Morjens,
Olisi tuollainen -89 vuoden kakkoskoppanen Golffi 1.6 ja pierburgilla varustettuna.
Ongelma on nyt sellainen, että ei lähde käyntiin. Muutaman viikon lähti vähän huonosti käyntiin, aivan kuin akku olisi aivan loppu. Akku ladattiikin muutamaan kertaan jonka jälkeen toimi mallikkaasti. Nytten tuossa viikko sitten kaupasta lähtiessä ei lähtenytkään käyntiin ollenkaan. Startti pyöri juuri ja juuri muutaman kierroksen, jonka jälkeen ratin ja sivuikkunan välisestä tuulettimen aukosta nousi pieni musta ja palaneelta haiseva savu. Auto lähti nätisti työntämällä käyntiin ja toimi muuten mallikkaasti. Tuossa viikonloppuna auto taas käynnistyi kuitenkin muutaman yrityksen jälkeen. Sen jälkeen ei ole mitään elonmerkkejä ollut havaittavissa kun avaimesta kääntää. Joten olisiko teillä ehdotuksia mistä lähteä vikaa etsimään?
Ja vielä sellainen, että joku hörppii akusta koko ajan n. 200mA virtaa, onko jotain paikkaa mistä tuollainen voisi todennäköisesti johtua?
Golf 2 ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Olisi tuollainen -89 vuoden kakkoskoppanen Golffi 1.6 ja pierburgilla varustettuna.
Ongelma on nyt sellainen, että ei lähde käyntiin. Muutaman viikon lähti vähän huonosti käyntiin, aivan kuin akku olisi aivan loppu. Akku ladattiikin muutamaan kertaan jonka jälkeen toimi mallikkaasti. Nytten tuossa viikko sitten kaupasta lähtiessä ei lähtenytkään käyntiin ollenkaan. Startti pyöri juuri ja juuri muutaman kierroksen, jonka jälkeen ratin ja sivuikkunan välisestä tuulettimen aukosta nousi pieni musta ja palaneelta haiseva savu. Auto lähti nätisti työntämällä käyntiin ja toimi muuten mallikkaasti. Tuossa viikonloppuna auto taas käynnistyi kuitenkin muutaman yrityksen jälkeen. Sen jälkeen ei ole mitään elonmerkkejä ollut havaittavissa kun avaimesta kääntää. Joten olisiko teillä ehdotuksia mistä lähteä vikaa etsimään?
Joku purkaa akun. Savu tuli varmaan jostain palaneesta osasta joka löytyy kojelaudan alta.
Ja vielä sellainen, että joku hörppii akusta koko ajan n. 200mA virtaa, onko jotain paikkaa mistä tuollainen voisi todennäköisesti johtua?
Viittaan edelliseen. Joku siis purkaa akun. Toiminta tälläisessa tilanteessa on seuraava:
1. Hommaa virtakynä, semmoinen ruuvimeisselin näköinen josta perästä tulee johto ja johdon päässä hauenleuka.
2. Irroita maajohto akusta ja kytke tämä hankkimasi virtakynä akun miinus-navan ja maajohdon väliin. Kun virta kulkee, syttyy kynään valo.
3. irroita yksi sulake kerrallaan ja kun valo sammuu olet löytänyt purkavan sulakkeen ja purkava laite on tämän sulakkeen virtapiirissä.
4. Jos valo vain himmeneen, jätä sulake irti ja siirry kohtaan 3. kunnes valo sammuu.
5. Etsi sulakkeen(-iden) takana olevista laitteista viallinen.
Nyt jos haluat, voit jättää sulakkeet irti ja ladata akun. Jos vika oli se, minkä edellä sanoin, akun tyhjeneminen, vika ei enää uusiudu kun viallinen laite on irrotettu piiristä.
Ja vastauksena kysymykseen, miksi tätä ei voi tehdä yleismittarilla on että voi sen tehdä mutta paljon vaikeammin. Kun sinulla on se valo, näet 0.1sek vilkaisulle, sammuuko tai himmeneekö se, yleismittarilla et näe. Olen tehnyt molemmilla tavoilla ja virtavuotojen etsinnässä suosin tätä kynämenetelmää.
Mistähän moisen kynän sais?
Mistä hyvänsä halpahallista. Alla kuva metallisesta mallista, muovinen on yleisempi. Sen kuvaa en viitsi etsiä.
http://www.mpkoy.com/catalog/images/182770.jpg
Koneen maadoitusjohto jos ei saa kunnolla kontaktia niin päästi itsellä ainakin toimintasavut ulos aikoinaan kun yritti startata.
Käyttäytyy muutenkin juuri kuten heikko akku jos ei maadoitus ole aivan kunnossa.
Helppo testata laittamalla vaikka akkukaapeli miinusnavasta koneen kylkeen jonnekin startin lähettyville
Käyttäytyy muutenkin juuri kuten heikko akku jos ei maadoitus ole aivan kunnossa.
Helppo testata laittamalla vaikka akkukaapeli miinusnavasta koneen kylkeen jonnekin startin lähettyville
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 114 vierailijaa