G2 ei lähde käyntiin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

G2 ei lähde käyntiin

ViestiKirjoittaja killutin » 4.1.2009 10:03

Elikkä auto oli pakkasessa 1 yön eikä lähtenyt enää käyntiin.
Apuvirralla ja työntämällä lähtee käyntiin kyllä mutta kun sammuttaa auton ei enää v*tullakaan käyntiin.
Itse epäilen laturia, akkua tai puolaa. Laturin remmissä ei ole mitään vikaa, hiiliä en ole vielä katsonut ja on jo toinen akku tänä talvena jos meni rikki.

Eli teiltä vähän enemmän ammattilaisilta kysyisin mikä on vikana :D eli kyseessä on -88 1.6Cl kakkakoppa

sike
-
Viestit: 165
Liittynyt: 20.10.2003 17:08

ViestiKirjoittaja sike » 4.1.2009 10:32

Epäilen että laturi lataa ylijännitteellä mikä rikkoo akun, vaihda laturi äläkä huoli mitä sattuu merkkejä bosh on paras.

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 4.1.2009 10:35

Tuleepa sitten 3 boschin akku :D mitähän laturi maksais? ku just tehty remppaa joka makso hunajaa :)

Tonise
-
Viestit: 182
Liittynyt: 24.6.2006 8:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tonise » 4.1.2009 10:43

Motonetistä olis tälläsiä tarjolla

Koodi: Valitse kaikki

II 1,6/1,8 86--91 65A (-"-, ei 16V/G60). . . . .  13-2104    88.50
II 1,6/1,8 86--91 90A (-"-, ei 16V/G60). . . . . . . . .  13-2163   125.00
II 1,6/1,8 86--91 90A (W-nasta, ei 16V/G60). . . . . .  13-2178   144.00

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 4.1.2009 10:45

Hyi saatana ku on kallista :D kohta menny 2000€ 300€ autoon :cheer:

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 4.1.2009 13:40

Ootko mitannu että mitä se laturi lataa?
Voihan se olla täysin ehjäkin.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.1.2009 13:52

tosin taitaa boschilaiset laturit saada korjattua joka taas tulee halvemmaksi ku vaihtolaturi näin muistelisin ku kävin varaosaliikeessä kysyyn ku taitaa olla itellä laturi menossa. laakerit ja jännitteensäädin jtn about 30€

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 5.1.2009 8:40

juu, ei ole ittellä yleismittaria niin ei ole päässyt kattomaan.

ari_karhu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 30.12.2008 18:03

ViestiKirjoittaja ari_karhu » 5.1.2009 10:28

Itelläni ollu vastaava ropleema, ettei pakkasella meinannu käyntii lähtee, muutaman kerran kokeilin, sahas vaa tyhjää, mut sit starttas kuitenkin. Tuossa voi kuulemma olla ajonestolaitekki paskana tai puola tai mikä vaa, mut ne ku yleensä menee, ei autoa saa käyntii enää työntämällä. (?)
Mut esim tulpat ei mee kerrasta, vaa ne saattaa pätkii jonku aikaa, etenki pakkasella. Vaihdoin siin ne ja hyrähtää taas käyntii vaik olis kuin paljo pakkasta. Kannattasko tarkistaa sytkäpuoli kokonaat, johdot yms? Vai ootko edellee sitä mieltä, et vika olis laturis?
Tsemppiä!
Viimeksi muokannut ari_karhu, 5.1.2009 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 5.1.2009 10:30

no akku sieltä on ainakin tyhjä koska startti vain naksahtaa eikä muuta.

ari_karhu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 30.12.2008 18:03

ViestiKirjoittaja ari_karhu » 5.1.2009 10:33

No siin tapauksessa kannattaa jättää viestini lukematta ja turvautua em vinkkeihin =)

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 5.1.2009 10:34

:) kiitos kumminki.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.1.2009 13:23

Ja valot himmenee?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 5.1.2009 13:53

ajonestolaitekki paskana

Liekö joku uusi brasilian malli kakkiksesta ku moisia herkkuja on =)

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 5.1.2009 14:03

joo kyllä, valot himmenee melkein heti kun auton käynnistää, kotiin asti pääsin ajamaan ja pitkillä näki samalla lailla ku ennen lyhkäsillä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.1.2009 17:01

Niin siis kaikki valot hiipuu startatessa? Se kielis että akku in tyhjä.

Jos naksahtaa mutta valot toimii hyvin niin vian luulisi olevan jossain startin nurkilla.

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 5.1.2009 18:43

työntämällä ja pauvirralla lähtee käyntiin mutta kun ajaa jonkin matkaa kaikki valot himmenee

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 5.1.2009 18:44

valot palaa hetken mutta ku lähtee ajaan niin ne himmenee vähä perkeleesti

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.1.2009 19:10

No kyllä se sitten vähän kuulostais että akku tyhjä koska ei lataa...

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 6.1.2009 11:36

no se on ihan varma muttaku ei muka lataa sitä

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.1.2009 11:50

No antaako se laturi edes virtaa?

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 6.1.2009 11:57

ei oo mitattu vielä ku ei oo mittaria löytyny mistää.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 6.1.2009 11:59

No vaikka tarjoustalosta tai vastaavasta haet halvimman mittarin.
Ei maksa paljoa.

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 6.1.2009 12:00

niin tai ku sais aikaseksi kävellä naapuriin :D

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 6.1.2009 15:33

Itsellä sama ongelma tuon uuden kakkiksen kans. -86 1.8cl ja kovasti yrittää mutta ei lähde. Apuvirtaa annettiin ja ei lähde ja koitettiin tuon 1.3cl akkua siihen ja ei silläkään. Kovasti ois haluja mutta ei lähe. Pakkasta on karvan alle -30 ja imasi kummankin akun tyhjäks. Välillä kyllä rykäsee mutta ei siltikää. Löpöttiä löytyy, mutta vaikuttaako asiaan kun auto oli kallellaan yön yli, että pitäiskö tuo pukata tasaselle ja koittaa uudestaan? Saapi kyllä toisaalta jäädä huomiseen ku tuolla pihalla kehtaa paljoa heilua tuossa helteessä

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.1.2009 16:17

Eipä itelläkään käynnistyny tuo gt raato, mutta kun roikassa on sen reilun tunnin ni avainta näyttämällä. Pierpurkista siis ryyppy paskana :)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 6.1.2009 17:18

Noita käynnistys ongelmia sitten ilmenee kanssa huonon maajohdon kanssa.
Itsellä ainakin kun kylmänä yrittää käynnistää. monen yrityksen jälkeen saattaa lähteä.
Oma vika selvisi kun pisti miinuksesta piuhan suoraan imusarjaan ja starttasi.
Joskin sulla saattaa olla se laturi sökö.
Kaiva ny jostain se yleismittari ni ei tartte arpoa täällä. :)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 6.1.2009 20:11

^komppaan tota edellistä 100%
Lisään vielä sen että tönäsemällä lähtee kyllä lähes aina..

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 6.1.2009 20:45

Tuohon 1.8 mottiin pitääki nyt uusia tuo maadotus, onneks en kerenny tuohon laiskempaan yksilöön maadotusta kokonaan uusia kun oli tiedossa että vaihtuu tuohon.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.1.2009 0:35

Nuo hb81:sen oireet ollu itelläki! Eli suosittelen myös maajohtojen vaihtoa.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 7.1.2009 11:45

Mikähän perkele tuolla rabitilla on hätänä. Pitäisi lähteä käyttämään huomenna tai viimeistään ens ma leimalla ja rek. omiin nimiin. Oltais tänään lähdetty mutta ongelma onki ettei auto pyörähä käyntiin. Akku on ladattu useamman tunnin ja oikein ilosesti startti pyörittää ja bensa kyllä haisee mutta ei mitään. Välillä yrittää jotenkin rykästä mutta siihempä se jääkin. Bensanputsari näyttää olevan uus ettei sekään oo tukossa. Toissa päivänä kävi oikein ilosesti ku pakkasta oli alta -10 mutta nyt ku on ollu yli -20 asteen pakkasia ni ei yritäkkää lähteä käyntiin. Ruohoako tuolle pitää syöttää että kelpaa

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.1.2009 11:47

Oisko jak3:n kuvailema ominaisuus, vikaahan näissä ei ole koskaan. =)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 7.1.2009 11:48

Minun kolffi kyllä lähti käyntiin -20 asteen pakkasella ilman ryyppyäkin :) Mutta suosittelen tarkistamaan ryyppyläpän asennon ennen käynnistystä.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 7.1.2009 11:54

Roikassa sitä mielellään pitäis jos ois mahdollista mutta ku on perkele tuontiauto niin ei oo kukaan aikasemmin jaksanu / vaivautunu laittamaan lohkolämppäriä. Kaikki pitää itellä tehä perkele.

Olis hyvä tietää että mikä kone tuossa tarkalleen on ja onko tuo surullisen kuuluisa pierupurkki haitolla sitten. Kohta isken tuon 1.3 tulille jos ei muu auta

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.1.2009 11:57

Ota ilmanputsari pois ja kato onko se ryyppyläppä kiinni, jos ei niin väännä kiinni ja pistä joku starttaamaan. Omassa huomaa sen toimimattomuuden myös siitä kun sitten lähtee käyntiin niin ei oikein kestä tarjota kaasua ja jos pääsee kierrokset alta 2000 niin sammua tupsahtaa.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 7.1.2009 12:11

Vaikea mennä hämmentämään ku ei tuo tekniikka oo ollenkaan tuttu vielä.

Pitää tämän illan aikana pistää lohkolämmitinsarja tulemaan

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.1.2009 12:22

No jos virtaa riittää niin lähtee se kun aikasi sahaat, kaasu pohjassa tai ilman, pumpaten tms. Jos ei oo jostain muualta paskana.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 7.1.2009 14:46

On startattu kaasu pohjassa, kaasua on pumpattu. Huomenna kokeillaan laittaa nykäsemällä käyntiin ja viedä huoltoasemalle ihmeteltäväksi

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.1.2009 15:09

Ota ja laita näkösälle kuva tuon konehuoneesta niin ihmetellään.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 7.1.2009 23:31

Kuva

Kuva

Kuvat on huonoja mutta jos niitä vähän selvää sais

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 8.1.2009 8:31

Pakkasta -24, eli ei toivettakaan että lähtisi käyntiin.

Akku otettiin suoraan lämpimästä ja sitä ennen oli latauksessa yli 12h. Starttia kyllä pyörittää mutta ei lähde käyntiin. Välillä rykäsee ja sitte taas ei mitään.

Tässä tuli kaks asiaa mieleen bensapumppu jäätyny / jumissa?

Maadotusvika - Startatessa akun merkkivalo vilkkuu kojetaulussa mutta ei muuten pala ollenkaan?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.1.2009 10:20

Oisko GU-pannu.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 8.1.2009 11:29

Peräkontistahan tuon varmaan saisi selville mutta eipä perkelettä saa auki.

Autowikistä mitä lukenu, niin imu ja pakosarja kyllä samalla puolen kantta.. ja se on GU-motista. Mutta onko sitten muissaki koneissa samalla puolen?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 8.1.2009 11:32

GU-moottori, 1,8 litraa ja kaasari Pierburg 2E2, mistä todennäköisimmin se ryyppy paskana tai muuten vain pois pelistä.

Käy kokeile miinusjohtoa ja myös plussajohtoa (mikä menee startille) hetken starttailun jälkeen, jos kuumenevat selvästi niin on heikko kontakti.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 8.1.2009 12:18

Mistähän ryyppy tarkalleen löytyy? Jonkinlaista kuvaa antaa?

Tohi mennä oikein hämmentämään ku vielä niin tuntematon tuo kone tuossa :D

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 8.1.2009 15:35

Kuva

Tuossahan se. Jos läppä on pystyssä kylmällä koneella, ei ole toivoakaan että kone pelaisi kylmänä kunnolla :)

Korjatkoon joku jos olen väärässä :D

On muuten sitte aika veemäinen säätää tuo läppä silleen että olis aina optimiasennossa. Meinaan omassa ainakin on aina joko on tai off melkeinpä, kylmänä kauhea rynkytys ja prötääminen kun läppä menee lähes kiinni. Vaikka kuinka olemme yrittäneet käännellä ja väännellä säätöjuttuja.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 8.1.2009 17:23

Eli ton läpän pitäis olla eri asennossa?

Pitääpä huomenna tuo ruveta kattomaan. Pitääkö purkaa sitten tuota pierupurkkia enemmänki vai pystyykö suoritaan tökkäämään ns 'oikeaan' asentoon?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 8.1.2009 17:31

Eli tuo säätö säätää sitä moottorin kylmyyden mukaan. Läpän pitäs olla kylmällä koneella kääntyny vaaka-asentoon päin. Oikeata säätötapaa en tiiä mutta itse ainakin tuota mokkulaa kääntelin tuolta oikealta puolelta. Kolmella ruuvilla sellainen kiinnityslevy. Käsin voit sitä kääntää kokeillaksesi kääntyykö läppä :)

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 8.1.2009 17:50

Joo. Pitää huomenissa tuo ruveta kattomaan. Pitää kuviakin räpsiä ja laitella tänne niin voi apua kysellä jos jossain kohti mättää.

Kaveri jo anto tollasen 2000w huonelämmittimen että nakkaa pellin alle että ees vähä lämpiää :D:D:D

Mikähän ois suositeltava akkukoko tommoseen vehkeeseen?

Molemmat akut 55Ah toinen varta ja toinen exide.

Exiden navat puhistin nyt n. 1-2mm paksuisesta rasva ja paska kerroksesta. Vartan akusta navat puhistettu viimeks viikko sitten kun hapettaa tuossa toisessa kakkiksessa ne parin viikon välein. Pitää vielä akunkengät putsata ja kattoa vaikuttaako asiaan ja jos ei vaikuta niin ompaha ees jotain tehty. :D

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 9.1.2009 12:08

Nonni. Nyt on taas rabitti tulilla.

Kaveri tuli käymään ja toi sisätilalämmittimen mukanaan. Konepelti auki ja huonelämmitin ja auton sis.tilanlämppäri tulille, pelti kiinni ja kahville. Puolisen tuntia ne käyä hurruutti sielä ja sitte käyntiin. Tyhjäkäynti ei aluksi pysyny ollenkaan vaan kierroksia piti pitää n. 2000rpm puolen minuutin verran, sitten alkoi tyhjäkäynti löytyä ja lopulta tyhjäkäynti laski 800-900rpm

Eli jotain hämminkiä siinä pierupurkissa on. Niin ja isäntä kokeili äsken tuota että miten lähtee käyntiin yms.

Just ennenku lähti käyntiin niin kuulu semmonen korkea vinkasu ja kuulosti vähän joltain imiuääneltä. Ja kuulu joka kerta kun löi käymään. Lopulta ääni kuulosti sellaselta kunnon hörppäykseltä

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.1.2009 13:29

Tyhjäkäynti ei aluksi pysyny ollenkaan vaan kierroksia piti pitää n. 2000rpm puolen minuutin verran, sitten alkoi tyhjäkäynti löytyä ja lopulta tyhjäkäynti laski 800-900rpm


Eli ryyppy paskana.

Startti siellä varmaan ulahtelee jos loppuu heti ku lähtee käymään.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 9.1.2009 19:35

Minkälainen homma tuo ryyppy on korjata?

Auto paaliin ja uus tilalle? :D

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 10.1.2009 11:56

Voi olla että on se jousi vaan katkennut, kokeile tuntuuko siinä ryypyn läpässä pientä vastetta. Ei kait sitä moisen takia vielä paaliin laiteta.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 13.1.2009 14:59

Auto käytetty leimalla ja sinne meno oli kyllä melko tappisen mutkan takana.

Välillä auto ryki ja nypytti. Vähäks aikaa tiensivuun ja uudelleen starttaus. Ei mitään.

Kaasari ilmesesti jääty mutta se korjattiin asentamalla putkea siihen. Eihän tuo röpeltäny enää.

Ainut enää ettei tyhjäkäyntiä löydy kunnolla. Imu menee päälle ja jos kaasua painaltaa niin sammuu

killutin
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.12.2008 0:46

ViestiKirjoittaja killutin » 13.1.2009 15:00

Akku ladattiin, lähti hienosti ja ajelin kokopäivän.
Nyt aamulla menin lyömään käyntiin niin ei mitää.
Sanokaas joku että mikä perkele sielä syö tuota akkua?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.1.2009 15:00

^^Onkohan siellä kaikki alipaineletkut kiinni/kunnossa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa