Morjesta!
Minulla on tuolla pihalla vanha kunnon getari kakkos golffi jossa toimii kaikki ihan viimesen päälle paitsi sähköt jotka ovat reistailleet jo jonkun aikaa.
Sähköt ovat suoraan sanoen aivan päi helvettiä kun mittariston valot/mittarit vilkkuu ja heiluu ees takasin, pyyhkijät lähtevät päälle vilkuista, ajotietokone näyttää aivan mitä sattuu, yks helvetin diskopallo koko auto..
Minun ja monen kaverin mielestä kyseessä on maadoitusvika.
Olen ite tarkastanu kaikki maadoitus kohat moottorihuoneesta mutta eipä oo vaikuttanu mitenkään(ollu mittaristot myös auki).
Luin jostain että vanhoissa kakkos golffeissa on sellainen yleinen vika että vaihdelaatikon joku maadoituis kohta happentuu melko helposti.
Lähtisin sitä purkailee mutta kuin ei ole minkäänlaista hajua missä se kohta sijaitsee jne.
Onko kellään kokemusta tuon avaamisesta/korjaamisesta?
Olisi helvetin kova sana jos joku vaivaitus jeesaa kun alkaa vähän ottaa tuo homma päähän ku eihä tuolla voi oikein ajaa yölla...
Kiitos jo etukäteen.
Vaihdelaatikko maadoitus
Valvoja: ffp jäsenet
kannattaa ottaa koko maajohto irti ja kiristää akunkengän ja muut liitokset siitä kaapelista. Mulla itsellä ainakin jetta rupes sen jälkeen pelaan kun kans oli sähkö häikkiä.
Pari kuukautta sitten työkaverilla oli mystinen sähkövika ja kans meni joka paikan läpi kunnes huomas että yksi takavalon polttimoista on on rikki ja jotenkin ihmeessä menny oikosulkuun joka sekotti sähköjä.
Pari kuukautta sitten työkaverilla oli mystinen sähkövika ja kans meni joka paikan läpi kunnes huomas että yksi takavalon polttimoista on on rikki ja jotenkin ihmeessä menny oikosulkuun joka sekotti sähköjä.
Mulla ei kerennu tulla mitään ongelmia, mutta kun kone oli pois paikaltaan niin laitoin johdot kuntoon. Akulta 50 neliömillinen maakaapeli juotetuilla liittimillä koriin. Vaihdelaatikolta samanmoinen koriin ja vielä koneesta siihen vaihdeloodan maapisteeseen. Lopuksi startille akulta samanlainen.
Johan rupes startti pyörimään elämänsä kyytiä.
Se laatikon maadotuksen alusta on yleensä todella hapettunut, joten kiinni johonkin toiseen kohtaan, tai vanhan huolellinen putsaus ja johdon kiinnittämisen jälkeen päälle vaikka kunnon rasva niin ei hapetu heti uudelleen.
Johan rupes startti pyörimään elämänsä kyytiä.
Se laatikon maadotuksen alusta on yleensä todella hapettunut, joten kiinni johonkin toiseen kohtaan, tai vanhan huolellinen putsaus ja johdon kiinnittämisen jälkeen päälle vaikka kunnon rasva niin ei hapetu heti uudelleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”