G2 ei lähde käyntiin
Valvoja: ffp jäsenet
G2 ei lähde käyntiin
Elikkä auto oli pakkasessa 1 yön eikä lähtenyt enää käyntiin.
Apuvirralla ja työntämällä lähtee käyntiin kyllä mutta kun sammuttaa auton ei enää v*tullakaan käyntiin.
Itse epäilen laturia, akkua tai puolaa. Laturin remmissä ei ole mitään vikaa, hiiliä en ole vielä katsonut ja on jo toinen akku tänä talvena jos meni rikki.
Eli teiltä vähän enemmän ammattilaisilta kysyisin mikä on vikana :D eli kyseessä on -88 1.6Cl kakkakoppa
Apuvirralla ja työntämällä lähtee käyntiin kyllä mutta kun sammuttaa auton ei enää v*tullakaan käyntiin.
Itse epäilen laturia, akkua tai puolaa. Laturin remmissä ei ole mitään vikaa, hiiliä en ole vielä katsonut ja on jo toinen akku tänä talvena jos meni rikki.
Eli teiltä vähän enemmän ammattilaisilta kysyisin mikä on vikana :D eli kyseessä on -88 1.6Cl kakkakoppa
Motonetistä olis tälläsiä tarjolla
Koodi: Valitse kaikki
II 1,6/1,8 86--91 65A (-"-, ei 16V/G60). . . . . 13-2104 88.50
II 1,6/1,8 86--91 90A (-"-, ei 16V/G60). . . . . . . . . 13-2163 125.00
II 1,6/1,8 86--91 90A (W-nasta, ei 16V/G60). . . . . . 13-2178 144.00
Itelläni ollu vastaava ropleema, ettei pakkasella meinannu käyntii lähtee, muutaman kerran kokeilin, sahas vaa tyhjää, mut sit starttas kuitenkin. Tuossa voi kuulemma olla ajonestolaitekki paskana tai puola tai mikä vaa, mut ne ku yleensä menee, ei autoa saa käyntii enää työntämällä. (?)
Mut esim tulpat ei mee kerrasta, vaa ne saattaa pätkii jonku aikaa, etenki pakkasella. Vaihdoin siin ne ja hyrähtää taas käyntii vaik olis kuin paljo pakkasta. Kannattasko tarkistaa sytkäpuoli kokonaat, johdot yms? Vai ootko edellee sitä mieltä, et vika olis laturis?
Tsemppiä!
Mut esim tulpat ei mee kerrasta, vaa ne saattaa pätkii jonku aikaa, etenki pakkasella. Vaihdoin siin ne ja hyrähtää taas käyntii vaik olis kuin paljo pakkasta. Kannattasko tarkistaa sytkäpuoli kokonaat, johdot yms? Vai ootko edellee sitä mieltä, et vika olis laturis?
Tsemppiä!
Viimeksi muokannut ari_karhu, 5.1.2009 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Itsellä sama ongelma tuon uuden kakkiksen kans. -86 1.8cl ja kovasti yrittää mutta ei lähde. Apuvirtaa annettiin ja ei lähde ja koitettiin tuon 1.3cl akkua siihen ja ei silläkään. Kovasti ois haluja mutta ei lähe. Pakkasta on karvan alle -30 ja imasi kummankin akun tyhjäks. Välillä kyllä rykäsee mutta ei siltikää. Löpöttiä löytyy, mutta vaikuttaako asiaan kun auto oli kallellaan yön yli, että pitäiskö tuo pukata tasaselle ja koittaa uudestaan? Saapi kyllä toisaalta jäädä huomiseen ku tuolla pihalla kehtaa paljoa heilua tuossa helteessä
Noita käynnistys ongelmia sitten ilmenee kanssa huonon maajohdon kanssa.
Itsellä ainakin kun kylmänä yrittää käynnistää. monen yrityksen jälkeen saattaa lähteä.
Oma vika selvisi kun pisti miinuksesta piuhan suoraan imusarjaan ja starttasi.
Joskin sulla saattaa olla se laturi sökö.
Kaiva ny jostain se yleismittari ni ei tartte arpoa täällä. :)
Itsellä ainakin kun kylmänä yrittää käynnistää. monen yrityksen jälkeen saattaa lähteä.
Oma vika selvisi kun pisti miinuksesta piuhan suoraan imusarjaan ja starttasi.
Joskin sulla saattaa olla se laturi sökö.
Kaiva ny jostain se yleismittari ni ei tartte arpoa täällä. :)
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Mikähän perkele tuolla rabitilla on hätänä. Pitäisi lähteä käyttämään huomenna tai viimeistään ens ma leimalla ja rek. omiin nimiin. Oltais tänään lähdetty mutta ongelma onki ettei auto pyörähä käyntiin. Akku on ladattu useamman tunnin ja oikein ilosesti startti pyörittää ja bensa kyllä haisee mutta ei mitään. Välillä yrittää jotenkin rykästä mutta siihempä se jääkin. Bensanputsari näyttää olevan uus ettei sekään oo tukossa. Toissa päivänä kävi oikein ilosesti ku pakkasta oli alta -10 mutta nyt ku on ollu yli -20 asteen pakkasia ni ei yritäkkää lähteä käyntiin. Ruohoako tuolle pitää syöttää että kelpaa
Roikassa sitä mielellään pitäis jos ois mahdollista mutta ku on perkele tuontiauto niin ei oo kukaan aikasemmin jaksanu / vaivautunu laittamaan lohkolämppäriä. Kaikki pitää itellä tehä perkele.
Olis hyvä tietää että mikä kone tuossa tarkalleen on ja onko tuo surullisen kuuluisa pierupurkki haitolla sitten. Kohta isken tuon 1.3 tulille jos ei muu auta
Olis hyvä tietää että mikä kone tuossa tarkalleen on ja onko tuo surullisen kuuluisa pierupurkki haitolla sitten. Kohta isken tuon 1.3 tulille jos ei muu auta
Pakkasta -24, eli ei toivettakaan että lähtisi käyntiin.
Akku otettiin suoraan lämpimästä ja sitä ennen oli latauksessa yli 12h. Starttia kyllä pyörittää mutta ei lähde käyntiin. Välillä rykäsee ja sitte taas ei mitään.
Tässä tuli kaks asiaa mieleen bensapumppu jäätyny / jumissa?
Maadotusvika - Startatessa akun merkkivalo vilkkuu kojetaulussa mutta ei muuten pala ollenkaan?
Akku otettiin suoraan lämpimästä ja sitä ennen oli latauksessa yli 12h. Starttia kyllä pyörittää mutta ei lähde käyntiin. Välillä rykäsee ja sitte taas ei mitään.
Tässä tuli kaks asiaa mieleen bensapumppu jäätyny / jumissa?
Maadotusvika - Startatessa akun merkkivalo vilkkuu kojetaulussa mutta ei muuten pala ollenkaan?

Tuossahan se. Jos läppä on pystyssä kylmällä koneella, ei ole toivoakaan että kone pelaisi kylmänä kunnolla :)
Korjatkoon joku jos olen väärässä :D
On muuten sitte aika veemäinen säätää tuo läppä silleen että olis aina optimiasennossa. Meinaan omassa ainakin on aina joko on tai off melkeinpä, kylmänä kauhea rynkytys ja prötääminen kun läppä menee lähes kiinni. Vaikka kuinka olemme yrittäneet käännellä ja väännellä säätöjuttuja.
Eli tuo säätö säätää sitä moottorin kylmyyden mukaan. Läpän pitäs olla kylmällä koneella kääntyny vaaka-asentoon päin. Oikeata säätötapaa en tiiä mutta itse ainakin tuota mokkulaa kääntelin tuolta oikealta puolelta. Kolmella ruuvilla sellainen kiinnityslevy. Käsin voit sitä kääntää kokeillaksesi kääntyykö läppä :)
Joo. Pitää huomenissa tuo ruveta kattomaan. Pitää kuviakin räpsiä ja laitella tänne niin voi apua kysellä jos jossain kohti mättää.
Kaveri jo anto tollasen 2000w huonelämmittimen että nakkaa pellin alle että ees vähä lämpiää :D:D:D
Mikähän ois suositeltava akkukoko tommoseen vehkeeseen?
Molemmat akut 55Ah toinen varta ja toinen exide.
Exiden navat puhistin nyt n. 1-2mm paksuisesta rasva ja paska kerroksesta. Vartan akusta navat puhistettu viimeks viikko sitten kun hapettaa tuossa toisessa kakkiksessa ne parin viikon välein. Pitää vielä akunkengät putsata ja kattoa vaikuttaako asiaan ja jos ei vaikuta niin ompaha ees jotain tehty. :D
Kaveri jo anto tollasen 2000w huonelämmittimen että nakkaa pellin alle että ees vähä lämpiää :D:D:D
Mikähän ois suositeltava akkukoko tommoseen vehkeeseen?
Molemmat akut 55Ah toinen varta ja toinen exide.
Exiden navat puhistin nyt n. 1-2mm paksuisesta rasva ja paska kerroksesta. Vartan akusta navat puhistettu viimeks viikko sitten kun hapettaa tuossa toisessa kakkiksessa ne parin viikon välein. Pitää vielä akunkengät putsata ja kattoa vaikuttaako asiaan ja jos ei vaikuta niin ompaha ees jotain tehty. :D
Nonni. Nyt on taas rabitti tulilla.
Kaveri tuli käymään ja toi sisätilalämmittimen mukanaan. Konepelti auki ja huonelämmitin ja auton sis.tilanlämppäri tulille, pelti kiinni ja kahville. Puolisen tuntia ne käyä hurruutti sielä ja sitte käyntiin. Tyhjäkäynti ei aluksi pysyny ollenkaan vaan kierroksia piti pitää n. 2000rpm puolen minuutin verran, sitten alkoi tyhjäkäynti löytyä ja lopulta tyhjäkäynti laski 800-900rpm
Eli jotain hämminkiä siinä pierupurkissa on. Niin ja isäntä kokeili äsken tuota että miten lähtee käyntiin yms.
Just ennenku lähti käyntiin niin kuulu semmonen korkea vinkasu ja kuulosti vähän joltain imiuääneltä. Ja kuulu joka kerta kun löi käymään. Lopulta ääni kuulosti sellaselta kunnon hörppäykseltä
Kaveri tuli käymään ja toi sisätilalämmittimen mukanaan. Konepelti auki ja huonelämmitin ja auton sis.tilanlämppäri tulille, pelti kiinni ja kahville. Puolisen tuntia ne käyä hurruutti sielä ja sitte käyntiin. Tyhjäkäynti ei aluksi pysyny ollenkaan vaan kierroksia piti pitää n. 2000rpm puolen minuutin verran, sitten alkoi tyhjäkäynti löytyä ja lopulta tyhjäkäynti laski 800-900rpm
Eli jotain hämminkiä siinä pierupurkissa on. Niin ja isäntä kokeili äsken tuota että miten lähtee käyntiin yms.
Just ennenku lähti käyntiin niin kuulu semmonen korkea vinkasu ja kuulosti vähän joltain imiuääneltä. Ja kuulu joka kerta kun löi käymään. Lopulta ääni kuulosti sellaselta kunnon hörppäykseltä
Auto käytetty leimalla ja sinne meno oli kyllä melko tappisen mutkan takana.
Välillä auto ryki ja nypytti. Vähäks aikaa tiensivuun ja uudelleen starttaus. Ei mitään.
Kaasari ilmesesti jääty mutta se korjattiin asentamalla putkea siihen. Eihän tuo röpeltäny enää.
Ainut enää ettei tyhjäkäyntiä löydy kunnolla. Imu menee päälle ja jos kaasua painaltaa niin sammuu
Välillä auto ryki ja nypytti. Vähäks aikaa tiensivuun ja uudelleen starttaus. Ei mitään.
Kaasari ilmesesti jääty mutta se korjattiin asentamalla putkea siihen. Eihän tuo röpeltäny enää.
Ainut enää ettei tyhjäkäyntiä löydy kunnolla. Imu menee päälle ja jos kaasua painaltaa niin sammuu
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa