Pohjapanssari!
Valvoja: ffp jäsenet
Pohjapanssari!
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4233814
Tuolta löytyi mielenkiintoinen pohjapanssari. Onko kellään suomessa ja olisko mahdollista ostaa suomesta?
Tuolta löytyi mielenkiintoinen pohjapanssari. Onko kellään suomessa ja olisko mahdollista ostaa suomesta?
Ite hommasin Fixuksen (eli Koivusen) pohjapanssarin (125€ tingittynä), joka siis peittää koko moottorin syyläristä apurunkoon asti. Rysslandiassa tehty mutta mitäs väliä sillä kun näyttää toimivan ja muutenkin ihan asiallinen kapistus. Ainoo vika ettei levyssä oleva öljypropun reikä ole kohdallaan, mutta äkkiä sen koko levyn irroittaa öljyjen vaihdossa ja näkee vähä muutekin sitten moottorin pohjaan yms. Eilen tuli tärskäytettyä oikein kunnolla pimeällä johonkin kannon kappaleeseen tai vastaavaan kun ei pystynyt väistämään vastaantulevan auton ansiosta. Vauhtia oli n. 75 km/h ja hirveä jymähdys, piti oikein pysähtyä ja kattoa mistä mitäkin vuotaa..mutta ei mitään, kiitokset vissiin kuuluu tolle panssarille.
Tuo fixuksen panssari taitaa tulla orkkismuovien kiinnikkeisiin kiinni? Ei hirveästi auta jos oikeasti pohjan johonkin kolauttaa.
Tuo orkkispanssari tulee suoraan runkoon kiinni ja kestää mitä vaan.
Tuo orkkispanssari tulee suoraan runkoon kiinni ja kestää mitä vaan.
Tuo fixuksen panssari taitaa tulla orkkismuovien kiinnikkeisiin kiinni? Ei hirveästi auta jos oikeasti pohjan johonkin kolauttaa.
Tuo orkkispanssari tulee suoraan runkoon kiinni ja kestää mitä vaan.
kyllä fixuksen panssarille tulee ihan omat kiinnikeet joka pultataan runkoon kiinni.
kaverin autossa löytyy tommonen panssari, ihan hyvä laatunen, 2mm teräs[/quote]
Joo, se "fixus" kiinnitetään ns. kiinnitysraudan kanssa, joka pistetään kiinni puskurin kiinnityspultteihin ja ne tukiraudat (lue neliöputket) tuloo kohti runkopalkkia.
Takapää tulee pultein kiinni apurunkoon.
Asennusvaiheessa varmaan naurattaa tuo asennuskehikon laitto että onko tässä nyt järkeä mutta sitten kun tielle pääsee niin mieli on toinen.. ;)
Takapää tulee pultein kiinni apurunkoon.
Asennusvaiheessa varmaan naurattaa tuo asennuskehikon laitto että onko tässä nyt järkeä mutta sitten kun tielle pääsee niin mieli on toinen.. ;)
http://www.fixus.fi/www/fixuswww_V2.nsf ... ntent6CA8A
tuossapa tuo ilmeisesti on. Kuinka paljon madaltaa pohjaa?
tuossapa tuo ilmeisesti on. Kuinka paljon madaltaa pohjaa?
No, arviolta öljypohjan kohdalta pari senttiä. En oo mittaillu mutta se mikä puskuriin osuu niin panssari sen sivuttaa.. ;) Alla siis 10mm madallettu HB IV golf. Tietty kokkareet kolauttelee mutta itse kyllä suosittelisin tota ilman muuta hintansa puolestakin. Ei tietenkään mitään estä hankkimasta sitä arvokkaampaa ja ehkä parempaa versiota.
Tuon fixuksen ostan ja jos vaikka ite vielä vahvistelis sitä lisää. Laittais vaikka 5mm kriittisiin paikkoihin, esim kohtiin , joista panssari voi taipua ison iskun saadessaan.
BTW Simeoni onko autosi madallettu 10mm vai 10cm, ku näyttäis virheeltä? Jos kerta puskin ottaa kokkareisiin kiinni, niin luulis olevan enmmän kuin 10mm?
BTW Simeoni onko autosi madallettu 10mm vai 10cm, ku näyttäis virheeltä? Jos kerta puskin ottaa kokkareisiin kiinni, niin luulis olevan enmmän kuin 10mm?
http://en.karter.ru/catalogue/10/
fixus panssarin valmistajan kotisivut
Hyvin valaisevat kuvat. Köykäinen konstruktio jos vertaa originaaliin. Välttää kyllä normiajossa mutta tuon varaan ei kannata ajaa autoa kiven päälle killumaan (ei minkään muunkaan varaan kannata mutta orig. kestää sen). Se kestää myös tunkkaamisen mutta painoakin tulee reippaasti keulalle.
Tuolla orkkispanssarilla olen tempaissut mm. merkitsemättömään hidastetöysyyn niin, että tekohampaat oli tippua suusta. Vaikka ei edes ole tekohampaita. Tajuton rysäys ja aivan varma, että nyt särky kaikki ja mahdollinen. Mutta ei. Ei mitään muodon muutosta panssarissa, vain nätit "hiomajäljet". Pari asentaajakin on tuumannut, että tämä panssari on tainnut hintansa haukkua moneen kertaan...
Kestää tunkata keulan ilmaan tuon panssarin varassa.
Kestää tunkata keulan ilmaan tuon panssarin varassa.
Mutta mutta onhan tuo orkkis kuitenkin sen satkun kalliimpi. Mietin vain, että olisko järkeä ostaa tuo fixus ja vahvistaa se vastaamaan orkkista. Kuitenkin mahdollisuus siihen on. Mikähän teräs se olis parasta/kestävintä, miten rosterilevy?
Houkuttelis tuo orkkis, mutta samalla houkuttelis myös v6 etu- ja takahelma, jotka tuolla 100€ MELKEIN saisi...
Tuossa fixus -panssarin asennuskuvassa näkyy tuo kiinnitystanko, joka tulee etupuskurin taakse, niin mihin ne tulee ne "yläpäät" ku ei ole kuin kahdella pultilla puskurin takaa?
Houkuttelis tuo orkkis, mutta samalla houkuttelis myös v6 etu- ja takahelma, jotka tuolla 100€ MELKEIN saisi...
Tuossa fixus -panssarin asennuskuvassa näkyy tuo kiinnitystanko, joka tulee etupuskurin taakse, niin mihin ne tulee ne "yläpäät" ku ei ole kuin kahdella pultilla puskurin takaa?
Jos tuon Fixuksen mallin vahvuus on vähintään se 2mm, aikaa ja viitseliäisyyttä löytyy niin kyllähän se kannattaa siitä melkein sitten osaavan kaverin tehdä itselleen kunnon pohjapanssari.
Kahtia sahattuja putkia hitsaa pituus suuntaisesti sinne sisäpuolelle tai jotakin muuta jäykistämään.
Muussa tapauksessa originaali on varmasti parempi vaihtoehto.
Kahtia sahattuja putkia hitsaa pituus suuntaisesti sinne sisäpuolelle tai jotakin muuta jäykistämään.
Muussa tapauksessa originaali on varmasti parempi vaihtoehto.
Niin, se Fixuksen panssari kun on sitä vähä reilu 2 mm peltiä niin eihän se nyt voikaan kestää sen enempää mitä yleensä kahden millin pelti kestää.. ;) Kelpaa ainakin mulle.
Vaikka se originaali olis kuinka vahvaa tahansa, en kyllä autoa rupee tunkkaileen sen panssarin varassa.
Kyllä se ihan normaali 10 mm, mutta onhan toi golffi jo vakionakin suht pienellä maavaralla. Ja riippuu tietty vähän kokkareidenkin koosta mitä tuolla tiellä onkaan..
Vaikka se originaali olis kuinka vahvaa tahansa, en kyllä autoa rupee tunkkaileen sen panssarin varassa.
BTW Simeoni onko autosi madallettu 10mm vai 10cm, ku näyttäis virheeltä? Jos kerta puskin ottaa kokkareisiin kiinni, niin luulis olevan enmmän kuin 10mm?
Kyllä se ihan normaali 10 mm, mutta onhan toi golffi jo vakionakin suht pienellä maavaralla. Ja riippuu tietty vähän kokkareidenkin koosta mitä tuolla tiellä onkaan..
Nyt kävin hankkimassa fixukselta omaan nelosgolffiin tuon kyseisen kahden millin pohjapanssarin.. Tuntuu ainakin jämäkältä kesti ainakin citymarketin parkkihallin terävät pomput. :D Ainoa huono puoli on maavaran tippuminen olemattomiin (5,5cm)!! Ei kylläkään ole vakioalusta, mutta ihan tuollaista en olisi odottanut. Mutta se on pääasia, että toimii. :)
Siis kesäsäädöissä se alusta on.. :D Kohtalaisen hyvät ilmat ollu, ni ei oo ollu hirveesti tarvetta nostaa. Mitä mä nyt tolleen silmämääräsesti sanoisin.. Apurungon kohdalta se ei käytännössä laskenu kuin itse sen pellin verran, mut ölypohjan kohdalta suunnilleen 5 cm. Ihan huomattavasti kuitenkin, kun muutenkin tuntuu toi öljypohja olevan kohtalaisen alhaalla noissa neloskoppasissa. :( Eli jos tonttiin vehkeet haluaa ni ei parane panssaria pistää. Mutta hyvän laatunen tarvikeosa on. Sitä en kiistä!!
Noniin poijjaat!
Katsellu foorumeita ja ajattelin tehdä isännän kans tuon pohjapanssarin 4mm alumiinista.
ajatuksena olis tehdä eteen samanlaiset tuet runkoon kuin OEM-panssarissa eli T:n malliset ja kiinnittää runkopalkkiin. Olisko kellään tietoa nuiden T-kappaleiden mitoista ja runkopalkin sisään tulevista pulttien vastakappaleista. Olisi myös hienoa, jos joku viitsisi laittaa mittoja esim. tuosta fixuksen pohjapanssarista.
Jos joku suostuu tekemään yhteistyötä nuiden mittojen saamisessa niin ajattelin jonkimoisen DIY pohjapanssarijutun tehdä, niin olis sitten kaikille hyötyä tästä hommasta.
Mitenkäs tuo tuuletus.. Tarviiko öljypohjan saada tuuletusta? Joissakin panssareissa nimittäin tuuletusaukot?
Katsellu foorumeita ja ajattelin tehdä isännän kans tuon pohjapanssarin 4mm alumiinista.
ajatuksena olis tehdä eteen samanlaiset tuet runkoon kuin OEM-panssarissa eli T:n malliset ja kiinnittää runkopalkkiin. Olisko kellään tietoa nuiden T-kappaleiden mitoista ja runkopalkin sisään tulevista pulttien vastakappaleista. Olisi myös hienoa, jos joku viitsisi laittaa mittoja esim. tuosta fixuksen pohjapanssarista.
Jos joku suostuu tekemään yhteistyötä nuiden mittojen saamisessa niin ajattelin jonkimoisen DIY pohjapanssarijutun tehdä, niin olis sitten kaikille hyötyä tästä hommasta.
Mitenkäs tuo tuuletus.. Tarviiko öljypohjan saada tuuletusta? Joissakin panssareissa nimittäin tuuletusaukot?
Tossa fixussa on jonkun verran pohjassa reikää, tiedä sitten kuinka paljon "tuulettaa".
Pääasiallisesti panssarin asennuksen jälkeen ilmavirta kulkee apurungon takapuolelta.. Ainakin syvällisen pohdinnan jälkeen. :D
Voin kattoo sulle noita mittoja kun pääsen (lue viitsin) ajaan golffin montun päälle.
Pääasiallisesti panssarin asennuksen jälkeen ilmavirta kulkee apurungon takapuolelta.. Ainakin syvällisen pohdinnan jälkeen. :D
Voin kattoo sulle noita mittoja kun pääsen (lue viitsin) ajaan golffin montun päälle.
Tossa fixussa on jonkun verran pohjassa reikää, tiedä sitten kuinka paljon "tuulettaa".
Pääasiallisesti panssarin asennuksen jälkeen ilmavirta kulkee apurungon takapuolelta.. Ainakin syvällisen pohdinnan jälkeen. :D
Voin kattoo sulle noita mittoja kun pääsen (lue viitsin) ajaan golffin montun päälle.
Lähetteleppä mittoja, kun jaksat.
Huomasimpa myös sellaisen jutun, että nuita pohjan sivumuoveja ei ole enää kuin toisella puolella. Onhan se mootoritila ollutkin paskassa :) Haittaako jos jättää kokonaan pois vai hommaanko uudet tilalle? Kuulemma menee rikki pohjapanssarin kanssa parisat iskusta?
Huomasimpa myös sellaisen jutun, että nuita pohjan sivumuoveja ei ole enää kuin toisella puolella. Onhan se mootoritila ollutkin paskassa :) Haittaako jos jättää kokonaan pois vai hommaanko uudet tilalle? Kuulemma menee rikki pohjapanssarin kanssa parisat iskusta?
Itse ainakin jätin nuo muovisuojat pois suosiolla, kun eivät oikein edes suostunut menemään paikalleen panssarin kanssa.
olikohan näitä fixus/orkkis panssareita saatavana 3b pasattiin? alkuperäinen muovilirpuke on aika heikolla hapella ja ei jaksais alkaa itse väsäileen teräksestä/lelumiinista uutta. tarvis kestää irtonaiset pään kokoiset jääpaakut joita rekan roiskeläpistä putoilee eli ei sentään tunkaamista. maavaraa keulan tunkkauspisteiden kohdalla nyt on noin 5cm ja ei tarvisi kovin paljoa olla panssari alempana. tai jos joku on tehnyt panssarin niin vois jotain kuvatuksia heittää...
Tollanen räpellys tuli hätäisesti paintilla tehtyä.. mutta eiköhän tosta olennainen selviä.
Puskuriin tulevien kiinnikkeiden mittoja en alkanut mittaamaan, eli panssarihan tulee ns. tukiraudoilla sinne kiinni ja ne raudat kiinnitetään ns. putkirunkoon, jossa on sitten erilliset pystytuet runkoon. Tämä "putkirunko" tulee panssarin etupäästä neljällä pultilla kiinni panssariin. Harvinaisen epäselvästi selitetty mutta..
Tuossa kuva:

Puskuriin tulevien kiinnikkeiden mittoja en alkanut mittaamaan, eli panssarihan tulee ns. tukiraudoilla sinne kiinni ja ne raudat kiinnitetään ns. putkirunkoon, jossa on sitten erilliset pystytuet runkoon. Tämä "putkirunko" tulee panssarin etupäästä neljällä pultilla kiinni panssariin. Harvinaisen epäselvästi selitetty mutta..
Tuossa kuva:

Oulun marmoritiskiltä eli pölhöltä sai joilleki rallimiehille etuvetoiseen tehdyn noin 200 euron hintaan. Tukevaa alumiinia ja siinä oli ainakin huoltoa ja tuuletusta varten koloja/reikiä. Kannattaa varmaan koittaa tehdä sen verran koloa tai vastaavaa, että sais edes öljyt ulos ilman irrotusta? Varsinkin jos ei meinaa itse huoltaa, saattaa huoltohinnat pompsahtaa!
Ei tossa fixuksen panssarissa ole se öljypropun "reikä" edes kohdallaan, enkä sitten ruvennu rälläköimään sopivaks asennusvaiheessa, aattelin että sen kyllä suht helposti irroittaa kun miettii esim. sitä kuinka siististi saa öljynsuodattimen pois ilman että muutama öljytippa tippuu sitä irroittaessa ja ne menee sitten panssarin pinnalle. Sama juttu öljyjenkin kanssa, etenkin loppuvaiheessa kun öljy alkaa valumaan öljypohjaan yms.
Eiköhän sen panssarin ihan tavallisesta teräksestä voi tehdä, tietenkin painoa tulee enemmän mitä paksumpaa materiaali on verraten esim. alumiiniin.
Eiköhän sen panssarin ihan tavallisesta teräksestä voi tehdä, tietenkin painoa tulee enemmän mitä paksumpaa materiaali on verraten esim. alumiiniin.
Aiheeseen liittyen, antakaapa ehdotuksia miten voisi tehdä octaviaan semmoisen nätin puskurin alaosaa suojaavan alumiinihärpäkkeen vai saisko jopa jostain valmiina? Siis sen näköisen, kuten ocun scoutissa, mutta ei vain muovista koristetta. Kuvia vastaavista toteutuksista? Täälläpäin joutuu useinkin puskemaan penkkojen läpi ja milloin mihinkin risukkoon ja möykkelikköön. Tuo keulan lirpake alkaakin sitten jo olla sen näköinen, että menty on...
Auto kun on korotettu, niin saattaisi sopia jopa ulkonäöllisestikin ihan ok.
Auto kun on korotettu, niin saattaisi sopia jopa ulkonäöllisestikin ihan ok.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 17.2.2009 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 62
- Liittynyt: 2.9.2007 11:50
kuinka tuo panssarin etupään pukki on saatu kiinnitettyä tohon runkoon jos tällaisia ei ole käytössähttp://www.dieselgeek.com/images/DCP_2442.JPG eli saako sinne runkopalkin vai mikälie sisään mutterin ja pystyykö sitä vielä kiristämään jostai lenkillä. vai oisko jotain hyviä ideoita tohon etupäähän?
kuinka tuo panssarin etupään pukki on saatu kiinnitettyä tohon runkoon jos tällaisia ei ole käytössähttp://www.dieselgeek.com/images/DCP_2442.JPG eli saako sinne runkopalkin vai mikälie sisään mutterin ja pystyykö sitä vielä kiristämään jostai lenkillä. vai oisko jotain hyviä ideoita tohon etupäähän?
Siihen "pukkiin" tulee ns. lattaraudat, jotka kiinnitetään puskurin kiinnityspultteihin jotka löytyy puskurista niiden muoviritilöiden takaa.
Pukissa olevat neliöputket tukeutuvat runkopalkkiin.
Itse tein tuollaisen palkin eteen ja se on runkopalkeissa kiinni pulteilla. Runkopalkin sisässä on vastakappaleet, jotka sai ujutettua sinne ku otti puskurin ja sen takan olevan palkin pois. Pysyy varmasti paremmin kuin tuollainen niittimutteri. Takaa on kiinni apurungossa. sieltä takaa löyy hyvät reiät missä on tuollaiset mutterit joihin hitsattu neliön muotoiset rikat.
Kuvia http://img15.imageshack.us/gal.php?g=p2110140.jpg
Teen sen projektikertomuksen ku jaksan/kerkeän :)
Kuvia http://img15.imageshack.us/gal.php?g=p2110140.jpg
Teen sen projektikertomuksen ku jaksan/kerkeän :)
http://en.karter.ru/site/catalog/result ... ION_ID=279
Tuo panssari Oulussa Tarviketorilla irtoaa hintaan 115e vai olikohan 111e, vähän reiluun sataseen kuitenkin.
Tuo panssari Oulussa Tarviketorilla irtoaa hintaan 115e vai olikohan 111e, vähän reiluun sataseen kuitenkin.

Ostin tuon panssarin Slamitilta.
Pitäisikö tuon punaisella ympyröidyn pultin ympärille olla pusla?
On meinaan aika väljä jos ei pistä. Slamitilta tulleissa osissa ei ollut tuohon mitään, eikä kuvakaan "sano", että siihen pusla tulisi. Kuvasta toki saa sen kuvan, että tuossa poikittaistangossa oleva reikä olisi just pultin mentävä reikä.
Miten te, jotka tuon samaisen panssarin olette laittaneet toimineet? Ilman puslaa vaan?
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 20.10.2009 17:10
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 18.5.2012 16:16
Onko hajua tällaisista tarvikehiluista?
Pystyykö varmasti asentamaan paljon ajettuun vai olisko siellä jotkin kiinnikkeet lähteneet lopullisesti? :)
http://www.ebay.de/itm/Unterfahrschutz- ... 2326fbb8ea
Pystyykö varmasti asentamaan paljon ajettuun vai olisko siellä jotkin kiinnikkeet lähteneet lopullisesti? :)
http://www.ebay.de/itm/Unterfahrschutz- ... 2326fbb8ea
-
- -
- Viestit: 10
- Liittynyt: 7.12.2012 9:06
- Viesti:
Ihan ajankohtainen aihe jonka kanssa olen itsekin painiskellut pari kuukautta hyvin aktiivisesti. Tuon yhden varteenotettavan vaihtoehdon lisää OEM-tyyppistä, ja merkittävästi alkuperäistä kestävämpää ratkaisua hakeville.
Maahantuomme tästä syksystä lähtien yksinoikeudella merkki- ja mallikohtaisia RLM-komposiittipohjapanssareita Suomeen. Toisin kuin teräspanssarit, nämä ovat tehty alkuperäisen pohjamuovin muotilla joten tällä saavutetaan tiivis istuvuus ja lämpöhyöty kuten alkuperäisellä muovisuojalla. Tämä komposiittimateriaali on iskunkestävyydeltään lähes teräksen veroinen, vaikka painaakin mallista riippuen yleensä noin 6-9 kiloa. Todistetusti, nämä suojat kestävät 10kg lekalla mättämistä rikkoontumatta ja kokemuksien mukaan ovat toimineet moitteetta kovassa talvikäytössä, videopropagandaa kestävyydestä seuraa myös aikanaan.
3BG:n löytyy komposiittipohjapanssaria hyllystä muutama kappale.
Ovh. valtaosalle panssareista 165€ ja mukana tulee aina myös pussukka asennustarvikkeita.
Passat 3B & 3BG pohjapanssari ( eri vaihtoehtoja moottorikoosta riippuen, aina kuitenkin yksiosainen sisältäen myös vaihdelaatikon suojan )
Lisää esimerkkejä:
Golf3 / Vento / Jetta / Passat 1987 - 1996: Kuva avautuu tästä
Golf4 / Bora / Leon / Toledo / Octavia I: Kuva avautuu tästä
Koska tuotteiden lisäys kauppaan on vielä vaiheessa, niin lisätietoa panssareista löytyy toistaiseksi vain facebook sivuilta. Tuotteet päivitetään verkkokauppaan mahdollisimman pian, malleja on noin 500 ja kuvia yli tuhat, joten kestää tovin aikaa ennenkuin kaikki saadaan järkevästi näkyville. Muutamia yleisimpiä VAG-suojia on hyllyssä, mutta toki hyvin monella panssarilla on tällä hetkellä 2-3 viikon toimitusaika kunnes tilanne selkeytyy.
Lisätietoja tästä vaihtoehdosta löydät toistaiseksi siis: www.facebook.com/katuauto , ja voit tehdä tänne tiedustelun tarvitsemastasi panssarista. Myös -10% alennus panssareista tarjolla tykkäämällä sivustosta.
Panssareilla on 2 vuoden takuu rikkoontumista vastaan, toimitus suomeen 6,50€ ja useampi kuin 1 kappale kulkeutuu rahtivapaasti. Näitä saa vain meiltä.
-Kimmo
web: katuauto.fi
Ajoittain ruuhkautunut puhelin: 0440-272727
Ma-Su 10:30 - 21:00, vastaamattomiin puheluihin soitetaan takaisin.
Maahantuomme tästä syksystä lähtien yksinoikeudella merkki- ja mallikohtaisia RLM-komposiittipohjapanssareita Suomeen. Toisin kuin teräspanssarit, nämä ovat tehty alkuperäisen pohjamuovin muotilla joten tällä saavutetaan tiivis istuvuus ja lämpöhyöty kuten alkuperäisellä muovisuojalla. Tämä komposiittimateriaali on iskunkestävyydeltään lähes teräksen veroinen, vaikka painaakin mallista riippuen yleensä noin 6-9 kiloa. Todistetusti, nämä suojat kestävät 10kg lekalla mättämistä rikkoontumatta ja kokemuksien mukaan ovat toimineet moitteetta kovassa talvikäytössä, videopropagandaa kestävyydestä seuraa myös aikanaan.
3BG:n löytyy komposiittipohjapanssaria hyllystä muutama kappale.
Ovh. valtaosalle panssareista 165€ ja mukana tulee aina myös pussukka asennustarvikkeita.

Passat 3B & 3BG pohjapanssari ( eri vaihtoehtoja moottorikoosta riippuen, aina kuitenkin yksiosainen sisältäen myös vaihdelaatikon suojan )
Lisää esimerkkejä:
Golf3 / Vento / Jetta / Passat 1987 - 1996: Kuva avautuu tästä
Golf4 / Bora / Leon / Toledo / Octavia I: Kuva avautuu tästä
Koska tuotteiden lisäys kauppaan on vielä vaiheessa, niin lisätietoa panssareista löytyy toistaiseksi vain facebook sivuilta. Tuotteet päivitetään verkkokauppaan mahdollisimman pian, malleja on noin 500 ja kuvia yli tuhat, joten kestää tovin aikaa ennenkuin kaikki saadaan järkevästi näkyville. Muutamia yleisimpiä VAG-suojia on hyllyssä, mutta toki hyvin monella panssarilla on tällä hetkellä 2-3 viikon toimitusaika kunnes tilanne selkeytyy.

Lisätietoja tästä vaihtoehdosta löydät toistaiseksi siis: www.facebook.com/katuauto , ja voit tehdä tänne tiedustelun tarvitsemastasi panssarista. Myös -10% alennus panssareista tarjolla tykkäämällä sivustosta.
Panssareilla on 2 vuoden takuu rikkoontumista vastaan, toimitus suomeen 6,50€ ja useampi kuin 1 kappale kulkeutuu rahtivapaasti. Näitä saa vain meiltä.
-Kimmo
web: katuauto.fi
Ajoittain ruuhkautunut puhelin: 0440-272727
Ma-Su 10:30 - 21:00, vastaamattomiin puheluihin soitetaan takaisin.
Harmi kun ei oo nosturipaikkaa jonne mennä tiirailemaan, paitsi se Hervannan pikanosturi jossa pitää tehdä hommat äkkiä :-P
Näkis vaan, että onko siellä kinnityskohtia vai revinkö nekin irti kun revin viimeiset riekaleet panssarista viime kesänä.
Sinänsä uskoisin, että noi halpiksetkin kestää kun itse niitä voi hartsilla ja lasikuidulla vähän vahvistaa.
Näkis vaan, että onko siellä kinnityskohtia vai revinkö nekin irti kun revin viimeiset riekaleet panssarista viime kesänä.
Sinänsä uskoisin, että noi halpiksetkin kestää kun itse niitä voi hartsilla ja lasikuidulla vähän vahvistaa.
Kyllä tuo aika jäykkää tavaraa on, pintakovuus on kuten koputtelisi lasikuituvenettä mutta kestävyys ja lujuus on ihan eri luokkaa. Paljoltihan joustaminen on kiinni siitä mihin panssari tuetaan -esim Golf 5:ssa kunnollisia kiinnityspisteitä ei ole, joten tästä syystä tällaisiin kohteisiin panssarin mukana tulee teräsvahvikkeet korin ja panssarin välille. Vahvikkeiden kiinnityspisteet näet oheisesta kuvasta panssarin vasemmalta ja oikealta reunalta jossa näkyy kirkas pultti. Esim. BG:n tapauksessa, panssari tulee kiinni tarpeeksi vahvaan kohtaan auton koriin.
Öljypohjaa nämä suojaa kyllä mainiosti. Ja pelkkä iskuhan sitä öljypohjaa ei yleensä varsinaisesti riko, vaan tarpeeksi voimakas isku tarpeeksi pienelle pinta-alalle.

Öljypohjaa nämä suojaa kyllä mainiosti. Ja pelkkä iskuhan sitä öljypohjaa ei yleensä varsinaisesti riko, vaan tarpeeksi voimakas isku tarpeeksi pienelle pinta-alalle.
Mitenköhän tuollainen komposiittipanssari ottaa iskuja vastaan? Joustaa ja öljypohjassa klommo? Tuo ei tukeudu runkoon vaan sivumuoveihin, jotka joustaa tai menee säpäleiksi?
Noin just kuin tuossa ylempänä sanottiin. Voihan sitä verrata vaikka kaatumiseen jäätyneen kiven päälle. Ilman kypärää terävä kivi varmaan halkaisisi kallon, mutta jo ohut komposiittikypärä suojaisi aika paljon.
Mä oon ajellut jo vuoden ilman mitään aluspanssaria ja vasta kerran haljennut öljypohja :D
terävä kohta tiessä niin poks kävi.
Sitä aiemmin aika säälittävä lipare oli auton alla ja sinä aikana ei tullut halkeamia.
Eihän alunperinkään autossa ole mitään teräsplootua konetilan alla?
Mitenköhän tuollainen komposiittipanssari ottaa iskuja vastaan? Joustaa ja öljypohjassa klommo? Tuo ei tukeudu runkoon vaan sivumuoveihin, jotka joustaa tai menee säpäleiksi?
Noin just kuin tuossa ylempänä sanottiin. Voihan sitä verrata vaikka kaatumiseen jäätyneen kiven päälle. Ilman kypärää terävä kivi varmaan halkaisisi kallon, mutta jo ohut komposiittikypärä suojaisi aika paljon.
Mä oon ajellut jo vuoden ilman mitään aluspanssaria ja vasta kerran haljennut öljypohja :D
terävä kohta tiessä niin poks kävi.
Sitä aiemmin aika säälittävä lipare oli auton alla ja sinä aikana ei tullut halkeamia.
Eihän alunperinkään autossa ole mitään teräsplootua konetilan alla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa