3bg passatti kertoo jarruaiheisia tarinoita...?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

3bg passatti kertoo jarruaiheisia tarinoita...?

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 19.2.2009 22:29

bremse belag prüfen Heittää tommosen tekstin, mitähän mahtaa olla vikana. Jotain jarru pintatestiä se o käännettynä, ja nyt toista kertaa liikkeelle lähdettäessä plimpauttaa ja laittaa tuon tekstin ruutuun.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.2.2009 22:32

Olisikohan etupalat loppuneet.. ;D

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 19.2.2009 22:37

Jarrupalat joo finaalissa. Materiaalia siellä on varmaan viellä 3-4mm kun tulee se lanka vastaan http://mito.pp.fi/images/PassatTDI/IMG_7145.JPG

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 19.2.2009 22:45

No voe vittu. Justiin takapäähän vaihdoin kaikki. Sit vaihdetaan eteenkin...

Onks noissa kaikissa passateissa samat etusatulat / levyt? eli palat myös?, vai onkos näissä 132kW 4-motion "perusmalleissa" jotain ihmeellistä? Motonetin boschilaiset palat kävi taakke, levyjä sieltä ei tohon malliin saanu.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 20.2.2009 4:57

Onks noissa kaikissa passateissa samat etusatulat / levyt?

Ei.
bremse belag prüfen

Check brake pads, kertoi minulla =)

Mikael Johnsson
-
Viestit: 126
Liittynyt: 22.5.2004 22:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mikael Johnsson » 20.2.2009 6:28

Check brake pads, kertoi minulla =)


Jenkkimalli :D

pmj
-
Viestit: 275
Liittynyt: 4.11.2004 12:56

ViestiKirjoittaja pmj » 20.2.2009 9:34

Mulla oli samaa "Check brake pads" herjaa 3BG:ssä. Aluksi tuo herja tuli aivan satunnaisesti aika pitkän ajan, kunnes se alkoi olla jatkuvasti päällä. Tätä ihmettelin koska silmämääräisesti paloissa näytti olevan pintaa vielä kohtuullisen paljon. Varoitus tosin kuulemma tulee melko ajoissa kuitenkin vaikka paloissa näyttäis olevan pintaa vielä.
Passatti kävi sitten huollossa ja pyysin tsekkaamaan tuon ja vaihtamaan palat samalla. Huollosta sitten soitettiin, että kyllä täällä paloissa on pintaa vielä ihan hyvin, mutta se kuluneisuusanturin liitin oli ihan "mätinyt". Ko. liitintä ei kuulemma pelkästään pystynyt vaihtamaan, koska se tulee palojen mukana. No vaihdetiin sitten palat liittimineen ja herjat hävisivät sen jälkeen, vaikka olishan tuon kanssa pärjännyt kun olis vaan seuraillut palojen kuntoa "manuaalisesti". Itse asiassa jos tarkkoja ollaan, niin vielä seuraavana aamuna ko. herja tuli vielä kerran jostain syystä, mutta sen jälkeen ei enää esiintynyt. Nyt on oltu pari kuukautta ilman tuota herjaa.
Sinänsä kummallista että systeemi joka valvoo toista systeemiä hajoaa ennen kuin se systeemi jota se valvoo ;-)

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 20.2.2009 11:05

mä kans kattelin tossa kuukaus takaperin ku takapään kamat vaihdoin että edessä on puolet varmaan jäljellä vielä. No, jos ei rauhotu, kiskon liitimet vittuun ja vedän kutistesukan päälle ettei paska pesi, jos uudet palat sitte joskus laittaa johdotuksiin sitte. Sen verran tiuhaan tulee kokemuksesta kateltua noita paloja yms ettei ne sieltä katoa mihinkään ilman että ajoissa huomaan, ellei sitten napsahda koko kitkapinta kerrasta vittuun jarruttaessa, niinku on parikin kertaa käyny vanhemmilla autoilla. Se o metka fiilis se ku poljin meneekin pari kertaa lattiaan ja edessä oleva tuntuu lähestyvän melko vauhdikaasti :D

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 20.2.2009 11:12

ellei sitten napsahda koko kitkapinta kerrasta vittuun jarruttaessa

No antaahan se tuokin "äänimerkin" =D
nimim. Sylinterillä jarruttanut.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 20.2.2009 14:02

Ilmanen vinkki: Vag-com:lla saat vaihdettua kielen englanniksi.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 20.2.2009 14:32

Ilmanen vinkki: Vag-com:lla saat vaihdettua kielen englanniksi.

Näimpä se minullakin kieli vaihtui. Käyttöohjekirja pitäisi muuten olla naaman edessä, kun ei minulla tuo saxan kieli taivu =)
Huomenna pitäisi lopultakin lähteä säveltämään nuo jarrun romppeet (lue levyt ja palat) paikoilleen. Kohtahan nuo on kuukaudenpäivät kolisseet tuolla takapaksissa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.2.2009 16:30

nimim. Sylinterillä jarruttanut.



Oon kuullu et joku ois joskus männillä jarrutellut, mutta ihan sylintereilläkin... :D

Ja jos se kitkapinta napsahtaa irti, niin onhan siellä vielä se jarrupalan rauta alla, ettei tarvitse "sylintereillä" jarrutella. ;)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 20.2.2009 16:41

Joo korjataanpa tosiaan männällä jarruttanut =DD
Jarrupalan tausta rauta tippui pois paikoiltaan, en tiedä miten :O
Takajarru oli vielä kyseessä (kolmoskolffissa). Oli lysti pyöritellä mäntää sisään, kun oli ne "lovet" sorvautunut rautapölyksi peltivanteen pintaan =D

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 20.2.2009 18:47

Takajarru oli vielä kyseessä (kolmoskolffissa). Oli lysti pyöritellä mäntää sisään, kun oli ne "lovet" sorvautunut rautapölyksi peltivanteen pintaan =D


Ettei jarrulevyn? :D

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 20.2.2009 18:53

Ettei jarrulevyn? :D

Jos oli kysymys tuosta "pölystä" niin nimenomaan peltivanteen pintaan. Oli se "kouru" siinä vanteen reunassa aivan täynnä hölynpölyä :/
Ruuvitaltalla raavin pois :)

ps. meneekö OT:xi, no ei kai sentään =D

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 20.2.2009 21:46

no nyt gurut laittaa mulle sitte linkin mistä saan imutettua sellasen toimivan vaakkomin, ku en o perkele ensimmäistäkään saanu pelaamaan vielä niin että oon voinu muuta ku kattella ohjelmaa :D Mulla oli yks millä huollot nollattiin, ja kyseisen levyn aikanaan lainasin työkaverille joka sen sitte autuaasti hukkas, ja sen jälkeen ei o toimivaa versioo saatu läppäriin asti... Tai jos jollain on hämeenlinnassa moistasoftaa ja hala jeesata sen verran että kielikin saadaan käännettyä niin iso kunnia ja kiitos hälle :D Mulla menee pinna jos ei ekalla yrittämisellä toimi...

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 21.2.2009 11:43

jos jollain on hämeenlinnassa moistasoftaa


http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65 ... 4meenlinna

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 13.4.2009 16:06

Ja sitte viimehetken ohjeet, et saako ton varoitustekstin jollain ilveellä loppumaan, meinaan vaihdoin palat ja levyt jo joka nurkkaan, kiskoin etupaloista svidduun ne anturijohdot, porasin liittimestä katkaistujen johtojen kohtia hitusen syvemmäksi, löin tipat pikaliima tilkkeeks ettei kosteus pääse johtoihin, ja nappasin tän "sokeen" liittimen satulan kiinnikkeeseen tulpaks.

Eli miten saan tuon piippauksen ja huomautusvalomerkit veks komjutahista. Ärsyttää ku aina muistuttaa...

Tai no, emäntää se ärsyttää ku se autolla ajaa. mie poistun maasta huomenna, joten nopsa vastaus on poikaa :D

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 13.4.2009 16:12

Itselläni loppui kun vaihdoin palat, anturit on paikoillaan...
Mutuna jostain se johto saa maita (lue kuoriutunut).

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 13.4.2009 16:22

no sit saa piipata seuraavat 2kk, mie en enää ala repimään tässä hosutessa autoa pukeille enää :D

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 13.4.2009 16:46

Emännälle Peltorit korville ;)

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 13.4.2009 18:58

piuhat yhteen niin ei huuda.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 14.4.2009 9:31

eli pelaa niinpäin sitte että katkaiseen ku palat kuluu? no en siltikään kerkee enää...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa