neliveto passatin muuttaminen takavedoksi?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

neliveto passatin muuttaminen takavedoksi?

ViestiKirjoittaja jontte » 19.1.2009 18:46

tarkotuksena olis ostaa syncro 3B passatti mutta vain sen takia jos olisi mahdollista muuttaa se takavedoksi?? voi olla että haaveeksi vaan jää!! ei taida riittää että ottaa edestä nelivedon navat ja vetarit pois ja teettää niiden tilalle vaikka jotku puslat!!! vaihdelaatikkoon täytyy ilmeisesti kans tehdä muutoksia. Ajattelin kysyä nyt eka teiltä neuvoo ku oma pää ei riitä!!!

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 19.1.2009 18:53

Vaihdelaatikko vaihtoon ja jos ei oma pää riitä, niin kannatta unohtaa ;)
Eikä tieliikennekelpoista saa tehtyä k*rveelläkään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.1.2009 18:56

Nivelet pas*aks ja ne puolikkaat booreineen vanhoille paikoille?

Ihan pakko kysyä että jääautoako teet?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 19.1.2009 18:58

osta bemari :)

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 19.1.2009 19:02

oma pää ei riitä mutta sen takiahan täs kokoajan selvää otan asioista et sais sellasen väsättyä!! no mutta onhan tässä aikaa ottaa asioista selvää.. ei oo tulos jääautoo!!!

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.1.2009 19:07

Eikä tieliikennekelpoista saa tehtyä k*rveelläkään.


Uuvessa siipilehdessä oli kossu-ekkeri muutettu nelikosta takavedoksi AKE:n poikkeusluvalla. Näin ainaki siinä jutussa luki.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 19.1.2009 19:12

Tuossa tapauksessa vaan asiaan on varmasti vaikuttanut se, että Cossu-Esco on teknisesti ja rakenteellisesti niin lähellä vanhempaa Sierraa, jolloin voidaan pelkkää takavetoisuutta perustella sillä, että teknisesti lähes samaa autoa on tehty takavetoisena.

Jos Passatin saa rekisteröityä Suomen tieliikenteeseen takavetoisena, niin se on suuri ihme.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.1.2009 19:14

^Näin itsekin sitä pohdiskelin.

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 19.1.2009 19:19

täytyy täs ottaa asioista selvää mut jos akelta ei tuu lupaa ni sit täytyy lahjoa sukulainen kuka on katsastusmiehenä ;D

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 19.1.2009 19:42

Veikkaan, että se sukulainen ei ihan halvalla leimaa tuollaiseen viritykseen lyö.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 19.1.2009 19:59

Toisinaan pitää kysyä milloin minkäkin väkertämien kohdalla, että onko tuossa nyt mitään järkeä. Tässä ei tartte. Tässä ei ole järjen hiventäkään. Pilata nyt hauskuus nimeltä oikea neliveto...

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 19.1.2009 20:09

kyllä takaveto aina hauskempi leikkiä on kuin neliveto!! ja sitäpaitsi haluan rakentaa jotain uniikkia mitä ei heti kävele vastaan kadulla!!

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 19.1.2009 20:12

kyllä takaveto aina hauskempi leikkiä on kuin neliveto!!


No eipäs ole. :-D

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 19.1.2009 20:14

makuasioita..!!

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 19.1.2009 20:35

Jos takaveto on mukamas hauskempi, vika on voiman puutteessa, ei vetotavassa. Nelikkohan on selkeästi ainut oikea vaihtoehto.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 19.1.2009 20:59

No jos nyt lähetään teoretisoimaan syncron muuttamista takavedoksi niin siinä on muutama ongelma:

1. Vaihdelaatikko - Rakennettu hyvinkin pitkälti etuvetoisen askin jatkoksi, kiertää poikittain olevan moottorin taakse. En keksi miten tätä askia saisi koti- tai koneistamokonstein muutettua.

2. Keskitasauspyörästö - hydraulinen, voi ottaa pois

3. Takatasauspyörästö - tehty etuvetopainotteiseen nelivetoon, tuskin tulee kestämään mitään.

Eli käytännössä jos tälläinen pitäisi tehdä, kääntäisin moottorin pitkittäin, hankkisin volvon tai bemarin vaihteiston, kardaanin ja perän. Tai sitten voi teettää koneistamossa kaikki. Katsastusteknillisesti epäilisin suurimpien ongelmien tulevan taka-akseliston toteutuksesta ja korin todistamisesta takavetokäyttöön soveltuvaksi tjsp.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 19.1.2009 21:07

Taisinpa puhua muute paskaa, 3B:ssä on taas kone pitkittäin? Se pyörii eri malleissa kuin... Ircistä lainattu lyhyt voittajan resepti: " 016 keskilukollinen loota tilalle, etuvetarit pois ja kovaa ajoa"
Viimeksi muokannut Juvonen, 19.1.2009 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 19.1.2009 21:07

3b:ssä se moottori on jo valmiiksi pitkittäin. Mutta juu. Neliveto vaatii sitä tehoa/rattimiestä. Kyllähän niillä takatuuppareilla kuka tahansa luiruttaa sitä kahtakymppiä... ;)

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 19.1.2009 21:26

Idea on täysin typerä, mutta jos autonsa haluaa pilata niin tekninen toteutus on helppo.
Ei tarvi vaihtaa askia eikä mitään muutakaan. Laatikosta "häntäosa" pois, torseenimurikka käteen ja isolla kempillä rattaat jumiin. Etuvetareista ulkonivelet irti ja pultataan ne normaalisti napaan kiinni. Perä kestää, se on samaa tavaraa kuin Audeissa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.1.2009 9:03

Ohan sillä takavetoisella hauskempi sutia, mutta valitettavasti se ei sitten tee muutakuin sutii... Mr.Crossfiren resepti on täysin toimiva, vetoakselit vaan irti sisempien nivelien kanssa, katsastukseenkin on helppo sitten laittaa takaisin. Tosin jarrudynosta hyppää aika vauhdilla sitten pois.

Hullu idea, mutta meitä on moneksi... Muistakaa liimata myös auton ulkopellit täyteen nallekarkkeja, jos on kerran ihan pakko tehdä vain siksi että on erilainen kuin muilla.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 20.1.2009 9:44

^ OT

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 21.1.2009 16:59

^ repesin..!! mut en mä tänne tullutkaan kuunteleen kenenkään mielipiteitä vaan rakennan itselleni sitä autoo!! mut kiitos vihjeistä..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 47 vierailijaa