Millä nämä uudenveroiseksi?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

Millä nämä uudenveroiseksi?

ViestiKirjoittaja Peke » 26.2.2009 10:20

Eli kyseessä alumiiniset vanteiden keskiökupit, on tullut ihme pinttymää ja muutamia "lommojakin"...Millä nuo sais uudenveroisiks? Kokeiltu kromin ja alumiinin ym. kiillotusaineet=ei auta mitään. Tässäpä kuvat:
Kuva
Kuva
Kuva
Vannespesialistit herätys...;)
Viimeksi muokannut Peke, 26.2.2009 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 26.2.2009 14:43

Nuo on ilmeisesti lakattu? Sehän noissa ns. tehdas kiilloitetuissa osissa on kun ne lakataan ja lakkapintaan tulee naarmu niin kosteus menee lakan alle ja hapettaa ne tuon näköisiksi. Ei tuossa oikein muuta kuin lakan poisto ja isompien rosojen hionta karkealla hiomapaperilla (esim.240) ja siitä sitten siirtyy hienompiin 400->600->800->1200->2000 vesihiomapapereihin. Lopuksi sitten vasta nuo tahnat/rättilaikka kiillotukset. Ainoa että nuo tekstit vaikeuttaa hommaa jos haluaa säilyttää.

Itse en ainakaan muuta keksi.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 26.2.2009 16:07

Tekee tekstistä sapluunan ja maalaa uudelleen..

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 26.2.2009 18:50

Teksteillä ei niin väliä...

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 26.2.2009 23:47

Juuri kuten Ripa kertoi.

Aika kauhea duuni mutta kyllä kannattaa.

Tuossa eilen aloittelin kiillottamaan veten vanteita. Keskimmäisessä alkaa olla hieman sinnepäin, oikeanpuoleinen orkkiskunnossa.

http://koti.mbnet.fi/ukormi/Cor-vanteet-kiiltoa.jpg

Nuo vedin tyyliin:
Vesihionta 360-400-600-800-1000-1200 ja ekakiilloitus Autosolilla. Motherilla sitten loppukiilloitus kunhan purkki USPARTSilta tänne saapuu.
Kannattaa käyttää vaikkapa gummihanskoja niin ei tule hiottua samalla sormenjälkiä pois sormista.

Autosolia saapi ainakin Clas Ohlsonilta ja näyttääpä olevan Motonetissäkin.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 27.2.2009 1:30

Saattaapi vaan olla aika pirun hankala hioa käsin noita "pultteja"...

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 27.2.2009 8:03

Pahimmat orkoset ja hapettumat karkeammalla, ja jos uskoa riittää niin dremelillä tai vastaavalla laitteella. Loppuhionta sitten vesihiomalla käsin.
Joku uskalias saattaisi kokeilla hiekka tai muovikuulapuhallustakin. Ei nuo ainakaan juuri rumemmiksi tule tekipä mitä vain.

Onhan siinä työtä mutta jos on aikaa niin siitä vaan..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.2.2009 10:38

Mihinkäs kinneriin se Upi on veten vanteita asentamassa?

Iso houkutus olisi käyttää tuollaisessa "kruunussa" teräsharjaa, mutta sen jälkiä voi olla vaikea saada pois. Riittävän pehmeän harjan löytyminen voi olla vaikeaa.

xite
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 14.3.2004 19:16

ViestiKirjoittaja xite » 27.2.2009 11:03

Yks hyvä vaihtoehto vois mahdollisesti olla myös voiteluhommissa käytettävä messinkiharja. Käytetään luistopohjan viimeistelyyn ja huomattavasti teräsharjaa pehmeämpi...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 27.2.2009 11:47

Pitäskö lasikuulapuhalluttaa ja sit rueta kiillottelee...
Tai maalauttaa...

ukormi
-
Viestit: 237
Liittynyt: 2.11.2005 20:14

ViestiKirjoittaja ukormi » 27.2.2009 14:16

Noissa on tosiaan jonkun verran näperreltävää ja sitä hiontaa riittää kyllä sen puhaltamisen jälkeenkin.

Ehdottomasti helpoin tapa on puhalluttaa ja maalata..

Lukkari: Corvetteen hyvinkin.
Toivottavasti projekti joskus vielä valmistuukin..

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 27.2.2009 14:28

Ite pyöräyttäisin sorvissa noista jo lastun veks, niin sais silosen pinnan, hiomalla jää epätasaiseksi, tai sitten saa olla melko pitkäpinnainen jos meinaan hiomalla saada hyväks tollaset. sitte jos ei o käytettävissä moniakselista sorvia pyörivillä työkaluilla niin voipi viilata noi avanvälitasot pykälää pienemmäks vaikka. Vähiten noin liene jää käsityötä

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 27.2.2009 15:07

jos ei o käytettävissä moniakselista sorvia pyörivillä työkaluilla

Tuohan löytyy jokaiselta tallista, kahvinkeittimen jälkeen yleisin varuste kotioloissa.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 27.2.2009 16:17

Saattaapi vaan olla aika pirun hankala hioa käsin noita "pultteja"...


Tervetuloa alumiinin kiillottamisen mukavaan maailmaan. Sitä itsekkin tullut muutaman kerran ihmeteltyä että mikä ihme ajaa ihmisen tälläistä tekemään. Kuitenkin aina sitä itsensä löytää jotain osaa hinkkaamasta.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 4.3.2009 0:51

Pitää varmaan kysellä, saako noita "varaosina", jos ei hirveitä maksas...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.3.2009 9:31

Onko tuo alumiini noissa kruunuissa syöpynyt, vai onko tuo pelkästään lakan kupruilua?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 5.3.2009 11:09

Veikkaisin, että lakan kupruilua ja on siinä vähän vielä erilaisia pesuainejäämiä...

Urdu Mörhaër
-
Viestit: 41
Liittynyt: 19.2.2009 19:55

ViestiKirjoittaja Urdu Mörhaër » 5.3.2009 18:46

jos pitkäjänteisyyttä riittää niin Happosen Timo näyttää miten se tehdään


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 122 vierailijaa