Pohjapanssari!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

Pohjapanssari!

ViestiKirjoittaja balloon » 5.2.2009 20:55

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4233814

Tuolta löytyi mielenkiintoinen pohjapanssari. Onko kellään suomessa ja olisko mahdollista ostaa suomesta?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 5.2.2009 22:12

Kyllä nuo osanumerot löytyy etkasta, mutta amerikka/afrikka mallien osien saanti tänne voi olla hankalaa.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 5.2.2009 22:40

Pitää käydä marmorilla kyselemässä ku kerkeää, jos vaikka olis mahdollista saada.

Onkohan foorumilla ohjeita Golf IV:n pohjapanssarin tekoon?

En tiedä olisko tuollainen öljypohjaa mukaileva vaikea tehdä?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.2.2009 8:05

Pitää käydä marmorilla kyselemässä ku kerkeää, jos vaikka olis mahdollista saada.

Ei sieltä saa jenkkiosia, usko pois. :)

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 6.2.2009 8:16

Sitten haen ameriikasta. :)

adahlm
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.7.2005 12:49

ViestiKirjoittaja adahlm » 6.2.2009 9:54

Motonetin sivuilla ol tällaiset..

POHJAPANSSARI/ROISKESUOJA VOLKSWAGEN BORA/GOLF-IV 98--04
1,6/1,8 Pohjasuoja (moottorille, terästä). . . . . . . . . 25-9004 0.00 ?
SDi/TDi Pohjasuoja (moottorille, terästä). . . . . . . . . 25-9005 0.00 ?

saatavuus ja hinta jää vaan epäselväks..

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 6.2.2009 10:27

Onhan noita pohjapanssareita vaikka Slamitilla. Jotenkin tuo kuvan panssari näyttää siltä, ettei kestä huolella kallioon runtata, toisin kuin ne alkuperäiset tai esim. slamitin versio.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 6.2.2009 14:33

Ite hommasin Fixuksen (eli Koivusen) pohjapanssarin (125€ tingittynä), joka siis peittää koko moottorin syyläristä apurunkoon asti. Rysslandiassa tehty mutta mitäs väliä sillä kun näyttää toimivan ja muutenkin ihan asiallinen kapistus. Ainoo vika ettei levyssä oleva öljypropun reikä ole kohdallaan, mutta äkkiä sen koko levyn irroittaa öljyjen vaihdossa ja näkee vähä muutekin sitten moottorin pohjaan yms. Eilen tuli tärskäytettyä oikein kunnolla pimeällä johonkin kannon kappaleeseen tai vastaavaan kun ei pystynyt väistämään vastaantulevan auton ansiosta. Vauhtia oli n. 75 km/h ja hirveä jymähdys, piti oikein pysähtyä ja kattoa mistä mitäkin vuotaa..mutta ei mitään, kiitokset vissiin kuuluu tolle panssarille.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 6.2.2009 17:18

Pitääpä tuota fixuksen panssaria kysellä. Itsellä olis mahdollisuus vielä hiukan vahvistella sitä. Onko se muuten mitä materiaalia? Terästä?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 6.2.2009 17:53

Tuo fixuksen panssari taitaa tulla orkkismuovien kiinnikkeisiin kiinni? Ei hirveästi auta jos oikeasti pohjan johonkin kolauttaa.

Tuo orkkispanssari tulee suoraan runkoon kiinni ja kestää mitä vaan.

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 6.2.2009 18:18

Tuo fixuksen panssari taitaa tulla orkkismuovien kiinnikkeisiin kiinni? Ei hirveästi auta jos oikeasti pohjan johonkin kolauttaa.

Tuo orkkispanssari tulee suoraan runkoon kiinni ja kestää mitä vaan.


kyllä fixuksen panssarille tulee ihan omat kiinnikeet joka pultataan runkoon kiinni.

kaverin autossa löytyy tommonen panssari, ihan hyvä laatunen, 2mm teräs[/quote]

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 6.2.2009 18:51

Ja jos on vielä 100€ hintaeroa, niin ei kauaa tartte miettiä minkä ostaa.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 6.2.2009 18:54

Joo, se "fixus" kiinnitetään ns. kiinnitysraudan kanssa, joka pistetään kiinni puskurin kiinnityspultteihin ja ne tukiraudat (lue neliöputket) tuloo kohti runkopalkkia.
Takapää tulee pultein kiinni apurunkoon.
Asennusvaiheessa varmaan naurattaa tuo asennuskehikon laitto että onko tässä nyt järkeä mutta sitten kun tielle pääsee niin mieli on toinen.. ;)

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 6.2.2009 19:02

http://www.fixus.fi/www/fixuswww_V2.nsf ... ntent6CA8A

tuossapa tuo ilmeisesti on. Kuinka paljon madaltaa pohjaa?

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 6.2.2009 19:11

No, arviolta öljypohjan kohdalta pari senttiä. En oo mittaillu mutta se mikä puskuriin osuu niin panssari sen sivuttaa.. ;) Alla siis 10mm madallettu HB IV golf. Tietty kokkareet kolauttelee mutta itse kyllä suosittelisin tota ilman muuta hintansa puolestakin. Ei tietenkään mitään estä hankkimasta sitä arvokkaampaa ja ehkä parempaa versiota.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 6.2.2009 19:45

slamitilta saa kaikkiin vw-malleihin. Osanumero on syytä olla tiedossa kun kyselee.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 6.2.2009 19:46

Tuon fixuksen ostan ja jos vaikka ite vielä vahvistelis sitä lisää. Laittais vaikka 5mm kriittisiin paikkoihin, esim kohtiin , joista panssari voi taipua ison iskun saadessaan.

BTW Simeoni onko autosi madallettu 10mm vai 10cm, ku näyttäis virheeltä? Jos kerta puskin ottaa kokkareisiin kiinni, niin luulis olevan enmmän kuin 10mm?

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 6.2.2009 21:37

http://en.karter.ru/catalogue/10/

fixus panssarin valmistajan kotisivut

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 6.2.2009 21:46

Sen fixus:en panssarin saa ajettua mutkalle tai vaikka tunkattua mutkalle. Tuota alkuperäistä panssaria ei saa ajettua mutkalle tai tunkattua mutkalle(tai jos saa niin on autokin entinen).

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 6.2.2009 22:00

http://en.karter.ru/catalogue/10/

fixus panssarin valmistajan kotisivut


Hyvin valaisevat kuvat. Köykäinen konstruktio jos vertaa originaaliin. Välttää kyllä normiajossa mutta tuon varaan ei kannata ajaa autoa kiven päälle killumaan (ei minkään muunkaan varaan kannata mutta orig. kestää sen). Se kestää myös tunkkaamisen mutta painoakin tulee reippaasti keulalle.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 6.2.2009 22:56

Tuolla orkkispanssarilla olen tempaissut mm. merkitsemättömään hidastetöysyyn niin, että tekohampaat oli tippua suusta. Vaikka ei edes ole tekohampaita. Tajuton rysäys ja aivan varma, että nyt särky kaikki ja mahdollinen. Mutta ei. Ei mitään muodon muutosta panssarissa, vain nätit "hiomajäljet". Pari asentaajakin on tuumannut, että tämä panssari on tainnut hintansa haukkua moneen kertaan...

Kestää tunkata keulan ilmaan tuon panssarin varassa.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 6.2.2009 23:17

Mutta mutta onhan tuo orkkis kuitenkin sen satkun kalliimpi. Mietin vain, että olisko järkeä ostaa tuo fixus ja vahvistaa se vastaamaan orkkista. Kuitenkin mahdollisuus siihen on. Mikähän teräs se olis parasta/kestävintä, miten rosterilevy?

Houkuttelis tuo orkkis, mutta samalla houkuttelis myös v6 etu- ja takahelma, jotka tuolla 100€ MELKEIN saisi...

Tuossa fixus -panssarin asennuskuvassa näkyy tuo kiinnitystanko, joka tulee etupuskurin taakse, niin mihin ne tulee ne "yläpäät" ku ei ole kuin kahdella pultilla puskurin takaa?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 7.2.2009 14:14

Jos tuon Fixuksen mallin vahvuus on vähintään se 2mm, aikaa ja viitseliäisyyttä löytyy niin kyllähän se kannattaa siitä melkein sitten osaavan kaverin tehdä itselleen kunnon pohjapanssari.
Kahtia sahattuja putkia hitsaa pituus suuntaisesti sinne sisäpuolelle tai jotakin muuta jäykistämään.

Muussa tapauksessa originaali on varmasti parempi vaihtoehto.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 7.2.2009 16:46

Niin, se Fixuksen panssari kun on sitä vähä reilu 2 mm peltiä niin eihän se nyt voikaan kestää sen enempää mitä yleensä kahden millin pelti kestää.. ;) Kelpaa ainakin mulle.
Vaikka se originaali olis kuinka vahvaa tahansa, en kyllä autoa rupee tunkkaileen sen panssarin varassa.
BTW Simeoni onko autosi madallettu 10mm vai 10cm, ku näyttäis virheeltä? Jos kerta puskin ottaa kokkareisiin kiinni, niin luulis olevan enmmän kuin 10mm?

Kyllä se ihan normaali 10 mm, mutta onhan toi golffi jo vakionakin suht pienellä maavaralla. Ja riippuu tietty vähän kokkareidenkin koosta mitä tuolla tiellä onkaan..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 7.2.2009 20:08

onhan toi golffi jo vakionakin suht pienellä maavaralla

Sieltähän mahtuu konttaamaan ali. :D

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 7.2.2009 20:46

Riippuu minkäkokonen elintasokumpu on..

ToniSten
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.11.2008 22:17

ViestiKirjoittaja ToniSten » 10.2.2009 22:04

Nyt kävin hankkimassa fixukselta omaan nelosgolffiin tuon kyseisen kahden millin pohjapanssarin.. Tuntuu ainakin jämäkältä kesti ainakin citymarketin parkkihallin terävät pomput. :D Ainoa huono puoli on maavaran tippuminen olemattomiin (5,5cm)!! Ei kylläkään ole vakioalusta, mutta ihan tuollaista en olisi odottanut. Mutta se on pääasia, että toimii. :)

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 10.2.2009 22:55

^kuis paljon se fixuksen pelti sitä maavaraa sulla laski, jos noin vähiin jäi? vai onks alusta kesäsäädöissä? :)

ToniSten
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.11.2008 22:17

ViestiKirjoittaja ToniSten » 11.2.2009 0:18

Siis kesäsäädöissä se alusta on.. :D Kohtalaisen hyvät ilmat ollu, ni ei oo ollu hirveesti tarvetta nostaa. Mitä mä nyt tolleen silmämääräsesti sanoisin.. Apurungon kohdalta se ei käytännössä laskenu kuin itse sen pellin verran, mut ölypohjan kohdalta suunnilleen 5 cm. Ihan huomattavasti kuitenkin, kun muutenkin tuntuu toi öljypohja olevan kohtalaisen alhaalla noissa neloskoppasissa. :( Eli jos tonttiin vehkeet haluaa ni ei parane panssaria pistää. Mutta hyvän laatunen tarvikeosa on. Sitä en kiistä!!

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 14.2.2009 16:51

Noniin poijjaat!

Katsellu foorumeita ja ajattelin tehdä isännän kans tuon pohjapanssarin 4mm alumiinista.

ajatuksena olis tehdä eteen samanlaiset tuet runkoon kuin OEM-panssarissa eli T:n malliset ja kiinnittää runkopalkkiin. Olisko kellään tietoa nuiden T-kappaleiden mitoista ja runkopalkin sisään tulevista pulttien vastakappaleista. Olisi myös hienoa, jos joku viitsisi laittaa mittoja esim. tuosta fixuksen pohjapanssarista.

Jos joku suostuu tekemään yhteistyötä nuiden mittojen saamisessa niin ajattelin jonkimoisen DIY pohjapanssarijutun tehdä, niin olis sitten kaikille hyötyä tästä hommasta.

Mitenkäs tuo tuuletus.. Tarviiko öljypohjan saada tuuletusta? Joissakin panssareissa nimittäin tuuletusaukot?

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 14.2.2009 18:16

Tossa fixussa on jonkun verran pohjassa reikää, tiedä sitten kuinka paljon "tuulettaa".
Pääasiallisesti panssarin asennuksen jälkeen ilmavirta kulkee apurungon takapuolelta.. Ainakin syvällisen pohdinnan jälkeen. :D
Voin kattoo sulle noita mittoja kun pääsen (lue viitsin) ajaan golffin montun päälle.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 14.2.2009 18:35

Tossa fixussa on jonkun verran pohjassa reikää, tiedä sitten kuinka paljon "tuulettaa".
Pääasiallisesti panssarin asennuksen jälkeen ilmavirta kulkee apurungon takapuolelta.. Ainakin syvällisen pohdinnan jälkeen. :D
Voin kattoo sulle noita mittoja kun pääsen (lue viitsin) ajaan golffin montun päälle.


Lähetteleppä mittoja, kun jaksat.

Huomasimpa myös sellaisen jutun, että nuita pohjan sivumuoveja ei ole enää kuin toisella puolella. Onhan se mootoritila ollutkin paskassa :) Haittaako jos jättää kokonaan pois vai hommaanko uudet tilalle? Kuulemma menee rikki pohjapanssarin kanssa parisat iskusta?

ToniSten
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.11.2008 22:17

ViestiKirjoittaja ToniSten » 14.2.2009 20:06

Huomasimpa myös sellaisen jutun, että nuita pohjan sivumuoveja ei ole enää kuin toisella puolella. Onhan se mootoritila ollutkin paskassa :) Haittaako jos jättää kokonaan pois vai hommaanko uudet tilalle? Kuulemma menee rikki pohjapanssarin kanssa parisat iskusta?

Itse ainakin jätin nuo muovisuojat pois suosiolla, kun eivät oikein edes suostunut menemään paikalleen panssarin kanssa.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 14.2.2009 20:17

Ne sivusuojat istuu ainakin orkkispanssariin loistavasti.

ToniSten
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.11.2008 22:17

ViestiKirjoittaja ToniSten » 14.2.2009 20:20

Siitä orkkispanssarista en tiedä, kun ei sellaista ole.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 15.2.2009 10:10

Meni toi fixunkin panssari ihan paikoilleen niiden sivumuovien kanssa. Vähä taivutin niitä tukirautoja niin meni että heilahti.

ToniSten
-
Viestit: 29
Liittynyt: 26.11.2008 22:17

ViestiKirjoittaja ToniSten » 15.2.2009 13:13

Meni toi fixunkin panssari ihan paikoilleen niiden sivumuovien kanssa. Vähä taivutin niitä tukirautoja niin meni että heilahti.

Täytyykin kokeilla taivuttaa niitä sitten, jos kerran silleen menee. Tuntui vaan niin piukalta, etten edes lähtenyt taivutusta harkitsemaan.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 15.2.2009 22:30

olikohan näitä fixus/orkkis panssareita saatavana 3b pasattiin? alkuperäinen muovilirpuke on aika heikolla hapella ja ei jaksais alkaa itse väsäileen teräksestä/lelumiinista uutta. tarvis kestää irtonaiset pään kokoiset jääpaakut joita rekan roiskeläpistä putoilee eli ei sentään tunkaamista. maavaraa keulan tunkkauspisteiden kohdalla nyt on noin 5cm ja ei tarvisi kovin paljoa olla panssari alempana. tai jos joku on tehnyt panssarin niin vois jotain kuvatuksia heittää...

kampe10
-
Viestit: 49
Liittynyt: 12.11.2007 1:02

ViestiKirjoittaja kampe10 » 16.2.2009 0:00

Kyllä ainaki fixus myy 3b passattiin.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 16.2.2009 12:12

Tollanen räpellys tuli hätäisesti paintilla tehtyä.. mutta eiköhän tosta olennainen selviä.
Puskuriin tulevien kiinnikkeiden mittoja en alkanut mittaamaan, eli panssarihan tulee ns. tukiraudoilla sinne kiinni ja ne raudat kiinnitetään ns. putkirunkoon, jossa on sitten erilliset pystytuet runkoon. Tämä "putkirunko" tulee panssarin etupäästä neljällä pultilla kiinni panssariin. Harvinaisen epäselvästi selitetty mutta..
Tuossa kuva:
Kuva

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 16.2.2009 15:59

Kiitoksia Simeoni! Tuon etupään kiinnityksen teen samalla lailla kuin orkkiksessa, eli jotain muutoksia tulee. Nyt ei muuta kuin pahvista malli ja mallailemaan auton alle.

Onko ehotuksia materiaalista? Mustaa terästä, haponkestävää, rosteria vai alumiinia ja kuinka paksusti?

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 16.2.2009 16:59

fiksuinta tehdä varmaan amuliitista...

pomo
-
Viestit: 338
Liittynyt: 27.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja pomo » 16.2.2009 17:49

Oulun marmoritiskiltä eli pölhöltä sai joilleki rallimiehille etuvetoiseen tehdyn noin 200 euron hintaan. Tukevaa alumiinia ja siinä oli ainakin huoltoa ja tuuletusta varten koloja/reikiä. Kannattaa varmaan koittaa tehdä sen verran koloa tai vastaavaa, että sais edes öljyt ulos ilman irrotusta? Varsinkin jos ei meinaa itse huoltaa, saattaa huoltohinnat pompsahtaa!

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 16.2.2009 18:37

Ajattelin tehdä vain tuuletusreiät. Itse öljyt vaihdan ja muutkin huollot teen niin ei haittaa, vaikka joka kerta joutuu panssarin irrottamaan. Samalla voi nuo pultit vaihtaa, jotka kuluu kun maata vasta kuitenkin välissä raahaavat.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 16.2.2009 19:12

Ei tossa fixuksen panssarissa ole se öljypropun "reikä" edes kohdallaan, enkä sitten ruvennu rälläköimään sopivaks asennusvaiheessa, aattelin että sen kyllä suht helposti irroittaa kun miettii esim. sitä kuinka siististi saa öljynsuodattimen pois ilman että muutama öljytippa tippuu sitä irroittaessa ja ne menee sitten panssarin pinnalle. Sama juttu öljyjenkin kanssa, etenkin loppuvaiheessa kun öljy alkaa valumaan öljypohjaan yms.
Eiköhän sen panssarin ihan tavallisesta teräksestä voi tehdä, tietenkin painoa tulee enemmän mitä paksumpaa materiaali on verraten esim. alumiiniin.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 16.2.2009 21:42

Jos mustasta tekee ni 3mm kestää jo aika tavalla. Vastaavasti alumiinista riippuen se on syytä olla 5mm:stä

Reactor
-
Viestit: 351
Liittynyt: 2.9.2003 13:15

ViestiKirjoittaja Reactor » 17.2.2009 3:06

Itsellä tuossa entisessä TDI Leonissa on 4mm alumiinista itse tehty pohjapanssari. Kestänyt tähän mennessä hyvin kaikki iskut, maisemat vaihtuu ~65mm maavaralla. Sivumuoveja ei ole.

Pitäisi tuohon uuteen Passat farkkuun tehdä uusi pohjapanssari, onneksi auto sentään on vielä vakiokorkeudella.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 17.2.2009 8:52

Aiheeseen liittyen, antakaapa ehdotuksia miten voisi tehdä octaviaan semmoisen nätin puskurin alaosaa suojaavan alumiinihärpäkkeen vai saisko jopa jostain valmiina? Siis sen näköisen, kuten ocun scoutissa, mutta ei vain muovista koristetta. Kuvia vastaavista toteutuksista? Täälläpäin joutuu useinkin puskemaan penkkojen läpi ja milloin mihinkin risukkoon ja möykkelikköön. Tuo keulan lirpake alkaakin sitten jo olla sen näköinen, että menty on...

Auto kun on korotettu, niin saattaisi sopia jopa ulkonäöllisestikin ihan ok.

suorja
-
Viestit: 83
Liittynyt: 23.11.2004 15:24

ViestiKirjoittaja suorja » 17.2.2009 11:16

Itsellä joku alkuperäinen? pohjapanssari, alumiinista. Öljynvalutusaukko on kohdallaan ja vieläpä pari ilmanottoaukkoakin tehty. Ja hyvin on kestänyt kiville ajot sekä nostot renkaiden vaihtoa varten (tosin apuna aina vanerin pala...)

Petteri: mitens nostit skodan alustaa?

Kemisti
-
Viestit: 144
Liittynyt: 23.5.2005 19:04

ViestiKirjoittaja Kemisti » 17.2.2009 11:37

Onkos jollain tiedossa kunnollista pohjapanssaria Octavia II:seen, että mistä sais tilailtua, ykköseen tuntuis olevan slamit:llä ja muuallakin..

linkkejä arvostan, ja jos jollain on myydä niin privaakin saa pistää =)

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 17.2.2009 11:42

linkkejä arvostan

Arvostuksen aihetta =D
Lisää linkkiä tuosta alhaalta tuo slamit.net
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 17.2.2009 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 17.2.2009 13:54

Petteri: mitens nostit skodan alustaa?


Weitecin sarjalla. Sai ainakin Slamitilta taannoin. Iskarit ja korotuspalat siihen kuuluivat.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 27.2.2009 20:38

Nyt on pohjapanssari tehty! Ajattelin laittaa hiukan projektikertomusta loman jälkeen. Laittaisinko tähän threadiin vai teenkö uuden?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 27.2.2009 22:50

Nyt on pohjapanssari tehty! Ajattelin laittaa hiukan projektikertomusta loman jälkeen. Laittaisinko tähän threadiin vai teenkö uuden?

Tee ihan uusi topic ja tonne projekti osastolle vaikka, jos jaksat sen tarinoida. Löytyy varmaan useampi kiinnostunut, kun saat sen valmiiksi.

otamustakii
-
Viestit: 62
Liittynyt: 2.9.2007 11:50

ViestiKirjoittaja otamustakii » 19.3.2009 11:44

kuinka tuo panssarin etupään pukki on saatu kiinnitettyä tohon runkoon jos tällaisia ei ole käytössähttp://www.dieselgeek.com/images/DCP_2442.JPG eli saako sinne runkopalkin vai mikälie sisään mutterin ja pystyykö sitä vielä kiristämään jostai lenkillä. vai oisko jotain hyviä ideoita tohon etupäähän?

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 19.3.2009 16:37

kuinka tuo panssarin etupään pukki on saatu kiinnitettyä tohon runkoon jos tällaisia ei ole käytössähttp://www.dieselgeek.com/images/DCP_2442.JPG eli saako sinne runkopalkin vai mikälie sisään mutterin ja pystyykö sitä vielä kiristämään jostai lenkillä. vai oisko jotain hyviä ideoita tohon etupäähän?


Siihen "pukkiin" tulee ns. lattaraudat, jotka kiinnitetään puskurin kiinnityspultteihin jotka löytyy puskurista niiden muoviritilöiden takaa.
Pukissa olevat neliöputket tukeutuvat runkopalkkiin.

balloon
-
Viestit: 170
Liittynyt: 2.9.2006 23:30

ViestiKirjoittaja balloon » 22.3.2009 13:58

Itse tein tuollaisen palkin eteen ja se on runkopalkeissa kiinni pulteilla. Runkopalkin sisässä on vastakappaleet, jotka sai ujutettua sinne ku otti puskurin ja sen takan olevan palkin pois. Pysyy varmasti paremmin kuin tuollainen niittimutteri. Takaa on kiinni apurungossa. sieltä takaa löyy hyvät reiät missä on tuollaiset mutterit joihin hitsattu neliön muotoiset rikat.

Kuvia http://img15.imageshack.us/gal.php?g=p2110140.jpg

Teen sen projektikertomuksen ku jaksan/kerkeän :)

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 28.2.2010 19:11

Olis itelläki mieles tommosen pohjapanssarin tekeminen. Löytyskö kuvii/ohjeita keltään joka on jo tommosen väsänny? (bora/golf)

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 1.3.2010 11:28

Kellään tietoa sopiiko toi 06A103660AD Passattiin (AEB 1.8T) vai meneekö pelkästään poikittaisiin?

Jos ei vielä ollut tiedossa niin ainakin Slamitin kautta tota saa (72€ + kiinnitystarpeet), todennäköisesti myös marmorilta.

makevw
-
Viestit: 184
Liittynyt: 30.7.2003 0:01

ViestiKirjoittaja makevw » 1.3.2010 13:54

http://en.karter.ru/site/catalog/result ... ION_ID=279

Tuo panssari Oulussa Tarviketorilla irtoaa hintaan 115e vai olikohan 111e, vähän reiluun sataseen kuitenkin.

Evokki
-
Viestit: 116
Liittynyt: 19.3.2007 19:40

ViestiKirjoittaja Evokki » 1.3.2010 21:14

Kahen millin peltiä palanen ja sopivuusongelmia ollut... sikspä huutelen niit kuvii/prokkiskertomuksii nuista panssareista jos innostus ite väsään.

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 7.3.2010 17:41

Kuva
Ostin tuon panssarin Slamitilta.
Pitäisikö tuon punaisella ympyröidyn pultin ympärille olla pusla?
On meinaan aika väljä jos ei pistä. Slamitilta tulleissa osissa ei ollut tuohon mitään, eikä kuvakaan "sano", että siihen pusla tulisi. Kuvasta toki saa sen kuvan, että tuossa poikittaistangossa oleva reikä olisi just pultin mentävä reikä.

Miten te, jotka tuon samaisen panssarin olette laittaneet toimineet? Ilman puslaa vaan?

Kuva

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 7.3.2010 18:51

Kuten tuosta osakuvasta näkee ei siihen puslaa kuulu. Se reiän välys johtuu luultavimmin siitä ettei välttämättä sais pultteja osumaan tiukemmista rei*istä. Itsellä samanlainen hieman taipuneena niin joutuu tunkilla avittaan paikalleen.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.3.2010 10:05

Laita prikka väliin, niin ite tein. Harrin kanssa oli joskus juttua tosta samasta asiasta kun pultti näytti jotenkin liian pieneltä siihen. Prikkaan päädyttiin silloinkin.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 22.3.2010 10:07

Ja jos jenkkiosan haluat etkä saa sitä Suomesta niin suosittelen ottamaan yhteyttä gruvenparts.com, Sieltä sai oem kilkettä suhkot edullisesti ja samalla jotain billet kamaa. Tosin varaudu juoksemaan tullissa sitten kun paketti Suomeen tulee.

Wokkipannu
-
Viestit: 11
Liittynyt: 20.10.2009 17:10

ViestiKirjoittaja Wokkipannu » 22.3.2010 20:39

Mitenkäs tuon "fixuksen" asennus onnistuu ilman nosturia Leoniin? Jos huomenna kävisi tilailemassa kyseisen panssarin omaan kulkineeseen.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 16.11.2010 17:26

Löytyykö kolmos golopalloon panssaria, muovinenkin kävisi...
Tarkotus olisi lähinnä suojata moottoritilaa paskottumiselta

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 16.11.2010 17:28

III on muovinenpanssari. Ainakin omassa -97 TD golperossa moinen oli.

A-j-P
-
Viestit: 862
Liittynyt: 28.8.2009 20:36

ViestiKirjoittaja A-j-P » 16.11.2010 17:31

kiitos ja kumarrus

Postilaatikko
-
Viestit: 41
Liittynyt: 18.5.2012 16:16

ViestiKirjoittaja Postilaatikko » 8.2.2013 18:27

Jos jollain olis kuvaa Vw Boran pohjapanssarista mittojen kanssa niin arvostaisin suuresti! Tarkoitus itse tehdä metallista kun on vielä mahdollista.[/b]

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 11.11.2013 10:07

Onko hajua tällaisista tarvikehiluista?

Pystyykö varmasti asentamaan paljon ajettuun vai olisko siellä jotkin kiinnikkeet lähteneet lopullisesti? :)

http://www.ebay.de/itm/Unterfahrschutz- ... 2326fbb8ea

Katuauto.fi
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.12.2012 9:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja Katuauto.fi » 11.11.2013 14:49

Ihan ajankohtainen aihe jonka kanssa olen itsekin painiskellut pari kuukautta hyvin aktiivisesti. Tuon yhden varteenotettavan vaihtoehdon lisää OEM-tyyppistä, ja merkittävästi alkuperäistä kestävämpää ratkaisua hakeville.

Maahantuomme tästä syksystä lähtien yksinoikeudella merkki- ja mallikohtaisia RLM-komposiittipohjapanssareita Suomeen. Toisin kuin teräspanssarit, nämä ovat tehty alkuperäisen pohjamuovin muotilla joten tällä saavutetaan tiivis istuvuus ja lämpöhyöty kuten alkuperäisellä muovisuojalla. Tämä komposiittimateriaali on iskunkestävyydeltään lähes teräksen veroinen, vaikka painaakin mallista riippuen yleensä noin 6-9 kiloa. Todistetusti, nämä suojat kestävät 10kg lekalla mättämistä rikkoontumatta ja kokemuksien mukaan ovat toimineet moitteetta kovassa talvikäytössä, videopropagandaa kestävyydestä seuraa myös aikanaan.

3BG:n löytyy komposiittipohjapanssaria hyllystä muutama kappale.
Ovh. valtaosalle panssareista 165€ ja mukana tulee aina myös pussukka asennustarvikkeita.

Kuva
Passat 3B & 3BG pohjapanssari ( eri vaihtoehtoja moottorikoosta riippuen, aina kuitenkin yksiosainen sisältäen myös vaihdelaatikon suojan )

Lisää esimerkkejä:

Golf3 / Vento / Jetta / Passat 1987 - 1996: Kuva avautuu tästä

Golf4 / Bora / Leon / Toledo / Octavia I: Kuva avautuu tästä


Koska tuotteiden lisäys kauppaan on vielä vaiheessa, niin lisätietoa panssareista löytyy toistaiseksi vain facebook sivuilta. Tuotteet päivitetään verkkokauppaan mahdollisimman pian, malleja on noin 500 ja kuvia yli tuhat, joten kestää tovin aikaa ennenkuin kaikki saadaan järkevästi näkyville. Muutamia yleisimpiä VAG-suojia on hyllyssä, mutta toki hyvin monella panssarilla on tällä hetkellä 2-3 viikon toimitusaika kunnes tilanne selkeytyy.

Kuva

Lisätietoja tästä vaihtoehdosta löydät toistaiseksi siis: www.facebook.com/katuauto , ja voit tehdä tänne tiedustelun tarvitsemastasi panssarista. Myös -10% alennus panssareista tarjolla tykkäämällä sivustosta.

Panssareilla on 2 vuoden takuu rikkoontumista vastaan, toimitus suomeen 6,50€ ja useampi kuin 1 kappale kulkeutuu rahtivapaasti. Näitä saa vain meiltä.

-Kimmo

web: katuauto.fi
Ajoittain ruuhkautunut puhelin: 0440-272727
Ma-Su 10:30 - 21:00, vastaamattomiin puheluihin soitetaan takaisin.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 12.11.2013 14:09

Alspe: omaan autoon piti ryöstää vanhasta volkkarista isoja pitkiä spiraaliruuveja, jotka kiertyvät vain 90 tai 180 astetta. En tiedä saako noita kuusiokantaruuveja sitten käytettyä noiden sijasta.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 12.11.2013 14:17

Harmi kun ei oo nosturipaikkaa jonne mennä tiirailemaan, paitsi se Hervannan pikanosturi jossa pitää tehdä hommat äkkiä :-P

Näkis vaan, että onko siellä kinnityskohtia vai revinkö nekin irti kun revin viimeiset riekaleet panssarista viime kesänä.

Sinänsä uskoisin, että noi halpiksetkin kestää kun itse niitä voi hartsilla ja lasikuidulla vähän vahvistaa.

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 12.11.2013 16:02

Mitenköhän tuollainen komposiittipanssari ottaa iskuja vastaan? Joustaa ja öljypohjassa klommo? Tuo ei tukeudu runkoon vaan sivumuoveihin, jotka joustaa tai menee säpäleiksi?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 12.11.2013 16:33

Kyllä tuo aika jäykkää tavaraa on, pintakovuus on kuten koputtelisi lasikuituvenettä mutta kestävyys ja lujuus on ihan eri luokkaa. Paljoltihan joustaminen on kiinni siitä mihin panssari tuetaan -esim Golf 5:ssa kunnollisia kiinnityspisteitä ei ole, joten tästä syystä tällaisiin kohteisiin panssarin mukana tulee teräsvahvikkeet korin ja panssarin välille. Vahvikkeiden kiinnityspisteet näet oheisesta kuvasta panssarin vasemmalta ja oikealta reunalta jossa näkyy kirkas pultti. Esim. BG:n tapauksessa, panssari tulee kiinni tarpeeksi vahvaan kohtaan auton koriin.

Kuva

Öljypohjaa nämä suojaa kyllä mainiosti. Ja pelkkä iskuhan sitä öljypohjaa ei yleensä varsinaisesti riko, vaan tarpeeksi voimakas isku tarpeeksi pienelle pinta-alalle.

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 12.11.2013 17:41

Mitenköhän tuollainen komposiittipanssari ottaa iskuja vastaan? Joustaa ja öljypohjassa klommo? Tuo ei tukeudu runkoon vaan sivumuoveihin, jotka joustaa tai menee säpäleiksi?


Noin just kuin tuossa ylempänä sanottiin. Voihan sitä verrata vaikka kaatumiseen jäätyneen kiven päälle. Ilman kypärää terävä kivi varmaan halkaisisi kallon, mutta jo ohut komposiittikypärä suojaisi aika paljon.

Mä oon ajellut jo vuoden ilman mitään aluspanssaria ja vasta kerran haljennut öljypohja :D
terävä kohta tiessä niin poks kävi.
Sitä aiemmin aika säälittävä lipare oli auton alla ja sinä aikana ei tullut halkeamia.

Eihän alunperinkään autossa ole mitään teräsplootua konetilan alla?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 12.11.2013 17:42

Mitenköhän tuollainen komposiittipanssari ottaa iskuja vastaan? Joustaa ja öljypohjassa klommo? Tuo ei tukeudu runkoon vaan sivumuoveihin, jotka joustaa tai menee säpäleiksi?


Noin just kuin tuossa ylempänä sanottiin. Voihan sitä verrata vaikka kaatumiseen jäätyneen kiven päälle. Ilman kypärää terävä kivi varmaan halkaisisi kallon, mutta jo ohut komposiittikypärä suojaisi aika paljon.

Mä oon ajellut jo vuoden ilman mitään aluspanssaria ja vasta kerran haljennut öljypohja :D
terävä kohta tiessä niin poks kävi.
Sitä aiemmin aika säälittävä lipare oli auton alla ja sinä aikana ei tullut halkeamia.

Eihän alunperinkään autossa ole mitään teräsplootua konetilan alla?

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 14.11.2013 9:04

Jaaha, tätä siellä oman alla ei taidakaan olla enää...
Pohjapanssari ei siis tule joka paikasta kiinni autoon suoraan? Osasta lokareihin ja osasta tuohon väliraudalipareeseen?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa