Elikkä nyt pakkasilla on ruvennut kakkosvaihteella ajaessa kuulumaan ulinaa!? Osaatteko sanoa missä vika?? Joku laakeri?
Ulina vaimenee jonkunverran kun alkaa öljyt lämmetä. Ja kuuluu vaan tosiaan kakkosvaihteella! Laatikko-öljyilläkään ei ole paljoa ajettu.
Autohan oli golf III 2.0gti 8v.
Kiitos jo etukäteen!
Ulina laatikosta...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Jos sieltä vaihteistoöljy tulee, niin akselitiiviste sieltä on mennyt.
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 3.1.2009 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen vaihtanut, mutta vain irtolaatikkoon. Homma menee suunnilleen näin:
1) Jotenkin täytyy päästä auton alle remppaamaan.
2) Vetoakseli sisäpäästään irti laatikon laipasta, tuossa on joko kuusiokolot tai 12-kulmaiset XZN-pultit
3) Vetoakselin kiinnityslaipan keskeltä suojalätkä pois (uusi tulee tiivisteen mukana)
4) Suojalätkän alta sokka pois, vaatii sellaiset litteäkärkiset, levittävät lukkorengaspihdit mielellään
5) Vetoakselin laippa vetämällä pois, sen takana on jousi joka painaa laippaa irti
6) Tiiviste pois ja uusi tilalle
7) Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Pieni tihkuminen ei liene vaarallista, aika yleistä noiden vuotaminen. Öljymäärä kannattaa toki laatikossa tarkistaa.
E: Tuolla muutama kuvatus: linkki Kuvat Golf II:n loodasta, mutta eiköhän tuo samanlainen ole.
1) Jotenkin täytyy päästä auton alle remppaamaan.
2) Vetoakseli sisäpäästään irti laatikon laipasta, tuossa on joko kuusiokolot tai 12-kulmaiset XZN-pultit
3) Vetoakselin kiinnityslaipan keskeltä suojalätkä pois (uusi tulee tiivisteen mukana)
4) Suojalätkän alta sokka pois, vaatii sellaiset litteäkärkiset, levittävät lukkorengaspihdit mielellään
5) Vetoakselin laippa vetämällä pois, sen takana on jousi joka painaa laippaa irti
6) Tiiviste pois ja uusi tilalle
7) Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Pieni tihkuminen ei liene vaarallista, aika yleistä noiden vuotaminen. Öljymäärä kannattaa toki laatikossa tarkistaa.
E: Tuolla muutama kuvatus: linkki Kuvat Golf II:n loodasta, mutta eiköhän tuo samanlainen ole.
Tuli muuten mieleen että saako pelkän vaihteiston puolen vetonivelen irti vai pitääkö koko akseli ottaa pois?
No kolmosesta en ihan sata varma ole, mutta kakkosesta ainakin saa.
Niin ja minkähän verran sieltä tulee osia päälle kun nykäsee sisemmän vetarin irti?!
Vai tuleeko ne yhdessä nipussa?
Ei kait sieltä mitään pitäs tulla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa