Ulina laatikosta...

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

GolF3
-
Viestit: 22
Liittynyt: 12.5.2008 13:35

Ulina laatikosta...

ViestiKirjoittaja GolF3 » 2.1.2009 12:01

Elikkä nyt pakkasilla on ruvennut kakkosvaihteella ajaessa kuulumaan ulinaa!? Osaatteko sanoa missä vika?? Joku laakeri?

Ulina vaimenee jonkunverran kun alkaa öljyt lämmetä. Ja kuuluu vaan tosiaan kakkosvaihteella! Laatikko-öljyilläkään ei ole paljoa ajettu.
Autohan oli golf III 2.0gti 8v.

Kiitos jo etukäteen!

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 2.1.2009 12:51

Olethan tarkistanut että sitä öljyä on siellä laatikossa?? Itsellä rupes VR6 ulistamaan kakkosella kun oli tarpeeks öljyä karannu pois laatikosta...

GolF3
-
Viestit: 22
Liittynyt: 12.5.2008 13:35

ViestiKirjoittaja GolF3 » 3.1.2009 12:23

Noniin...
Kävinpä kurkkaamassa auton alle ja sieltä on vuotanu pikkusen öljyä kuskinpuolen sisemmän vetonivelensuojakumin välistä!

Eli hommaanko uuden suojakumin vai pitääkö ostaa uusi vetonivel??
Ja onnistuuko suojakumin vaihto ihan kotikonstein?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 3.1.2009 12:46

Jos sieltä vaihteistoöljy tulee, niin akselitiiviste sieltä on mennyt.
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 3.1.2009 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

GolF3
-
Viestit: 22
Liittynyt: 12.5.2008 13:35

ViestiKirjoittaja GolF3 » 3.1.2009 13:07

Niin vähän arvelinki kun öljyä sieltä työntää.
Eli se on varmaan tuo mikä motonetissä on nimellä vetoakselin öljytiiviste.

Onko kukaan vaihtanu ikinä tota tiivistettä?? Minkälainen homma mahtaisi olla.
Neuvoja ja vaikka kuvia jos joltakin löytyy?!

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 3.1.2009 14:58

Olen vaihtanut, mutta vain irtolaatikkoon. Homma menee suunnilleen näin:

1) Jotenkin täytyy päästä auton alle remppaamaan.
2) Vetoakseli sisäpäästään irti laatikon laipasta, tuossa on joko kuusiokolot tai 12-kulmaiset XZN-pultit
3) Vetoakselin kiinnityslaipan keskeltä suojalätkä pois (uusi tulee tiivisteen mukana)
4) Suojalätkän alta sokka pois, vaatii sellaiset litteäkärkiset, levittävät lukkorengaspihdit mielellään
5) Vetoakselin laippa vetämällä pois, sen takana on jousi joka painaa laippaa irti
6) Tiiviste pois ja uusi tilalle
7) Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.

Pieni tihkuminen ei liene vaarallista, aika yleistä noiden vuotaminen. Öljymäärä kannattaa toki laatikossa tarkistaa.

E: Tuolla muutama kuvatus: linkki Kuvat Golf II:n loodasta, mutta eiköhän tuo samanlainen ole.

GolF3
-
Viestit: 22
Liittynyt: 12.5.2008 13:35

ViestiKirjoittaja GolF3 » 3.1.2009 15:16

Joo eli pitää lähteä ostamaan tollanen tiivistesarja.
Vuotaa sen verran paljon että on parempi vaihtaa ennen ku särkee jotain kalliimpaa!
Kiitos vinkeistä!!

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 3.1.2009 18:58

Vetarin laipan irroittamiseen kannattaa varata ulosvetäjä. Ainakin mitä yhdestä laatikosta olen ne irroittanut niin oli muuten pirun tiukassa.

GolF3
-
Viestit: 22
Liittynyt: 12.5.2008 13:35

ViestiKirjoittaja GolF3 » 4.1.2009 12:03

Tuli muuten mieleen että saako pelkän vaihteiston puolen vetonivelen irti vai pitääkö koko akseli ottaa pois?

Niin ja minkähän verran sieltä tulee osia päälle kun nykäsee sisemmän vetarin irti?!
Vai tuleeko ne yhdessä nipussa?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 4.1.2009 13:03

Tuli muuten mieleen että saako pelkän vaihteiston puolen vetonivelen irti vai pitääkö koko akseli ottaa pois?

No kolmosesta en ihan sata varma ole, mutta kakkosesta ainakin saa.
Niin ja minkähän verran sieltä tulee osia päälle kun nykäsee sisemmän vetarin irti?!
Vai tuleeko ne yhdessä nipussa?

Ei kait sieltä mitään pitäs tulla.

joni.r
-
Viestit: 61
Liittynyt: 20.12.2003 16:30

ViestiKirjoittaja joni.r » 4.1.2009 14:39

Laipan takaisin asennukseen on sit hyvä rakennella joku puristin hässäkkä että saa sen laipan takas paikalleen...kohtuu jämäkkä on se jousi siellä sisällä. Itte sain painettua paikalleen isolla liimapuristimella.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa