3bg passatti kertoo jarruaiheisia tarinoita...?
Valvoja: ffp jäsenet
3bg passatti kertoo jarruaiheisia tarinoita...?
bremse belag prüfen Heittää tommosen tekstin, mitähän mahtaa olla vikana. Jotain jarru pintatestiä se o käännettynä, ja nyt toista kertaa liikkeelle lähdettäessä plimpauttaa ja laittaa tuon tekstin ruutuun.
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Jarrupalat joo finaalissa. Materiaalia siellä on varmaan viellä 3-4mm kun tulee se lanka vastaan http://mito.pp.fi/images/PassatTDI/IMG_7145.JPG
No voe vittu. Justiin takapäähän vaihdoin kaikki. Sit vaihdetaan eteenkin...
Onks noissa kaikissa passateissa samat etusatulat / levyt? eli palat myös?, vai onkos näissä 132kW 4-motion "perusmalleissa" jotain ihmeellistä? Motonetin boschilaiset palat kävi taakke, levyjä sieltä ei tohon malliin saanu.
Onks noissa kaikissa passateissa samat etusatulat / levyt? eli palat myös?, vai onkos näissä 132kW 4-motion "perusmalleissa" jotain ihmeellistä? Motonetin boschilaiset palat kävi taakke, levyjä sieltä ei tohon malliin saanu.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 126
- Liittynyt: 22.5.2004 22:40
- Viesti:
Mulla oli samaa "Check brake pads" herjaa 3BG:ssä. Aluksi tuo herja tuli aivan satunnaisesti aika pitkän ajan, kunnes se alkoi olla jatkuvasti päällä. Tätä ihmettelin koska silmämääräisesti paloissa näytti olevan pintaa vielä kohtuullisen paljon. Varoitus tosin kuulemma tulee melko ajoissa kuitenkin vaikka paloissa näyttäis olevan pintaa vielä.
Passatti kävi sitten huollossa ja pyysin tsekkaamaan tuon ja vaihtamaan palat samalla. Huollosta sitten soitettiin, että kyllä täällä paloissa on pintaa vielä ihan hyvin, mutta se kuluneisuusanturin liitin oli ihan "mätinyt". Ko. liitintä ei kuulemma pelkästään pystynyt vaihtamaan, koska se tulee palojen mukana. No vaihdetiin sitten palat liittimineen ja herjat hävisivät sen jälkeen, vaikka olishan tuon kanssa pärjännyt kun olis vaan seuraillut palojen kuntoa "manuaalisesti". Itse asiassa jos tarkkoja ollaan, niin vielä seuraavana aamuna ko. herja tuli vielä kerran jostain syystä, mutta sen jälkeen ei enää esiintynyt. Nyt on oltu pari kuukautta ilman tuota herjaa.
Sinänsä kummallista että systeemi joka valvoo toista systeemiä hajoaa ennen kuin se systeemi jota se valvoo ;-)
Passatti kävi sitten huollossa ja pyysin tsekkaamaan tuon ja vaihtamaan palat samalla. Huollosta sitten soitettiin, että kyllä täällä paloissa on pintaa vielä ihan hyvin, mutta se kuluneisuusanturin liitin oli ihan "mätinyt". Ko. liitintä ei kuulemma pelkästään pystynyt vaihtamaan, koska se tulee palojen mukana. No vaihdetiin sitten palat liittimineen ja herjat hävisivät sen jälkeen, vaikka olishan tuon kanssa pärjännyt kun olis vaan seuraillut palojen kuntoa "manuaalisesti". Itse asiassa jos tarkkoja ollaan, niin vielä seuraavana aamuna ko. herja tuli vielä kerran jostain syystä, mutta sen jälkeen ei enää esiintynyt. Nyt on oltu pari kuukautta ilman tuota herjaa.
Sinänsä kummallista että systeemi joka valvoo toista systeemiä hajoaa ennen kuin se systeemi jota se valvoo ;-)
mä kans kattelin tossa kuukaus takaperin ku takapään kamat vaihdoin että edessä on puolet varmaan jäljellä vielä. No, jos ei rauhotu, kiskon liitimet vittuun ja vedän kutistesukan päälle ettei paska pesi, jos uudet palat sitte joskus laittaa johdotuksiin sitte. Sen verran tiuhaan tulee kokemuksesta kateltua noita paloja yms ettei ne sieltä katoa mihinkään ilman että ajoissa huomaan, ellei sitten napsahda koko kitkapinta kerrasta vittuun jarruttaessa, niinku on parikin kertaa käyny vanhemmilla autoilla. Se o metka fiilis se ku poljin meneekin pari kertaa lattiaan ja edessä oleva tuntuu lähestyvän melko vauhdikaasti :D
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ilmanen vinkki: Vag-com:lla saat vaihdettua kielen englanniksi.
Näimpä se minullakin kieli vaihtui. Käyttöohjekirja pitäisi muuten olla naaman edessä, kun ei minulla tuo saxan kieli taivu =)
Huomenna pitäisi lopultakin lähteä säveltämään nuo jarrun romppeet (lue levyt ja palat) paikoilleen. Kohtahan nuo on kuukaudenpäivät kolisseet tuolla takapaksissa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
no nyt gurut laittaa mulle sitte linkin mistä saan imutettua sellasen toimivan vaakkomin, ku en o perkele ensimmäistäkään saanu pelaamaan vielä niin että oon voinu muuta ku kattella ohjelmaa :D Mulla oli yks millä huollot nollattiin, ja kyseisen levyn aikanaan lainasin työkaverille joka sen sitte autuaasti hukkas, ja sen jälkeen ei o toimivaa versioo saatu läppäriin asti... Tai jos jollain on hämeenlinnassa moistasoftaa ja hala jeesata sen verran että kielikin saadaan käännettyä niin iso kunnia ja kiitos hälle :D Mulla menee pinna jos ei ekalla yrittämisellä toimi...
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ja sitte viimehetken ohjeet, et saako ton varoitustekstin jollain ilveellä loppumaan, meinaan vaihdoin palat ja levyt jo joka nurkkaan, kiskoin etupaloista svidduun ne anturijohdot, porasin liittimestä katkaistujen johtojen kohtia hitusen syvemmäksi, löin tipat pikaliima tilkkeeks ettei kosteus pääse johtoihin, ja nappasin tän "sokeen" liittimen satulan kiinnikkeeseen tulpaks.
Eli miten saan tuon piippauksen ja huomautusvalomerkit veks komjutahista. Ärsyttää ku aina muistuttaa...
Tai no, emäntää se ärsyttää ku se autolla ajaa. mie poistun maasta huomenna, joten nopsa vastaus on poikaa :D
Eli miten saan tuon piippauksen ja huomautusvalomerkit veks komjutahista. Ärsyttää ku aina muistuttaa...
Tai no, emäntää se ärsyttää ku se autolla ajaa. mie poistun maasta huomenna, joten nopsa vastaus on poikaa :D
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa