vinkkejä laakerien vaihtoon ja vesipumppuun

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

kolffiII
-
Viestit: 27
Liittynyt: 3.12.2006 9:20

vinkkejä laakerien vaihtoon ja vesipumppuun

ViestiKirjoittaja kolffiII » 18.2.2009 12:22

olis tarve vaihtaa eteen ja taakse pyöränlaakerit. onnistuuko kotikokilta?
ja olisko jotain vinkkejä, joita hyvä ottaa huomioon?

vaihtolistalla myös vesipumppu. samat sanat siihen liittyen.

kyseessä -91 1.8 bensa golf.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.2.2009 16:19

Eteen tarvitaan prässi laakerille. Taakse menee tuurnalla naputtelemalla.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 18.2.2009 16:50

ei muuten tarvii prässiä.just vaihdoin ilman moista värkkiä projektiin laakerit.
tarviit vanhan laakerin ulkokehän,ison hylsyn ja pajavasaran.

ei välttämäti onnistu kaikilta mutta ainakin mulla onnistu.tiä sitte.

ville.sopane
-
Viestit: 106
Liittynyt: 9.7.2008 18:05

ViestiKirjoittaja ville.sopane » 18.2.2009 16:54

Voi niitä puristella ruuvipenkissäkkii paikoilleen nii ei tarvii hakata=)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.2.2009 16:58

Hyvä tietää.

Korjausmanuaalin kuva oli sen verran ei-rohkaiseva että olisin teettänyt prässissä.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 18.2.2009 18:59

juu ruuvipenkkihän on verraton apu moneen hommaan.miksei tähänkin.mun ei tarvinnu käyttää oikeestaan ees kovia otteita,kunnolla rasvas ensiks olka-akselin ja laakerin,sitten vasaralla alkuun,ja kuminuijalla loput.

laitoin powerdriven laakerit jossa on toista puolta hieman "kevennetty" parin millin matkalta,auttaa asiaa kummasti.lähtee helpolla meneen suoraa:)

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 18.2.2009 20:51

Vesipumppu on ihan kiva vaihtaa, mutta tahtoo pultit katkeilla rungon sisään. Laita jotakii rost-offia muhimaan ja naputtelet pultinkantoja ennen katkomista :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 39 vierailijaa