G3 2.0 2E ja sytkä ihmettelyä?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

G3 2.0 2E ja sytkä ihmettelyä?

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 10.2.2009 14:48

Ongelma(?): Tein jakopää rempan golffiin, ja sen jälkeen kun sytkän laittaa lampulla kohdalleen niin kone ei käy kunnolla eikä ota kierrosta. Mutta, kun sytkää kääntää vastapäivään korvakuulon perusteella niin kone rupeaa käymään hyvin ja vastaa kaasuun ihan ok, tosin alavääntö on hieman ponnetonta, ja kierroksilla pelaa hyvin. Ihan kuin ajaisi ~90 corollalla...

Lähinnä ihmetyttää mistä moinen johtuu, ja onko tuo koneelle vaarallista että sytkä on säädetty korvakuulon mukaan? Vaikuttaako jos apuakselin hammastus on pykälällä pielessä?

Mitkä on tuon 2E koneen ajoitusmerkit? Ylhäällä nuoli kopassa hampaisiin nähden, kampuralla nuoli muovikotelossa moniurahihnapyörään nähden, apuakseli?

Ja anteeksi hieman kehno ulosanti, takana on 26h valvomista...

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 10.2.2009 15:49

apuakseli o hypänny hampaan persiilleen...

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 10.2.2009 16:24

Apuakselinmerkki sinne kampiakselin siipapyörän loveenpäin.
Virranjakajassa kai on myös merkki siellä rungossa (pyörijän nokka sinnepäin).

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 14.2.2009 18:27

ennakko 6 astetta/2250rpm . Nokka-akselin merkki ylöspäin ja apu/kampuran merkit osoittamaan toisiinsa ja se virranjakaja perusasetus, pyörijä jakajan rungossa olevaan merkkiin. Jos lampulla ei tule sytkä kohdalleen niin on muutakin pielessä kuin apuakseli, nokka-akseli ei ilmeisesti ole aivan kohdallaan.

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 14.2.2009 22:09

Ei nyt luulis että tuota nokan merkkiä on edes mahdollista saada pykälällä pieleen? On kuitenkin aika selvä merkki. En tiedä varmaksi, mutta eikös tuollaisen heiton pitäisi näkyä käynnissä selvemminkin, siis jos nokka on yhden pielessä?

Kone kuitenkin toimii nyt hyvin, kun on sytkä säädetty korvakuulon mukaan, tuntuu että vetoja olisi jopa enemmän kuin ennen, liekö tuosta korvakuulolla säätämisestä sitten mitään haittaa?

Miqe
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.9.2007 20:08

ViestiKirjoittaja Miqe » 15.2.2009 10:41

Sytkän säätö muistaaksen tapahtui 2e:ssä joten kuten tällä tavalla: ensin vag comilla sytytys ennakon säätö pois pelistä ja sit lampulla kohdilleen. Joskus tullut painittua saman vaivan kanssa.. esim. autodatasta löytyy ohje.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa