kun eivät poistu edes ajan kanssa vaikka vika korjaantuisi ellei niitä poistea hommaan tarkoitetulla lukijalla/ohjelmalla.

VAG-COM:ia parempaa ohjelmaa et löydä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 44 vierailijaa